וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג שיא בקריירה: שירה ראשוני הפסידה בקרב על מדליית הארד בטוקיו

כמעט מדליה ראשונה למשלחת הישראלית: ראשוני נתנה פייט לבילודיד האוקראינית העדיפה בקרב על המדליה, אבל ספגה ווזארי רגע לפני ניקוד הזהב וסיימה במקום החמישי בקטגוריית משקל עד 48 ק"ג

ארטיום דולגופיאט מסכם את יום התחרויות הראשון בטוקיו/באדיבות הוועד האולימפי של ישראל

הישג השיא בקריירה: שירה ראשוני סיפקה היום (שבת) הפתעה גדולה, כשסיימה במקום החמישי בקטגוריית המשקל עד 48 ק"ג במשחקים האולימפיים בטוקיו. ראשוני הפסידה לאוקראינית הפייבוריטית דריה בילודיד בקרב על מדליית הארד ואמנם פספסה זכייה במדליה אולימפית 10 בכל הזמנים לישראל, אבל יכולה להתגאות ביכולת ובאופי המרשימים שגילתה, ובכך שהפכה לג'ודוקא הישראלית ה-10 שמגיעה לקרב על מדליה.

שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית עם מאמנה שני הרשקו. רויטרס
נגמר בדמעות. שירה ראשוני עם מאמנה שני הרשקו/רויטרס

כמו לכל אורך יום התחרויות, ראשוני נלחמה באומץ ובנחישות גם בקרב על המדליה. בילודיד האוקראינית, אלופת העולם מ-2019 וסגנית אלופה אירופה, שהגיעה לטוקיו במטרה לזכות בזהב, כמעט נכנעה לראשוני, אבל הצליחה לנצח ברגע האחרון. הקרב כמעט הלך לניקוד זהב, כשראשוני הצליחה להשתחרר מלפיתה של האוקראינית עם מלחמה גדולה, אבל בסופו של דבר היא ספגה ווזארי כשנותרו 10 שניות לפני ההארכה.

עוד בוואלה!

שירה ראשוני מתוסכלת על אף ההישג: "הרגשתי שאני יכולה לעשות את זה"

לכתבה המלאה
שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית מול דריה בילודיד ג'ודוקא אוקראינית. Vincent Thian, AP
כמעט. ראשוני מול בילודיד/AP, Vincent Thian
שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית מול דריה בילודיד ג'ודוקא אוקראינית. Vincent Thian, AP
ריספקט. ראשוני/AP, Vincent Thian
הג'ודוקא הישראלית שירה ראשוני, טוקיו 2020. רויטרס
יכולה להיות גאה, למרות האכזבה בסיום/רויטרס

ההישג של ראשוני כמעט סגר עבורה מעגל: הג'ודוקא בת ה-30 סיימה את אולימפיאדת ריו לפני חמש שנים עם חוויה קשה, אחרי שהודחה בסיבוב הראשון בעקבות החלטת שיפוט שנויה במחלוקת ונותרה בדמעות. הפעם היא קיבלה חוויה מתקנת - גם אם היא לא הסתיימה עם ההישג האולטימטיבי. במשך שנים הקריירה שלה לוותה בהרבה "כמעטים" - היא מעולם לא זכתה במדליה באליפות אירופה או באליפות העולם, אלא רק הגיעה קרוב לשם.

אבל היום ראשוני פשוט התפוצצה: היא פתחה את היום עם ניצחון על לוס אלבארס הקולומביאנית עם שני ווזארי, המשיכה לניצחון על חוליה פיגרואה הספרדיה בסיבוב השני, ולא נרתעה גם כשנעצרה על ידי מונחבאט המונגולית החזקה, שניצחה אותה בשמינית הגמר ועלתה למאזן של 0:6 במפגשים מולה. אחרי ההפסד ראשוני הגיעה לבית הניחומים וגברה על לין צ'ן האו מטאיפיי עם איפון דרמטי בניקוד הזהב, וכמעט עמדה בלחץ גם בקרב חייה מול בילודיד האוקראינית, יריבה עדיפה באופן מובהק על הנייר.

כך או כך, ההישג של ראשוני נותן תקווה לשאר הג'ודוקות הישראלים, שמקווים להמשיך את הישגי ריו 2016 בו ליקטו שתי מדליות אולימפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully