וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק דמיינו: מאחורי השיר המצליח ששוב הגיח בטקס אולימפי

השיר IMGAINE, שבימים אלה מצוינות 50 שנה לצאתו, בוצע בפעם החמישית במשחקים האולימפיים ב-25 השנה האחרונות. יוקו אונו, שבארבע השנים האחרונות נחשבת לאחד מכותביו, התרגשה, הוועד האולימפי ציטט את ג'ון לנון והאנס צימר האגדי ייצר גרסה חדשה. צפו בכל הביצועים

שיחה של יניב טוכמן כתב וואלה ספורט עם אילנה רומנו אלמנתו של יוסף רומנו מחללי הטבח במינכן/מערכת וואלה!

השיר IMAGINE של ג'ון לנון קיבל אתמול (שישי) ביצוע נוסף כשלהקת ילדים יפנים החלה לשיר אותו ואז הועלה וידאו בו השתתפו ג'ון לג'נד, קית' אורבן, אנג'ליק קיג'ו, אלחנדרו סאנס ואחרים בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. מי שעיבד את הגרסה הנוכחית היה לא אחר מאשר המלחין הגרמני המפורסם האנס צימר, שיצר מוזיקה לסרטים רבים.

יוקו אונו, שבשנת 2017 קיבלה קרדיט משותף על כתיבת שיר המופת אחרי שנחשפו ריאיונות רבים בהם לנון טען שהיא כתבה איתו את השיר, צייצה: "IMAGINE. ג'ון ואני היינו אומנים וחיינו ביחד, אז היווינו השראה אחד כלפי השנייה. השיר הזה גילם את מה שהאמנו בו ביחד באותו זמן. ג'ון ואני נפגשנו, הוא הגיע ממערב ואני ממזרח ואנחנו עדיין ביחד".

הביצוע מלונדון 2012

הביצוע ממשחקי החורף ב-2018

סטיבי וונדר באטלנטה 1996

הביצוע של פיטר גבריאל מ-2006

אגב, השער האיקוני יצא בבריטניה ב-1971 כך שהוא חוגג עכשיו 50 שנה ולאורך השנים הוא כיכב בלא מעט טקסי אולימפיאדה. רק ב-2018 השיר IMAGINE בוצע על ידי צוות של כוכבי רוק ופופ קוריאנים במשחקי החורף בפיונגצ'אנג. לפני כן הוא היה חלק מטקס הסיום של אולימפיאדת לונדון 2012. פיטר גבריאל שר אותו בפתיחת אולימפיאדת החורף בטורינו 2006 וסטיבי וונדר ביצע גרסה משלו במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996.

הוועד האולימפי התייחס לבחירה בשיר והוחלט לצטט שם דברים שאמר לנון עצמו מעט לפני מותו: "אנחנו לא הראשונים שאומרים 'דמיינו שאין מדינות' או 'העניקו הזדמנות לשלום' (Give peace a chance), אבל אנחנו נושאים את הלפיד הזה, כמו הלפיד האולימפי, מעבירים אותו מיד אל יד, מאחד אל השני לכל דור. זה התפקיד שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully