וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת טוקיו 2020: חבר בוועד האולימפי חיובי לקורונה, שני ספורטאים נזרקו

עודכן לאחרונה: 17.7.2021 / 18:35

ראיו סונג-מין נדבק למרות שטען שחוסן פעמיים ונמצא שלילי בבדיקות שערך טרם הגיע לטוקיו. שני שחקני נבחרת הבייסבול מדרום קוריאה לא נשמעו להוראות הריחוק החברתי. נמצא חולה ראשון בכפר האולימפי, נשיא הוועד האולימפי ניסה להרגיע אך הודה: "לא תהיה הצלחה של 100 אחוז"

תקציר: נבחרת ארצות הברית - נבחרת ארגנטינה 80:108/יוטיוב

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי נמצא חיובי לקורונה

ראיו סונג-מין הדרום קוריאני הוא חבר הוועד האולימפי הראשון שנמצא חיובי לקורונה בתקופה שלפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו. סונג-מין הוא ספורטאי אולימפי לשעבר וייצג את מדינתו ואף זכה בזהב אולימפי. הוא טען כי חוסן פעמיים ואף נבדק לקורונה פעמיים לפני שעזב את דרום קוריאה, כשהתוצאה הייתה שלילית. הוא צפוי להיכנס לבידוק ולהיעדר מסדר היום של הוועד האולימפי בשבוע הבא.

"אני אסימפטומטי לגמרי", אמר סונג-מין לתקשורת. "אני מתנצל בפני הוועדה המארגנת של האולימפיאדה, המארחים שלנו כאן ביפן וגם בפני הוועד האולימפי עקב אי הנוחות שנגרמה בגללי. המקרה שלי מוכיח שהמערכת שנועדה להגן עלינו - עובדת כפי שצריך". בוועד האולימפי טענו זה מכבר שכל חבריהם ועובדיהם חוסנו בצורה מלאה כנגד הקורונה.

חבר הוועד האולימפי ראיו סונג-מין. Felipe Dana, AP
ייעדר מאירועי הוועד האולימפי בשבוע הבא. סונג-מין/AP, Felipe Dana

שני ספורטאים מדרום קוריאה נזרקו עקב הפרת ההגבלות

שני שחקנים מנבחרת הבייסבול של דרום קוריאה הוצאו מהמשלחת של מדינתם לאולימפיאדה ולא יצטרפו לשאר הספורטאים, זאת לאחר שנתפסו כשהם מפרים את מגבלות הריחוק החברתי שהם חלק מפרוטוקול הבריאות לטוקיו 2020. השניים, פארק מין-וו והמגיש האן יון-הי נפגשו עם אנשים מחוץ למשלחת באזורים שנמצאים מחוץ למקומות בהם היה מותר להם לשהות.

נבחרת דרום קוריאה היא האחרונה שזכתה במדליית הזהב בבייסבול, כשזה נערך במשחקים האולימפיים של 2008, זאת לפני שבוטל בשני האולימפיאדות שלאחר מכן, רק כדי לשוב בטוקיו. לאר ההשעיה יון-הי התנצל פומבית: "אני מצטער מעומק ליבי כל שאכזבתי את כולם בפעולה חסרת אחריות. לא מגיע לי שהעם הדרום קוריאני יעודד אותי ויריע לי באולימפיאדה".

שחקן נבחרת דרום קוריאה בבייסבול האן יון-הי. Han Myung-Gu, GettyImages
הושעה והתנצל. יון-הי/GettyImages, Han Myung-Gu

חולה ראשון בכפר האולימפי

מארגני האולימפיאדה אישרו הבוקר את החששות: אחד מאנשי המשלחות ששוהה בכפר האולימפי נמצא חיובי לקורונה. כרגע עושה רושם שלא מדובר בספורטאי, וזהותו טרם נחשפה. "אני מבין את שיש פה הרבה דברים מדאיגים", הודה נשיא הוועדה המארגנת סייקו השימוטו. "ננסה לדאוג שהאוימפיאדה הזו תהיה בטוחה עבור כולם". בינתיים, למעלה מ-40 איש שמעורבים במשחקים (בעיקר חברי משלחות ואנשי הוועדה המארגנת) נמצאו חיוביים.

עוד בוואלה!

אלכס גלעדי בריאיון מיוחד מטוקיו: "זה האירוע הכי גדול והכי מוגבל שהיה על כדור הארץ"

לכתבה המלאה

ויש גם מאושפז ראשון

מדובר בנציג של המשלחת הניגרית, בשנות השישים לחייו, שנמצא חיובי עם נחיתתו בטוקיו ביום חמישי. הוא מיד הועבר לבית החולים המקומי.

הכפר האולימפי, אולימפיאדת טוקיו 2020. רויטרס
זה מתחיל להסתבך. הכפר האולימפי/רויטרס

תומאס באך אופטימי

למרות ההתפתחויות האחרונות, נשיא הוועד האולימפי ערך מסיבת עיתונאים בניסיון להרגיע את העם היפני: "אני מבקש מכם לקבל בברכה את הספורטאים. לכולם יש פה אינטרס משותף - שהמשחקים יהיו בטוחים עבור כולם. ננסה לעבוד בשיתוף פעולה, בידיעה שלא נצליח ב-100 אחוז. אנחנו מקווים שברגע שהעם היפני ייראה את הספורטאים שלו מצליחים, הגישה תהיה קצת פחות שלילית".

שינויים בסגל של נבחרת ארצות הברית

קווין לאב החליט שלא לקחת חלק במשחקים לאחר שאכזב במשחקי ההכנה ונראה רחוק מאוד משיאו, גם בראדלי ביל לא יטוס לטוקיו בשל נהלי הקורונה. גרג פופוביץ' החליף את השניים בסנטר הוותיק ג'בייל מגי ובפורוורד הצעיר של סן אנטוניו קלדון ג'ונסון.

שחקן קליבלנד קאבלירס ג'בייל מגי. Mitchell Leff, GettyImages
זימון מפתיע. מגי/GettyImages, Mitchell Leff

יוסאין בולט מאוכזב

הספרינטר הגדול בכל הזמנים לא אוהב מה שהוא מחבריו הג'מייקנים מאז שהודיע על פרישה: "זה מאכזב מאוד, היתה לנו משלחת טובה מאוד באולימפיאדות האחרונות. כרגע זה מטריד אותי לחשוב על המקום בו אנחנו הנמצאים, רוב העולם מקדים אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully