וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה אולימפית: ילנה איסינבאייבה הודיעה על פרישה

הקופצת במוט הרוסייה, שהושעתה מריו למרות שלא נתפסה על שימוש בחומרים אסורים, פתחה את הלב: "אלוהים ישפוט את איגוד האתלטיקה, אין להם שום הוכחות נגדי". צפו בה מנסה לשבור את שיא העולם

AP

ילנה איסינבאייה, קופצת המוט האגדית ומי ששברה את השיא העולמי לא פחות מאשר 17 פעמים ועוד 13 פעמים באולם, הודיעה היום (שישי) על פרישה בגיל 34. איסינבאייה, שזכתה במדליית הזהב באתונה 2004 ובבייג'ינג 2008 ובמדליית הארד בלונדון 2012, זכתה גם בשלוש מדליות זהב ומדליית ארד אחת באליפות העולם ועוד ארבע מדליות זהב ואחת מכסף באליפות העולם באולם.

ילנה איסינבאייבה קופצת במוט רוסייה. AP
פרידה מאגדה. איסינבאייבה/AP

איסינבאייה תכננה לסיים את הקריירה שלה בריו, אולם הושעתה ביחד עם כל האתלטים הרוסים (פרט לקופצת לרוחק דריה קלישינה, שגרה ומתאמנת מחוץ לרוסיה) מהתחרויות על אף שלא הורשעה או נתפסה על שימוש בחומרים אסורים. "היום בריו ב-19 באוגוסט 2016, ילנה איסינבאייבה מסיימת את הקריירה המקצוענית שלה, זו ההצהרה שלי", אמרה הרוסייה, "אני מאושרת שהצלחתי להגשים את החלומות שלי, זכיתי בכל מדליה אפשרית וזכיתי באמון ובאהבה של המון אוהדים ברחבי העולם".

איסינבאייבה התייחסה לעובדה שנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך אפשר לה ולמשלחת רוסית להיות במשחקים כאורחים: "אני אסירת תודה שמר באך קיבל החלטה אמיצה ואפשר למשלחת הרוסית להגיע לכאן". הרוסייה אמרה שהמתחרות בקפיצה במוט התמודדו רק על המקום השני כיוון שהיא הייתה בכושר כל כך טוב שהיא הייתה זוכה במדליית הזהב.

שיאנית העולם גם התייחסה לדו"ח מקלארן על הסימום בספורט הרוסי ואמרה: "כל ההאשמות שמופיעות שם מבוססות על הנחות והשערות. אין שם הוכחות בכלל. בכל זאת ומאיזו שהיא סיבה ההשערות הללו גרמו להשעיית הנבחרת הרוסית. אני רוצה לראות עוד הוכחות, יותר ספציפיות. אני לא יכולה לומר שום דבר חיובי על הדו"ח שלו, הוא לא מלא. לבסס החלטה על הדו"ח הזה ולהשעות את הנבחרת שלנו היה לא הוגן".

איסינבאייבה המשיכה ותקפה: "כשהגעתי הנה לברזיל אמרתי שלא אסלח לעולם למי שהשעה אותי מהמשחקים בצורה כל כך לא הוגנת. אבל עכשיו שיניתי את דעתי, אני לא שופטת. אם נשיא איגוד האתלטיקה העולמי מאמין שהם עשו דבר כן, אז שאלוהים ישפוט אותם. זה יהיה על המצפון שלהם. אני לא מבינה למה סבסטיאן קו (נשיא איגוד האתלטיקה העולמי) מתחמק ממני. אני רק רוצה לשאול אם יש לו משהו נגדי ולמה לקחו לי את המקום בריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully