וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום 15 בריו: 30 מדליות זהב על הפרק, האתלטיקה מגיעה לקו הסיום

יום המדליות העמוס ביותר באולימפיאדה יהיה יום של גמרים מרתקים. שבעה מקצועות באצטדיון האתלטיקה וגם: ברזיל נגד גרמניה בכדורגל, ארה"ב מול ספרד בכדורסל נשים וקרב יוגוסלבי בכדורמים

אנדריה פרלינוביץ' שחקן כדורמים סרבי. רויטרס
הכל מוכן לקרב הגדול בכדורמים/רויטרס

המשחקים האולימפיים בריו יסתיימו ביום ראשון ועכשיו זה כבר מאני טיים מבוקר ועד ערב. ביום שבת יחולקו 30 מדליות זהב - יותר מכל יום אחר באולימפיאדה. אלו הן המרכזיות.

seperator

אתלטיקה

2:15: גמר 800 מטר, נשים

קסטר סמניה הדרום אפריקאית מקווה לעלות לראש הפודיום אחרי שסיימה במקום השני בלבד ב-2012. אגב, היא עדיין עשויה לקבל את הזהב מלונדון, אם הוועד האולימפי יקבל את המלצת הוועדה למלחמה בסמים בספורט לשלול את המדליה של מריה סבינובה הרוסיה. פרנסין ניונסבה מבורונדי רשמה עונה מצוינת ואמורה להתברג באחד מהמקומות הראשונים. אלופת העולם הבלארוסית, מרינה ארזמסבה לא נחשבת למועמדת למדליה.

2:30: גמר קפיצה לגובה, נשים

בהיעדרן של הקופצות הרוסיות ששלטו בתחרויות הגדולות כמעט לחלוטין בשנים האחרונות, המאבק כאן נראה פתוח. שונטה לואו האמריקאית ורות בייטיה הספרדיה נחשבות למועמדות הבכירות, אבל אולי נראה סוף סוף זהב אולימפי של בלאנקה ולאסיץ' הקרואטית. גם קמילה ליצווינקו הפולניה אמורה להגיע לשלבים האחרונים של התחרות.

2:55: גמר זריקת כידון, גברים

תומאס רוהלר הגרמני גמגם במוקדמות, אבל הוא היחיד שעבר העונה מרחק של 89 מטר, כולל זריקה של 91.28 מטר. אם הוא ישחזר את היכולת הזו, אולי נראה כאן שיא אולימפי (90.57, אנדראס תורקילדסן ב-2008). עוד מועמדים למדליות: בני ארצו של רוהלר, יוליאן ובר ויוהאנס פטר, והאלוף האולימפי מ-2012, קשרון וולקוט הטרינידדי.

3:00: גמר 1,500 מטר, גברים

אסבל קיפרופ הקנייתי - האלוף האולימפי מ-2008 ואלוף העולם שלוש פעמים - הוא הפייבוריט לניצחון. טאופיק מחלופי האלג'יראי ינסה להפתיע ולעלות לראש הפודיום כפי שעשה בלונדון 2012. גם רונאלד קוומוי הקנייתי ינסה להתברג גבוה.

3:30: גמר 5,000 מטר, גברים

מו פראח הוא המועמד המוביל לניצחון ולהשלמת דאבל אולימפי שני ברציפות ב-5,000 מטר וב-10,000 מטר. הבריטי הענק גם זכה בשני המקצועות בשתי אליפויות העולם האחרונות ואם לא ינצח זו תהיה הפתעה. האגוס גרבהיווט ומוקטר אדריס האתיופים ינזו להפתיע.


4:00: גמר 4X400, נשים

מאז 1996 הריצה הזו נשלטת על ידי ארה"ב והנבחרת האמריקאית חולמת על זהב שישי ברציפות. אבל באליפות העולם האחרונה הרביעייה הג'מייקנית זכתה בזהב ומעניין יהיה לראות אם זה יכול לקרות גם בריו. גם בריטניה מועמדת למדליה.

4:35: גמר 4X400, גברים

הרביעייה האמריקאית רוצה להחזיר לעצמה את הזהב אחרי שלפני ארבע שנים היא הופתעה על ידי הרביעייה של הבהמאס. לפני כן היא תצטרך לצלוח את חצי הגמר בלילה בין שישי לשבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בלאנקה ולאסיץ', קופצת לגובה קרואטית. רויטרס
אולי הפעם? ולאסיץ'/רויטרס

23:30: גמר כדורגל גברים, ברזיל - גרמניה

כדורגל הוא ענף שולי באולימפיאדה, אבל לא כשמגיעים לגמר, לא כשהמשחקים נערכים בברזיל, לא כשהנבחרת המקומית מעפילה לגמר נגד גרמניה. אף ברזילאי לא שכח את התבוסה 7:1 בחצי גמר המונדיאל לפני שנתיים ולמרות שמדובר בטורניר ובשחקנים שונים בתכלית, בברזיל חולמים עם סוג של נקמה ועל זהב אולימפי ראשון בכדורגל.

21:30: גמר כדורסל נשים, ארה"ב - ספרד

נבחרת הנשים של ארה"ב היא אולי הנבחרת הכי אימתנית בספורט היום והיא פייבוריטית ברורה לניצחון. האמריקאיות כבר הביסו את הספרדיות 63:103 בשלב הבתים ועד כה מחזיקות במאזן 0:7, כולל הפרש סלים ממוצע 63:102. זו אמורה להיות מדליית זהב שישית ברציפות קלה במיוחד.

שחקנית נבחרת ארה"ב כדורסל נשים, בריטני גרינר. AP
ארה"ב היא רמה בפני עצמה בכדורסל נשים. בריטני גרינר/AP

23:50: גמר כדורמים גברים, קרואטיה - סרביה

אש ותמרות עשן בבריכה בריו. שתי היריבות המרות במאבק ישיר על הזהב וזה צפוי להיות משחק קשוח ביותר. סרביה עדיין לא זכתה בטורניר האולימפי כמדינה עצמאית, בעוד קרואטיה עשתה את זה לפני ארבע שנים בלונדון. מצד שני, השתיים נפגשו בגמר אליפות בעולם לפני שנה וסרביה הביסה את קרואטיה 4:11 וחגגה.

4:15: גמר כדורעף נשים, סין - סרביה

שתי המפתיעות שהדיחו את ברזיל וארה"ב הפייבוריטיות, יופיעו בקרב על הזהב. בשלב הבתים זה נגמר ב-0:3 חלק לסרביה והיא חולמת על השלמת הסנסציה עם עלייה לראש הפודיום. סין זכתה באתונה 2004 ולוס אנג'לס 1984.

  • עוד באותו נושא:
  • ריו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully