וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה אולימפית: דאבל אמריקאי בשליחים, דאבל היסטורי לפראח

התחרויות באצטדיון האולימפי הסתיימו: ארצות הברית זכתה ב-4X400 לגברים (2:57.30) ולנשים. הבריטי הענק לקח גם הפעם את ה-5,000. קסטר סמניה חגגה ב-800, בייתיה בת ה-37 גרפה זהב בקפיצה לגובה

מערכת וואלה!

לילה אחרון של אתלטיקה נערך בין שבת לראשון באצטדיון האולימפי ויצא לדרך עם חלוקת המדליות ב-4X100, שם יוסאין בולט זכה לכבוד מהקהל על המדליה האולימפית המוזהבת התשיעית וכנראה האחרונה בקריירה שלו.

יוסאין בולט יוהאן בלייק אסאפה פאוול ניקל אשמיד רביעיית השליחים של ג'מייקה עם מדליות הזהב. רויטרס
על ראש הפודיום. בולט והחברים/רויטרס

כוכב הערב, לפחות בפן האישי, היה מו פראח, שזכה ב-5,000 ושמר על הדאבל אותו השיג בלונדון אחרי שכבר זכה במרחק הכפול. קסטר סמניה לא התקשתה לנצח בגמר ל-800 מטרים ואילו רות בייתיה הספרדייה בת ה-37 חגגה זהב בקפיצה לגובה. מת'יו צנטרוביץ' האמריקאי הפתיע ב-1,500 ותומאס רוהלר הגרמני כמעט שבר שיא אולימפי בהטלת כידון.

השיא של הלילה הגיע עם מרוצי השליחים ל-4X400, שחותמים את תחרויות האתלטיקה באצטדיון ושם, שליחות ארצות הברית זכו בזהב. מיד לאחר מכן, הגברים של ארצות הברית השלימו דאבל גדול עבור האמריקאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

גמר 4X400 - גברים

זהב: ארה"ב - 2:57.30 דקות
כסף: ג'מייקה - 2:58.16
ארד: בהאמס - 2:58.49


הרביעייה האמריקאית עשתה את העבודה וזכתה עם זמן של 2:57.30, כאשר לשון מריט מקבל את המקל אחרון ובורח לבוצואנה הסנסציונית, שהייתה ראשונה או שנייה לאורך שלושה סיבובים, אך סבלה מרץ אחרון חלש וסיימה רק במקום החמישית, כשהיא מפספסת מדליה היסטורית. ג'מייקה נהנתה מג'בון פרנסיס, שדהר בסיבוב האחרון למדליית הכסף, בעוד בהאמס מקדימה את בלגיה בשלוש מאיות בלבד ולוקחת את הארד.

שליחי ארצות הברית ב-4X400. רויטרס
עוד זהב לאמריקאים/רויטרס

גמר 5,000 מטר - גברים

זהב: מו פראח (בריטניה) - 13:03.30 דקות
כסף: האגוס גברווט (אתיופיה) - 13:04.35
ארד: ברנרד לגאט - 13:06.78

הקילומטר הראשון של הריצה התנהל בקצב מסחרר והסתיים אחרי 2:37 דקות בלבד, אך לאחר מכן הריצה נחלשה מעט, כאשר רוב הרצים המובילים נשארים צמודים ושומרים על קשר עין זה עם זה. לקראת הקילומטר האחרון, פראח עבר קדימה והסיבוב האחרון היה סוער במיוחד, כאשר האגוס גברווט מנסה לעקוץ את פראח אך נופל לאחור. מי שניצל את המצב והסתנן למקום השני היה האמריקאי צ'לימו, אך הוא נפסל והכסף נלקח ממנו ועבר לאתיופי, בעוד ברנרד לגאט האמריקאי הוותיק פורש עם הארד. כל אלה לא לקחו את הפוקוס מפראח, הבריטי האדיר, שהפך לאדם השני אי פעם שזוכה בשתי אולימפיאדות רצופות ב-5,000 וב-10,000. מדהים.

מו פראח רץ בריטי. AP
עוד אגדה אולימפית. פראח/AP

גמר 4X400 - נשים

זהב: ארה"ב - 3:19.06 דקות
כסף: ג'מייקה - 3:20.34
ארד: בריטניה - 3:25.88


הקרב התנהל לאורך רוב הדרך בין האמריקאיות לג'מייקניות, כאשר אליסון פליקס המופלאה מקבלת את המקל אחרונה ובורחת מנובלין וויליאמס מילס בישורת הסופית, כל הדרך לזהב. כריסטין אורוגו הבריטית המצוינת הביאה את הארד למדינה שלה בסיומו של קרב עיקש על המקום השלישי.

אליסון פליקס אצנית אמריקאית. AP
נפרדה מהמשחקים עם זהב. פליקס/AP

גמר 1,500 מטר - גברים

זהב: מת'יו צנטרוביץ' (ארה"ב) - 3:50.00 דקות
כסף: טאופיק מחלופי (אלג'יריה) - 3:50.11
ארד: ניקולאס וויליס (ניו זינלנד) - 3:50.24


מת'יו צנטרוביץ' האמריקאי, סגן אלוף העולם ב-2013, גרף את הארד לאחר שניצח בעזרת פיניש מצוין בסיומה של ריצה איטית וטקטית במיוחד. הוא הקדים ב-11 מאיות את האלג'יראי טאופיק מחלופי, בעוד קניה נותרת ללא אף נציג על הפודיום.

מת'יו צנטרוביץ' רץ אמריקאי. AP
צנטרוביץ' מתרגש/AP

גמר 800 מטרים - נשים

זהב: קסטר סמניה (דרום אפריקה) - 1:55.28
כסף: פרנסין ניונסבה (בורונדי) - 1:56.49
ארד: מרגרט וומבוי (קניה) - 1:56.89


קסטר סמניה, שבלונדון סיימה רק במקום השני, השאירה את כל המתחרות מאחור הפעם וגרפה זהב אולימפי ראשון בקריירה עם 1:55.29 דקה. במקום השני סיימה פרנסין ניונסבה מבורונדי ושלישית הגיעה הקנייתית מרגרט וומבוי, אבל שתיהן, כמו כל שאר המתחרות, לא עמדו בקצב של הדרום אפריקאית, שאחרי סיבוב וחצי פשוט דהרה קדימה. בסיומה של שנה לא פשוטה, סמניה חוגגת באולימפיאדה.

קסטר סמניה רצה דרום אפריקאית. רויטרס
הרבה לפני כולן. סמניה/רויטרס

גמר קפיצה לגובה - נשים

זהב: רות בייתיה (ספרד) - 1.97 מטר
כסף: מירלה דמירבה (בולגריה) - 1.97
ארד: בלנקה ולאסיץ' (קרואטיה) - 1.97


המקצוע הזה נמצא בירידה תלולה כבר הרבה זמן וגם הפעם התחרות לא התעלתה לרמה גבוה, כאשר ולאסיץ', שניסתה להתגבר על כל הפציעות, מסתפקת בארד ולא מגשימה את חלומה להיות אלופה אולימפית. מי שדווקא עשתה זאת, בגדול, הייתה בייתיה, שבגיל 37 חגגה תואר מרגש מאוד. הספרדייה לא עברה גובה מרשים מדי, אבל לא פסלה כל הדרך לשם, בניגוד ליריבותיה, מה שנתן לה את התואר.

seperator

גמר הטלת כידון - גברים

זהב: תומאס רוהלר (גרמניה) - 90.30 מטר
כסף: ג'וליוס יגו (קניה) - 88.24
ארד: קישורן וולקוט (טרינידד וטובגו) - 85.38


יגו הוביל את התחרות בזכות הטלה ראשונה נהדרת, אבל הוא גם נפצע בה ונאלץ לפרוש, כך שלא זכה להטיל פעם נוספת. מי שניצל זאת היה רוהלר, שבהטלה החמישית שלו הטיס את הכידון מעבר לקו 90 המטרים והיה רחוק רק 27 ס"מ משיא אולימפי, מה שהספיק לו לזהב. יגו הסתפק בכסף לצערו, למרות שיא עונתי.

  • עוד באותו נושא:
  • מו פראח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully