וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר הכדורגל האולימפי: ברזיל ניצחה 2:4 את גרמניה

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 17:08

הסלסאו הובילו 0:3 משלושער של רישרליסון עד הדקה ה-30, קוניה החמיץ פנדל (45+1). הגרמנים צימקו בעשרה שחקנים, אבל לא יותר

לקראת טוקיו 2020/אתר האולימפיאדה

אולימפיאדת טוקיו 2020 יצאה לדרך רשמית כבר בלילה שבין שלישי לרביעי והיום (חמישי) עוד לפני טקס הפתיחה יצא לדרך טורניר הכדורגל של הגברים עם אכזבה לנבחרת ספרד החזקה, שסיימה רק ב-0:0 נגד מצרים בבית ג'. עוד באותו הבית אוסטרליה הפתיעה עם 0:2 על ארגנטינה. בבית א' נפלה עוד הפתעה כשמקסיקו הלמה בצרפת עם 1:4 מוחץ. ברזיל כמעט שמטה יתרון 0:3 מול גרמניה, אבל ניצחה 2:4 בסופו של דבר.

רישרליסון שחקן נבחרת ברזיל. רויטרס
שלושער כבר אחרי 30 דקות. רישרליסון/רויטרס
שחקני נבחרת מקסיקו חוגגים. GettyImages
הצגה גדולה מול צרפת. שחקני מקסיקו חוגג/GettyImages

בית א'

מקסיקו - צרפת 1:4

בניגוד לספרדים, צרפת לא שלחה את הסגל הכי חזק שלה לטוקיו אבל לא הייתה אמור לנחול מפלה כזו במשחק הפתיחה. המקסיקנים התכוננו היטב לאנדרה-פייר ז'יניאק שמשחק בטיגרה המקסיקנית ופתח בהתקפה לצד פלוריאן תובאן, המוחתם הטרי של טיגרה. אחרי מחצית מאופסת, ארנסטו וגה פתח את הסכר עם שער מבישול יפהפה של דייגו לאיינס. סבסטיאן קורדובה הכפיל (55), ז'יניאק צימק בפנדל (69), אבל קרלוס אנתונה (80) ואדוארדו אגירה (91) הפכו את ההפסד הצרפתי למפלה.

יפן - דרום אפריקה 0:1
ליפן: טאקפוסה קובו (71)

רפא מיר נבחרת ספרד הצעירה. רויטרס
פתיחה מאכזבת. רפא מיר מתוסכל אחרי החמצה/רויטרס

בית ג'

ספרד - מצרים 0:0

בניגוד לנבחרות אחרות ששלחו סגלים חלשים לטוקיו, הספרדים שלחו סגל חזק מאוד לאולימפיאדה ופתחו את דרכם נגד מצרים בהרכב שכלל חמישה שחקנים שפתחו בחצי גמר היורו נגד איטליה (אונאי סימון, מיקל אוירסאבל, דני אולמו ופדרי) ועוד שחקנים בכירים שפתחו כמו פאו טורס, מרקו אסנסיו ודני סבאיוס. אלא שהמצרים נתנו פייט של ממש ובדקה ה-22 אוסקר מינגסה בלמה של ברצלונה נפצע והוחלף על ידי חסוס ואייחו. דקה לפני המחצית גם סבאיוס נפצע והוחלף. הספרדים היו עדיפים ושלטו במחצית השנייה, אך לא הצליחו למצוא את הרשת. ספרד תפגוש את אוסטרליה במשחק הבא ואז תקנח עם מפגש מול ארגנטינה.

ארגנטינה - אוסטרליה 2:0

הפתעה נוספת בבית ג', שמסתמן כבית הכי לא צפוי של היום הראשון. הארגנטינאים שלחו סגל די אלמוני לטוקיו ונענשו עם הפסד די קריטי, בהתחשב שהם עוד צריכים לפגוש את ספרד החזקה. אנדרו וויילס שחקנה של ווסטרן יונייטד כבש כבר בדקה ה-14 ורגע לפני השריקה להפסקה פרנסיסקו אורטגה הותיר את הארגנטינאים בעשרה שחקנים עם שני צהובים מהירים. מרקו טייו הכפיל (80) דקה אחרי שנכנס כמחליף. תומאס דיוק, אחד השחקנים הוותיקים בסגל האוסטרלי, בישל את שני השערים.

שחקני נבחרת חוף השנהב חוגגים. רויטרס
פתחו ברגל ימין. שחקני חוף השנהב חוגגים/רויטרס

בית ד'

ברזיל - גרמניה 2:4

שחזור הגמר האולימפי הקודם נראה כאילו הוא הולך לגארבג' טיים מוקדם, ואיכשהו הפך למעניין משום מקום. רישרליסון הימם את גרמניה עם שלושער מהיר (7, 22 ו-30) ומתאוס קוניה, שמשחק בגרמניה (בהרטה ברלין), פספס הזדמנות לקבוע 0:4 בתוספת הזמן של המחצית כשפנדל שלו נעצר על ידי פלוריאן מולר. הגרמנים חזרו במחצית השנייה: נאדים אמירי בעט מהאוויר כדור לא מרשים במיוחד, אבל השוער הברזילאי סנטוס לא הגיב טוב וספג את ה-3:1. בדקה ה-63 השאיר מקסי ארנולד את גרמניה בעשרה שחקנים אחרי שספג כרטיס צהוב שני. רגנאר אחה הצליח לצמק ל-3:2 עם נגיחה יפה בדקה ה-83 אחרי בישול של דויד ראום. פאוליניו, שגם משחק בגרמניה (בבאייר לברקוזן), כבש את השער הרביעי בדקה ה-94 אחרי שהגרמנים עלו עם כל השחקנים קדימה, וקבע 2:4 וכמו בגמר מונדיאל 2002, הסלסאו שוב חגגה מול גרמניה ביוקוהמה.

חוף השנהב - ערב הסעודית 1:2

אוראל גרינפלד עשה היסטוריה כששימש כשופט הרביעי במשחק הזה, שבו הנבחרת האפריקאית גירדה ניצחון. עבדולאייה אל אמירי כבש שער עצמי (39), אבל אל חמדן השווה לפני ההפסקה (44). אלא שפרנק קסייה, שחקנה המצוין של מילאן שהגיע על תקן השחקן הוותיק והכוכב, הכריע בדקה ה-66. האירוע הביזארי הגיע בתוספת הזמן, כאשר אבובקאר דומביה שחקנה של מכבי נתניה נכנס בדקה ה-92 והורחק בדקה ה-95.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully