וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדה שונה? אלכס שטילוב: "אין הבדל בין טוקיו לאחרות"

המתעמל הוותיק יפתח בשבת בבוקר את האולימפיאדה הרביעית ברציפות שלו. אף שמפלס הלחץ ירד, הוא בכל זאת מכוון לגמר ועל הדרך ירצה לסחוף גם את חברו ארטיום דולגופיאט להישג: "אני מתרגש. אין מאושר ממני שארטיום כאן איתי"

לקראת טוקיו 2020/אתר האולימפיאדה

זו האולימפיאדה הרביעית של אלכס שטילוב. הוא בן 34 ובפעם הראשונה שהתחרה, היה זה בבייג'ינג 2008. מאז ייצג את ישראל גם בלונדון 2012 ובריו 2016. תמיד היה בולט בענף ההתעמלות, יוצא דופן: רוב המתחרים בענף הזה נמוכים והוא גבוה. הישג השיא שלו בעבר זיכה אותו במקום השישי וכאן בטוקיו, הוא שוב מכוון לגמר במכשיר החזק שלו, הקרקע. בריו לפני חמש שנים היתה ההופעה הפחות טובה שלו באולימפיאדות, אך לטוקיו הוא הגיע הרבה יותר רגוע.

הפוקוס הוא על ארטיום דולגופיאט. המתעמל הצעיר יותר (24) מגיע לטוקיו אחרי שתי מדליות כסף באליפויות העולם על מכשיר הקרקע, כך שהעיניים יהיו נשואות אליו ולשטילוב יהיה הפעם רק מה להרוויח. גם העובדה שיש לו פרטנר לאימונים, לארוחות בכפר האולימפי וסתם לשעות הפנאי וגם הניסיון העשיר שלו, מאפשרים לשטילוב להיות הרבה יותר נינוח כאן בטוקיו. "זה לא שאני לא מתרגש. בוודאי שכן", אמר אתמול (חמישי), רגע לפני פתיחת המשחקים. "זה שארטיום מתחרה כאן יחד איתי הופך אותי למאושר".

בזמן שספורטאים אחרים כולל דולגופיאט נכנסו לראשונה בחייהם בשערי כפר אולימפי, שטילוב כאמור עושה זאת בפעם הרביעית. בארץ כמו גם בעולם מדברים על הקורונה שהרסה את החוויה האולימפית, בטח כשממשלת יפן אוסרת על כניסת קהל, אבל שטילוב לא רואה הבדלים בכלל: "אנחנו כבר לא זוכרים מה זה לחיות בלי קורונה ומה זה עולם בלי קורונה כי היא מלווה אותנו כבר למעלה משנה. ובכל זאת אני נמצא כאן באולימפיאדה והייתי כבר שלוש פעמים בעבר ואני לא מוצא הבדל בין האולימפיאדה הזו לקודמותיה. התחושה היא אותה תחושה".

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. לילך וייס רוזנברג
רגע האמת מתקרב. שטילוב/לילך וייס רוזנברג

עם כל הרוגע, שטילוב לא טס ליפן כדי להעביר את הזמן. יש לו הרבה אמביציה לעשות תרגיל חזק במוקדמות ולעלות לגמר. המטרה שלו ושל דולגופיאט היא להמשיך מהמוקדמות מחר לגמר יחד. זה יהיה עבורם הישג ראשון כאשר דולגופיאט יכוון בהמשך גם למדליה אחרי הישגיו בקמפיין האולימפי הנוכחי. "זה פשוט גאווה לראות שני מתעמלים על המכשירים ושלל מתעמלות אמנותיות", אומר גורם באיגוד ההתעמלות. "כל המתעמלים הגיעו במצב אופטימלי לעשות דברים יפים בטוקיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully