וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאות נגד כוונת נשיא הוועד האולימפי לבקר בהירושימה

זעם ביפן בעקבות כוונתו של תומאס באך לבצע נסיעה של יותר מ-800 ק"מ, זאת כשתושבי טוקיו תחת מגבלות מחמירות. הציבור לא יורשה להיכנס לאזורים התיירותיים בטוקיו, מארגני המשחקים מנסים לשדר אופטימיות: "המשחקים האולימפיים יכולים להעניק לאנשים תקווה מחודשת"

בדיוק שבוע נותר עד שהמשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ייצאו לדרך, ואנחנו ממשיכים ללוות אתכם עם כל העדכונים מכל החזיתות של אירוע הספורט המרכזי, שיתקיים תחת מגבלות הקורונה.

תומאס באך נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי. רויטרס
מחאות נגד הביקור המתוכנן שלו בהירושימה. נשיא הוועד האולימפי באך/רויטרס

ביקורת על כוונת נשיא הוועד האולימפי לבקר בהירושימה

תומאס באך ממשיך להרגיש את הלחץ מצד האזרחים ביפן. נשיא הוועד האולימפי הודיע על כוונתו לבקר בהירושימה, העיר שהופצצה בפצצת אטום בסיום מלחמת העולם ב-1945, אך גילה כי הרעיון מעורר לא מעט התנגדות. קבוצת אזרחים מקומית התקוממה נגד באך וטענה כי עצם הביקור הוא ניסיון זול לעשות יחסי ציבור על חשבון הקורבנות.

בנוסף, זועמים האזרחים על כך שבעוד תושבי טוקיו נתונים למגבלות ולא יכולים לצאת מהעיר, נשיא הוועד האולימפי מתכנן לערוך נסיעה ליעד שמרוחק יותר מ-800 ק"מ מבירת יפן. התושבים ארגנו עצומה הקוראת לממשלת טוקיו לבטל את ביקורו המתוכנן של באך, והספיקו להשיג יותר מ-70 אלף חתימות.

הלוגו של אולימפיאדת טוקיו 2020 שנדחתה. AP
"המשחקים האולימפיים יכולים להעניק לאנשים תקווה מחודשת ועידוד לשאר העולם"/AP

המוטיב של טקס הפתיחה והסיום: "ממשיכים הלאה"

מארגני אולימפיאדת טוקיו 2020 הכריזו כי טקסי הפתיחה והסיום במשחקים האולימפיים וגם הפראלימפיים בטוקיו ייערכו כשהמוטיב בכל הטקסים יהיה - "ממשיכים הלאה", בהתייחסות להתמודדות עם הקורונה. "ארגנו את הטקס סביב הרעיון שהמשחקים האולימפיים יכולים להעניק לאנשים תקווה מחודשת ועידוד לשאר העולם דרך הופעה אקטיבית של הספורטאים במשחקי טוקיו 2020, ובאמצעות כח הספורט".

אישה עם מסכת חולפת על פני הטבעות האולימפיות מול מוזיאון האולימפיאדה בטוקיו, יפן - 13 מרץ 2020. רויטרס, רויטרס
עוד מגבלות על האנשים בטוקיו/רויטרס, רויטרס

הציבור לא יורשה להיכנס לאזורים תיירותיים בטוקיו

מארגני האולימפיאדה הכריזו כי "עיר המים" של טוקיו תהיה סגורה למבקרים במהלך המשחקים. מגבלות גם יוטלו על צופים שירצו לערוך צפיות משותפות או ועל היאספויות באופן כללי. המגבלות החדשות נקבעו לאור העובדה שביום חמישי נרשמו בבירת יפן 1,308 מקרים חדשים של הידבקויות בנגיף.

"עיר המים" של טוקיו הייתה אמורה להיות אזור שימשוך אליו כמויות גדולות של צופים ותיירים, שם יוכלו לערוך מגוון פעילויות, כמו צפיות המוניות בתחרויות השונות, פארקים מיוחדים, וגם אולמות ומתחמים בהם תוכננו מגוון פעילויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully