וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו 2020: אדם פיטי בחצי גמר 100 מ' חזה, מדליית זהב ראשונה ליפן

עודכן לאחרונה: 24.7.2021 / 16:54

הבריטי לא התקשה לעלות ומתח ביקורת על התחרות. הג'ודוקא נאוהיסה טקאשו היא האלוף האולימפי הראשון מהמדינה המארחת. ריצ'רד קרפאס מאקוודור הפתיע כשחצה ראשון את קו הסיום בפוג'י והשאיר את פוגצ'אר עם הארד בלבד

משלחת ישראל מגיעה לטקס הפתיחה של אולימפיאדת 2020/באדיבות הוועד האולימפי בישראל

16:23: אדם פיטי עלה לחצי הגמר ב-100 מטר חזה

השחיין הבריטי הבכיר עצר את השעונים ברבע הגמר על 57.56 שניות ויהיה בחצי הגמר. פיטי הוא הכוכב הגדול ביותר של נבחרת השחייה הבריטית. יחד עם פיטי עלה לחצי חבר נוסף במשלחת הבריטית - ג'יימס ווילבי. בתום המשחה אמר פיטי כי הוא שמח שהצליח לעלות לחצי הגמר, למרות שהייתה לו "התחלה רעה", בנוסף אמר שלאור המחסור בקהל התחרות עדיין "לא מרגישה כמו אולימפיאדה".

השחיין הבריטי אדם פיטי. רויטרס
"זה לא מרגיש כמו אולימפיאדה". אדם פיטי/רויטרס

16:05: ארון סילאגי זכה בזהב בפעם השלישית ברציפות

הסייף ההונגרי ארון סילאגי ניצח בגמר וזכה במדליית הזהב בפעם השלישית ברציפות, לאחר שעשה זאת גם באולימפיאדת ריו 2016, וגם באולימפיאדת לונדון 2012 לפני תשע שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הסייף ההונגרי ארון סילאגי. רויטרס
דומיננטיות מרשימה בענף. סילאגי/רויטרס

15:01: מדליית זהב ראשונה ליפן

לאחר שהג'ודוקא פונה טונאקי זכתה במדליית הכסף במשקל עד 48 ק"ג, הראשונה של המארחת במשחקים האולימפיים עד כה - נאוהיסה טקאשו הוא האלוף האולימפי הראשון של יפן, כשזכה בגמר בקטגוריה עד 60 ק"ג. זו המדליה השנייה של טקאשו במשחקים האולימפיים, לאחר שזכה בארד בריו 2016.

האלוף האולימפי בג'ודו עד 60 ק"ג, נאוהיסה טקאשו. Harry How, GettyImages
אלוף אולימפי ראשון מיפן. טקאשו/GettyImages, Harry How

13:47: הנתון המוזהב של קוסובו

דיסטריה קרסניצ'י, שהייתה המועמדת המובילה לזהב בקטגוריית עד 48 ק"ג בג'ודו, בה התחרתה גם שירה ראשוני, אכן הפכה לאלופה אולימפית וזיכתה את קוסובו במדליה שנייה בהיסטוריה - שתיהן מזהב ושתיהן בג'ודו - אחרי מלינדה קלמנדי שעשתה את זה בריו. קרסניצ'י ניצחה בגמר את פונה טונאקי, שהתנחמה במדליה הראשונה של יפן באולימפיאדה. קוסובו הפכה למדינה השלישית ב-89 השנים האחרונות ששתי המדליות האולימפיות הראשונות שלה הן מזהב ובאותו ענף - אחרי אתיופיה (אתלטיקה ב-1960 ו-1964) ורוסיה (סייף ב-1996)

דיסטריה קרסניצ'י, ג'ודוקא קוסוברית, אלופה אולימפית עד 48 ק"ג. רויטרס
מפתחת מסורת של קוסובו בג'ודו הנשי. דיסטריה קרסניצ'י עם הזהב/רויטרס

13:45: דאיה סטו הודח במפתיע אחרי סיפור הבגידה

השחיין היפני דאיה סטו, שרצה גאולה אחרי שהושעה בעקבות בגידה באשתו וחזר להתחרות, אכזב את המולדת עם מקום חמישי בלבד במקצה שלו במוקדמות 400 מטר מעורב אישי ולא עלה לגמר. סטו, שנחשב לאחד הפייבוריטים לזכייה ואפילו טען שבכוחו לנפץ את השיא של מייקל פלפס, הסתפק בזמן של 4:10:52 דקות.

דאיה סטו שחיין יפני. רויטרס
אכזבה בבריכה. דאיה סטו/רויטרס

11:45: מדליית זהב לקרפאס ברכיבה על אופני כביש, פוגצ'אר עם הארד

לראשונה מאז 1996, אקוודור עומדת בראש הפודיום. ריצ'רד קרפאס זכה במירוץ אופני הכביש כאשר חצה ראשון את קו הסיום בפוג'י - מרחק 234 ק"ג מטוקיו - לאחר שש שעות, חמש דקות ו-26 שניות. ואוט ואן ארט הבלגי זכה במדליית הכסף, בעוד את מדליית הארד קטף אלוף הטור דה פראנס הטרי, טדיי פוגצ'אר מסלובניה, שהגיע לקו הסיום 67 שניות אחרי האלוף האולימפי החדש.

רוכב האופניים האקוודורי ריצ'רד קרפאס, טוקיו 2020. רויטרס
הישג נהדר. קרפאס/רויטרס

9:48: שיא אולימפי גם בכדורמים

שיא חדש גם בבריכת הכדורמים: נבחרת ארצות הברית רשמה את ההפרש הגדול ביותר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים, כשהביסה את יפן 4:25. בדקות הראשונות היפניות עוד היו בעניינים כשלוח התוצאות הראה 3:3, אלא שאז רצות האמריקאיות 1:22 בדרך לניצחון האדיר.

9:00: משחק ראשון בוטל בשל קורונה

הוועדה המארגנת הודיעה הבוקר על 127 מקרי קורונה הקשורים לאולימפיאדה, וכעת יש גם ביטול ראשון כתוצאה מכך. כוכבת נבחרת צ'כיה בכדורעף חופים מארקטה סלוקובה נמצאה חיובית, וכתוצאה מכך נפסק לזכות יפן ניצחון טכני.

7:20: שיא אולימפי בחתירה

הישג מרשים ביום הראשון של התחרות: הרביעייה הבכירה של אוסטרליה קבעה את שיא כל הזמנים באולימפיאדה ב-2,000 מטר עם תוצאה של 6:28:76 דקות. אירלנד סיימה שנייה במקצה עם זמן של 6:28:76.

נבחרת החתירה של אוסטרליה, אולימפיאדת טוקיו 2020. רויטרס
הישג מרשים. נבחרת החתירה של אוסטרליה/רויטרס

5:23: המדליות הראשונות חולקו

יאנג קיאן הסינית בת ה-21 הפכה למדליסטית הראשונה של האולימפיאדה, כשגרפה את הזהב בקליעה ברובה אוויר מ-10 מטר. קיאן קבעה שיא אולימפי חדש עם ציון של 251.8 נקודות, קצת מעל לאנסטסטיה גאלאשינה הרוסייה שקיבלה 25.1. נינה כריסטן השוויצרית זכתה במדליית הארד עם 230.6 נקודות.

יאנג קיאן, קלעית רובה אוויר סינית, אולימפיאדת טוקיו 2020. רויטרס
המדליסטית הראשונה של טוקיו 2020. יאנג קיאן/רויטרס

4:44: שיא מוקדמות חדש ברובה אוויר

בגיל 22 בלבד, הקלעית הנורבגית ז'נט הג דואסטד שברה שיא מוקדמות ברובה אוויר למרחק 10 מטרים, כשרשמה 632.9 נקודות.

4:41: 7 אולימפיאדות: הישג מדהים לטניסאית השולחן הניגרית בת ה-45

הישג חסר תקדים לטניסאית השולחן הניגרית, אולפונקה אושונייקה בת ה-45, שהפכה לספורטאית האפריקאית הראשונה שלוקחת חלק בשבע אולימפיאדות שונות. אושונייקה אמנם הפסידה בקרב הראשון שלה והודחה, אך רשמה הישג מדהים. היא הודיעה שזו תהיה האולימפיאדה האחרונה שלה.

4:33: הנד זאזא בת ה-12 הודחה כבר אחרי משחק אחד

הספורטאית הכי צעירה במשחקים האולימפיים, טניסאית השולחן הנד זאזא בת ה-12 ממוצא סורי, הודחה אחרי שהפסידה במשחק הראשון שלה בטוקיו, כשהובסה על ידי יריבה אוסטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully