וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולימפיאדה יצאה לדרך: מרתה כבשה צמד ועשתה היסטוריה עם נבחרת ברזיל, ארה"ב הפסידה

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 17:32

יומיים לפני טקס הפתיחה, המשחקים התחילו באופן רשמי. הברזילאיות הביסו 0:5 את סין, מרתה כבשה אולימפיאדה חמישית ברציפות, הישג נדיר גם לפורמיגה בת ה-43. ארה"ב הובסה

טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020 יתקיים ביום שישי, אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) המשחקים האולימפיים יצאו לדרך באופן רשמי עם טורניר הסופטבול ומשחקי כדורגל נשים.

מרתה, נבחרת ברזיל בכדורגל, נשים. רויטרס
צמד, ורצף שנמשך. מרתה/רויטרס

ברזיל הביסה, ועשתה היסטוריה

שני ציוני דרך מרשימים היום רשמה נבחרת ברזיל בכדורגל נשים, במשחק שבו הביסה 0:5 את סין בבית המוקדם: פורמיגה בת ה-43 נכנסה לספרי השיאים כשהפכה לשחקנית הכדורגל הראשונה שמשתתפת בשע אולימפיאדות שונות. פורמיגה, שערכה את הופעת הבכורה שלה בגביע העולמי ב-1995 כשהייתה בת 17, שיחקה בפעם הראשונה שבה כדורגל נשים הופיע לראשונה במשחקים האולימפיים - באטלנטה 1996. הקשרית מסאו פאולו מקווה לסיים את הקריירה בנבחרת עם מדליית זהב, אחרי שב-2004 ו-2008 זכתה בכסף וב-2016 סיימה עם שברון לב כשברזיל הפסידה בחצי הגמר ובמשחק על הארד. במקביל, מרתה כבשה היום צמד והפכה לראשונה שכובשת בחמש אולימפיאדות רצופות.

נשות נבחרת ארה"ב ספגו תבוסה מפתיעה כבר במשחקן הראשון: האמריקאיות הפסידו 3:0 לשבדיה, ורצף 44 המשחקים שלהן ללא הפסד נקטע. מייגן ראפינו בת ה-36 אמרה על התבוסה: "העובדה שכל הפסד שלנו נתפס כ'מדהים' הוא חוסר כבוד כלפי היריבות שלנו, והתוצאה הזאת רק מראה כמה כישרון יש בכדורגל הנשים וכמה הרמה עלתה. שבדיה חזקה, ואם לא נהיה במיטבנו, לא נוכל לנצח".

ההצגה של היום היתה שייכת לנבחרת הנשים של הולנד, שמחצה את זמביה המסכנה עם 3:10. הכוכבת הגדול של ארסנל ויויאן מיידמה בלטה עם רביעייה קלילה.

שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות שער. רויטרס
הפתעה. שבדיה חוגגת/רויטרס
נבחרת יפן סופטבול. רויטרס
ניצחון קליל במשחק הראשון. נבחרת יפן/רויטרס

טורניר הסופטבול פתח את המשחקים

במשחק שהוציא את האולימפיאדה לדרך, יפן הביסה את אוסטרליה 1:8 בסופטבול, כשלאחר מכן ארה"ב גברה על איטליה 0:2, וקנדה ניצחה 0:4 את מקסיקו. טורניר הסופטבול (שנערך לנשים, לעומת טורניר הבייסבול אצל הגברים) כולל בית אחד מוקדם של שש נבחרות: יפן, ארה"ב, קנדה, מקסיקו, איטליה ואוסטרליה. שתי הראשונות יעלו למשחק הגמר, בעוד הנבחרות שיסיימו במקומות 3-4, יעפילו למשחק על מדליית הארד. כל אולימפיאדה נפתחת כיומיים לפני טקס הפתיחה עם משחקים בטורנירים קבוצתיים בענפי הכדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully