וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישג סמברג (טאקוונדו)

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 16:22

אבישג סמברג לוחמת טקוואנדו. עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
אבישג סמברג לוחמת טקוואנדו/הוועד האולימפי בישראל, עמית שיסל

שם: אבישג סמברג
מקצוע: טאקוונדו
גיל: 19
עיר מגורים: גדרה

היסטוריה: היא נולדה וגדלה בגדרה, סיפרה ש"הייתי ילדה היפראקטיבית עם המון אנרגיות", לטאקוונדו הגיעה דרך חוג בבית הספר בגיל שש, בכיתה א', כשמקביל הייתה בחוגי בלט, ריצה ושחייה. בגיל 7 וחצי זכתה באליפות ישראל בפעם הראשונה, ומאז השיגה עוד 13 מדליות זהב באליפויות ישראל.

בשנות נעוריה התמסרה לחלוטין לאימונים, כפי שסיפרה לעיתון "דבר": "כשעליתי לחטיבה, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. הייתי מגיעה לבית הספר והדבר הראשון שהייתי חושבת עליו זה האימון ואיך מתחשק לי להיות בתחרות. לא הייתי מרוכזת בשיעורים, כי רציתי להיות במקום אחר. כשהגעתי בכיתה י"ב לעשות בגרויות, השומר אפילו לא זיהה אותי וסירב לתת לי להיכנס".

בגיל 17 נבחרה לשאת את דגל ישראל בטקס פתיחת משחקי הנוער האולימפיים. היא בת זוגו של נמרוד קריבצקי, סגן אלוף אירופה בטקוואנדו במשקל עד 68 ק"ג, שהיה קרוב בעצמו להשיג את הקריטריון לטוקיו אך לא עשה זאת בסופו של דבר.

הישגים: לשיאה הראשון הגיעה בנובמבר 2016, כשזכתה במדליית ארד באליפות העולם לנוער, שהתקיימה בקנדה. ב־2019 זכתה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 21 בשבדיה. ב־11 בדצמבר 2020 הפכה סמברג לישראלית השנייה שזוכה בתואר האירופי, עשור אחרי בת־אל גטרר, כשהוכתרה בסראייבו לאלופת אירופה במשקל של עד 49 ק"ג וחגגה על מדליית הזהב על הפודיום לצלילי "התקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully