וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנקי שפיצר ואילנה רומנו הוזמנו אישית לטקס הפתיחה של טוקיו 2020

דני דבורין

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 13:02

אלמנותיהם של אנדרי שפיצר ויוסף רומנו, שנרצחו בטבח הספורטאים במינכן, יהיו בין המשתתפים הספורים בטקס שייערך ללא קהל ביום שישי, ומצפות שנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי יזכיר אותם בנאומו: "גם צעד כזה יהיה חשוב לנו מאוד"

אילנה רומנו על הסרט הדוקומנטרי על טבח הספורטאים במינכן/עריכה: ניר חן

אנקי שפיצר, אלמנתו של מאמן הסיף אנדרי שפיצר, ואילנה רומנו, אלמנתו של מרים המשקולות יוסף רומנו, הוזמנו אישית על ידי יושב ראש הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך להשתתף בטקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו. השתיים יגיעו לטקס שייערך ביום שישי ב-14:00 שעון ישראל, ויהיו בין המעטים שיחזו בו מהאיטצדיון, מכיוון שבשל הגבלות הקורונה לא יהיה קהל.

השתיים ימריאו בדרכן ליפן ביום רביעי, וישאו דברים בטקס האזכרה המיוחד לחללי י"א הספורטאים שנרצחו בטבח במינכן 1972, שיהיה ב- 1 באוגוסט, ויאורגן כמקובל על ידי משלחת ישראל למשחקים. הפעם בגלל נגיף הקורונה, יהיה זה טקס מצומצם, ונכון לעכשיו ישתתפו בו לא יותר מ- 50 מוזמנים. הוא יערך בבית שגרירות ישראל ביפן, ומצפים שגם באך עצמו יטול בו חלק.

אילנה רומנו אנקי שפיצר. יניב טוכמן, מערכת וואלה! NEWS
שפיצר ורומנו בטקס בריו 2016/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן

בשיחה עם אנקי שפיצר היא סיפרה לוואלה! ספורט על ניסיון מתמשך, בן שנים רבות, להביא לידי כך שבטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים תהיה דקת דומייה לזיכרם של י"א נרצחי מינכן. הפעם, 49 שנים לאחר הרצח, מקווה אנקי כי גם כשאין דקת דומיה, שהנשיא באך לפחות יתייחס לרצח ויזכיר אותו בנאומו בטקס הפתיחה. "גם צעד כזה יהיה חשוב לנו מאד", הדגישה אנקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully