וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת מתחיל טירוף נאומי אוסקה ביפן: "אף אחד לא מכין אותך לזה"

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 7:28

היא הכניסה 50 מיליון דולר מחסויות בשנה - רק פדרר, לברון וטייגר וודס עקפו אותה, מופיעה על כל שערי המגזינים הגדולים, חנכה בובת ברבי בדמותה וסדרת דוקו בנטפליקס. עכשיו, בתוך כל הרעש, היפנית רוצה לזכות בזהב בבית. "יש לה הזדמנות לבנות חתיכת אימפריה"

נובאק דג'וקוביץ' מפתיע מעריץ צעיר יפני/מתוך טוויטר

עוד יום ועוד כתבה גדולה ומקיפה על נאומי אוסקה. ב-ESPN ערכו כתבה על הטניסאית היפנית שכבר מחר (שבת) תיכנס למעגל המשחקים בטוקיו 2020 כשתפגוש בסיבוב הראשון של הטורניר הביתי את סאיסאי ז'נג הסינית.

בשבוע שעבר עלתה ב"נטפליקס" הסדרה על חייה של אוסקה ובאותו שבוע היא גם השיקה את בובת הברבי בדמותה. כמו כן, פורסמו תמונות שלה על השערים של "ספורטס אילוסטרייטד" ושל "ווג" הונג קונג. אוסקה גם ספגה ביקורת חריפה מעיתונאים בכירים, שביקרו אותה על כך שהיא מצטלמת למגזינים, אבל לא שיחקה מאז רולאן גארוס כי סירבה להשתתף במסיבות עיתונאים.

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. Clive Brunskill, GettyImages
אני חושבת שכמות תשומת הלב שאני מקבלת היא די מגוחכת". אוסקה/GettyImages, Clive Brunskill

"אני חושבת שכמות תשומת הלב שאני מקבלת היא די מגוחכת", אומרת אוסקה בסדרה התיעודית עליה, "אף אחד לא מכין אותך לזה. תמיד היה עליי הלחץ לשמור על התדמית הנקייה שלי, לא אכפת לי יותר ממה שאנשים אומרים עליי".

אחת ההצלחות הגדולות של אוסקה בלי שום ספק היא מבחינה מסחרית. אוסקה, שהיא בת לאמא יפנית ואב מהאיטי, זוכה לאהדה אדירה ביפן וגם בארצות הברית ובעוד מדינות רבות. "היא נוגעת בכל היבשות כמו שמעט מאוד ספורטאים עושים, אם בכלל, היא בין-גזעית ואישה בעידן מעניין מאוד בהיסטוריה", אמר הסוכן של אוסקה סטיוארט דוגויד, "היא מייצגת מצוין את האנשים בגילה בכך שהיא אותנטית מאוד, מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל אצלה. כל הדברים האלה גם יחד מוסיפים וזו הפכה לסערה אדירה".

כך גמר אליפות אוסטרליה 2019 מול פטרה קביטובה משך 22.5 מיליון צופים ביפן אל מסכי הטלוויזיה, שזה שיא כל הזמנים. "חלק מהגאונות של מה שהיא עושה זה שהיא רק מתחילה", אמר דייויד קרטר שמשמש כפרופסור לעסקי ספורט ב-USC, "אם היא תישאר בריאה ולשחק בצורה כזו ותישאר נאמנה למסר שלה, יש לה הזדמנות לבנות חתיכת אימפריה".

נאומי אוסקה טניסאית יפנית על השער של מגזין "ספורטס אילוסטרייטד". מתוך טוויטר, אתר רשמי
אוסקה על שער המגזין "ספורטס אילוסטרייטד"/אתר רשמי, מתוך טוויטר
נאומי אוסקה על השער של מגזין טיים. מתוך אתר טיים, אתר רשמי
אוסקה על שער מגזין "טיים"/אתר רשמי, מתוך אתר טיים

נאומי אוסקה הופיעה כבר על 50 שערים של מגזינים ברחבי העולם כשלאחרונה הפכה לאישה היפנית והראשונה גם מהאיטי שמופיעה על שער מגזין "ספורט אילוסטרייטד". בנוסף, היא גם נבחרה כבר פעמיים ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם של מגזין TIME.

והשורה התחתונה של הכול היא כמובן כלכלית. עם כל הצלחה שלה במגרש, גם נוספו חסויות והסכמי ספונסר. יש לה בין 20-18 הסכמי חסות, שכוללים בין היתר את "נייק", "לואי ויטון", "טאג הוייר", חברת האוזניות "ביטס של דרה", "מסטרקארד", "ניסאן" ו"גוגל". דוגויד אמר: "השאלה הראשונה שעולה לגבי חברה חדשה היא מה הערכים שהמותג עומד מאחוריהם ואיך זה מתחבר אל הערכים שלה?". כריס ת'ורן, שמשמש כראש מערכת השיווק של "Beats" אמר עליה: "העובדה שהיא מתוארת כספורטאית אישה היא פספוס. היא גדולה ומשפיעה כמו כל אחד אחר בעולם כרגע".

ואכן המספרים מראים משהו דומה. אוסקה הרוויחה 50 מיליון דולר בשנה שבין מאי 2020 למאי 2021 רק מחסויות. זה יוצא 15 מיליון דולר יותר מליאונל מסי, למשל, ו-20 פחות מלברון ג'יימס. מבחינת חסויות רק רוג'ר פדרר, לברון ג'יימס וטייגר וודס הכניסו יותר כסף ממנה. מפרסי זכייה בטניס היא השיגה 5.2 מיליון דולר. אוסקה היא הספורטאית הכי רווחית - לאורך שנה - בהיסטוריה של ספורט הנשים. בשנה שבין מאי 2020 למאי 2021 יש רק 14 ספורטאים - גברים - שהרוויחו יותר ממנה.

ההופעה הפומבית הראשונה שלה אחרי רולאן גארוס הייתה כשזכתה בתואר ספורטאית השנה של ESPN, ואמר שם: "השנה עוד לא נגמרה והיא הייתה קשה מאוד בשביל כולנו. אני רק רוצה להגיד שאני אוהבת את כולכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully