וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יראי פרש כדי להימנע ממפגש עם טוהר בוטבול: "לא אלכלך את ידיי בדגל ישראל"

פתחי נורין אמור היה להתמודד מול הג'ודוקא הישראלי בסיבוב השני, אבל בחר לפרוש מהתחרות בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג, כפי שעשה באליפות העולם ב-2019: "לא אכיר בדגל ישראל". מאמנו: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה"

הצגת הבגדים הרשמיים של המשלחות האולימפית והפראלימפית לטוקיו/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

תחרויות הג'ודו באולימפיאדת טוקיו יחלו ביום שבת, אבל כבר הערב (חמישי) נרשמה דרמה פוליטית ראשונה לאחר שספורטאי אלג'יראי בשם פתחי נורין פרש כדי להימנע ממפגש עם טוהר בוטבול ביום שני.

בוטבול עלה אוטומטית לסיבוב השני בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג ונורין עשוי היה לפגוש אותו אם ינצח בסיבוב הראשון. אלא שהוא בחר למנוע מראש את האפשרות הזו, ולפיכך בוטבול שמדורג שישי בטורניר יתחיל את דרכו מול יריב סודני בשם מוחמד עבדלראסול.

טוהר בוטבול ג'ודוקא ישראלי. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
בעקבות הפרישה, מחכה ליריב סודני. טוהר בוטבול/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

נורין הסביר לתקשורת האלג'יראית: "העמדה שלי בנושא הפלסטיני היא נחרצת. לא אכיר בדגל ישראל ולא אלכלך בו את ידיי".

המאמן עמאר בניחלף, שב-2008 זכה במדליית כסף במשקל עד 90 ק"ג, התראיין במולדתו, הזכיר שאין יחסי נורמליזציה עם ישראל ואמר: "היה לנו חוסר מזל בהגרלה. נורין היה יכול לפגוש יריב ישראלי וזו הסיבה לפרישה. קיבלנו את ההחלטה הנכונה".

עוד בוואלה!

קנייזבה מיננקו פרצה בבכי: "נרגשת להניף את דגל ישראל בטקס הפתיחה"

לכתבה המלאה
פתחי נורין פורש מול טוהר בוטבול, אליפות העולם 2019. מתוך טוויטר, צילום מסך
טוהר בוטבול לבדו על המזרן. הפרישה של פתחי נורין ב-2019/צילום מסך, מתוך טוויטר

לנורין בן ה-30 היסטוריה ארוכה עם יריבים ישראלים וגם עם בוטבול עצמו, כאשר לא עלה לקרב מולו באליפות העולם לפני שנתיים והעניק לו ניצחון טכני בסיבוב השני. באותה שנה גם נרשם לגרנד סלאם אבו דאבי, אבל כשהבין שלתחרות יגיעו ספורטאים מישראל, הוא הודיע על פרישה וכלל לא הגיע.

ב-2014 השתתף נורין בגרנד פרי קרואטיה - אז עוד במשקל עד 66 ק"ג - והצליח להתקדם בתחרות. במקביל טל פליקר הישראלי עלה כמה שלבים בעצמו וכשהאלג'יראי הבין שהם עלולים להיפגש, הוא פרש מהתחרות בטענה של פציעה. פליקר אגב, המשיך לזכייה במדליית זהב.

ובכלל, אירועים בהם מעורבת פוליטיקה נגד ישראל בענף הג'ודו הם די שכיחים. המפורסם מכולם היה כמובן באליפות העולם לפני שנתיים, כאשר סעיד מולאי האיראני הפסיד בכוונה בגלל לחצים ממדינתו כדי להימנע ממפגש עם שגיא מוקי. באותה תחרות גם יריב מצרי לא לחץ את ידו של הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully