וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימון ביילס מספרת על תקופת הדיכאון: "ישנתי כל הזמן, כי זה היה הכי קרוב למוות"

הספורטאית המעוטרת ביותר מריו 2016 התייחסה לטראומה שנגרמה לה בעקבות ההתעללות של לארי נסאר בסדרה דוקומנטרית חדשה

תרגיל הקרקע של סימון ביילס באליפות ארה"ב/USA Gymnastics

חמש שנים עברו מאז נכנסה בסערה סימון ביילס לחיינו. המתעלמת המחוננת שזכתה בארבע מדליות זהב ועוד מדליית ארד באולימפיאדת ריו 2016 מתכוננת בימים אלה לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו, יפן. תשעה ימים לפני הפתיחה, התיישבה הספורטאית המעוטרת ביותר באולימפיאדה הקודמת, ושיתפה לגבי הטראומה ממעשיו של רופא הנבחרת לשעבר לארי נסאר, נגדו העידו יותר מ-300 מתעמלות על כך שהתעלל בהן מינית, ביניהן גם ביילס.

בפרק בסדרה הדוקומנטרית אודות ביילס שעלתה בחודש האחרון, Simone vs Herself, התייחסה המתעמלת בת ה-24 לאחד הפרקים האפלים בחייה הצעירים: "הייתי בדיכאון. ישנתי במרבית שעות היממה, כי שינה הייתה עדיפה בעיני מאשר להתמודד עם הנושא. זו הייתה דרך בשבילי לברוח מהמציאות. זה היה הדבר הכי קרוב למוות מבחינתי באותה תקופה, אז ישנתי כל הזמן".

סימון ביילס מתעמלת אמריקאית. רויטרס
"אני מרגישה שלעומת השאר אני הייתי יחסית בת מזל". ביילס/רויטרס

תחילה ביילס לא עשתה דבר ולא אמרה כלום בדבר ההתעללות של נסאר, אך יום אחד לדבריה, בזמן שנהגה ברכבה: "אני זוכרת שנשברתי והתקשרתי לאמא שלי. היא אמרה לי לעצור בצד ושאלה אם אני יכולה לנהוג". אמה שחזרה את הרגעים: "היא לא אמרה דבר, היא רק בכתה ואני הצטרפתי אליה ובכינו יחד כי הבנתי על מה היא רוצה לדבר איתי מבלי שהיא תגיד מילה".

ביילס הסבירה מה היא ומאות המתעמלות עברו לאורך התקופה תחת אותו רופא מתעלל: "באותן שנים, אף אחד לא דיבר איתנו על תקיפות מיניות, אז באמת לא הרגשנו שיש בעיה עם מה שאנחנו עוברות, ולא ראינו את עצמנו כקורבנות. אני מרגישה שלעומת השאר אני הייתי יחסית בת מזל, כי המקרה הזה לא היה נורא עבורי, כפי שהוא היה עבור אחרות".

לארי נסאר הורשע ונשלח לתקופה של בין 40 ל-175 שנים בכלא. ביילס אמרה כי הדיכאון מאחוריה, אם כי בריאיון לתכנית טלוויזיה בדצמבר 2018 הודתה שהיא נאלצה לקחת תרופות נגד דיכאון ונגד חרדה, שהתפרצו בעקבות הטראומה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully