וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישת הג'ודוקא האלג'יראי: "מצטערים בשבילו, מכירים את הפוליטיקה"

במשלחת הישראלית לטוקיו לא התרגשו מההודעה החריפה של פתחי נורין ("לא אכיר בדגל ישראל"), שנמנע ממפגש עם טוהר בוטבול: "אנחנו מתורגלים, זה כבר לא מעניין אותנו. הוא זה שעבד חמש שנים ועכשיו ויתר על החלום האולימפי"

הצגת הבגדים הרשמיים של המשלחות האולימפית והפראלימפית לטוקיו/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

בוועד האולימפי הישראלי הצטערו הבוקר (שישי) נוכח החלטת הג'ודוקא האלג'יראי פתחי נורין, לפרוש מהתחרות במשקל עד 73 ק"ג כדי להימנע ממפגש צפוי עם טוהר בוטבול בסיבוב השני. נורין הכריז אתמול בגאווה על הפרישה: "העמדה שלי בנושא הפלסטיני היא נחרצת. לא אכיר בדגל ישראל ולא אלכלך בו את ידיי". יש לציין שאיגוד הג'ודו הבינלאומי עדיין לא הגיב בנושא.

גורם בוועד האולימפי הישראלי אמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "החלטות פוליטיות מהסוג הזה כבר עברנו כמה וכמה פעמים ולצערנו אנחנו מתורגלים בכך היטב. הצער העמוק שאנחנו חשים הוא בשביל הספורטאי עצמו. אני מניח שהוא התאמן וחיכה לרגע הזה במשך חמש שנים, ובסוף בגלל שמישהו אמר לו שהוא לא יכול להתחרות - או בגלל שהוא עצמו קיבל את ההחלטה - עכשיו הוא צריך לוותר על החלום האולימפי. הצער הוא עליו, אותנו זה כבר לא מעניין. אנחנו מאחלים לטוהר להגיע הכי רחוק שאפשר. הוא לוחם וספורטאי אדיר ויש לנו ציפיות ממנו, כמו מיתר המתחרים שלנו".

בנבחרת הג'ודו של ישראל לא התרגשו יתר על המידה מהחדשות ולא עסקו בכך בהרחבה. בנבחרת רק הזכירו כמה הפוליטיקה במדינות הללו אכזרית והספורטאים עצמם הם אלה שנפגעים.

פתחי נורין פורש מול טוהר בוטבול, אליפות העולם 2019. מתוך טוויטר, צילום מסך
טוהר בוטבול לבדו על המזרן. הפרישה של פתחי נורין ב-2019/צילום מסך, מתוך טוויטר

לנורין בן ה-30 היסטוריה ארוכה עם יריבים ישראלים וגם עם בוטבול עצמו, כאשר לא עלה לקרב מולו באליפות העולם לפני שנתיים והעניק לו ניצחון טכני בסיבוב השני. באותה שנה גם נרשם לגרנד סלאם אבו דאבי, אבל כשהבין שלתחרות יגיעו ספורטאים מישראל, הוא הודיע על פרישה וכלל לא הגיע.

ב-2014 השתתף נורין בגרנד פרי קרואטיה - אז עוד במשקל עד 66 ק"ג - והצליח להתקדם בתחרות. במקביל טל פליקר הישראלי עלה כמה שלבים בעצמו וכשהאלג'יראי הבין שהם עלולים להיפגש, הוא פרש מהתחרות בטענה של פציעה. פליקר אגב, המשיך לזכייה במדליית זהב.

ובכלל, אירועים בהם מעורבת פוליטיקה נגד ישראל בענף הג'ודו הם די שכיחים. המפורסם מכולם היה כמובן באליפות העולם לפני שנתיים, כאשר סעיד מולאי האיראני הפסיד בכוונה בגלל לחצים ממדינתו כדי להימנע ממפגש עם שגיא מוקי. באותה תחרות גם יריב מצרי לא לחץ את ידו של הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully