וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו 2020: ברוך שמאילוב הפסיד בקרב על מדליית הארד

כל כך קרוב. הג'ודוקא הישראלי הגיע לקרב האחרון בבית הניחומים, אבל נכנע ליריב ברזילאי במאבק על הפודיום. שמאילוב בן ה-26 סיכם תחרות טובה מאוד עם טעם של החמצה, אחרי שניצח שלושה יריבים והפסיד פעמיים

בווידאו: מדליה ראשונה לישראל: כך הגיבה המשפחה לניצחון של אבישג סמברג/צילום: שלומי גבאי

ברוך שמאילוב הפסיד היום (ראשון) בקרב על מדליית הארד האולימפית בג'ודו במשקל עד 66 ק"ג. הג'ודוקא בן ה-26 חלם על עלייה לפודיום בפעם הראשונה בה הוא משתתף במשחקים האולימפיים, אבל נכנע לדניאל קארנין הברזילאי בקרב האחרון בבית הניחומים.

הוא סיים תחרות טובה עם טעם מעט מר, אבל אולי יתנחם בכך שצבר שלושה ניצחונות והרבה ניסיון, וינסה לשפר את המיקום בעוד שלוש שנים, באולימפיאדת פריז 2024.

במשלחת הישראלית חלמו על מדליה שנייה בתוך כ-24 שעות אחרי ההתרגשות הרבה בעקבות הזכייה של אבישג סמברג בטורניר הטאקוונדו אתמול, אבל נאלצו להסתפק רק ב-כמעט. אתמול גם שירה ראשוני הפסידה בקרב על הארד, אבל הג'ודו הישראלי ממשיך להראות נוכחות מרשימה על המזרן האולימפי ואולי בימים הבאים גם יהיו חגיגות בטוקיו.

הג'ודוקא הישראלי ברוך שמאילוב. רויטרס
כל כל קרוב. שמאילוב/רויטרס

שמאילוב פתח את הבוקר (ראשון) עם ניצחון על קווין לופורטה ממוזמביק בקרב הראשון שלו - קרב הבכורה שלו במשחקים האולימפיים. שמאילוב חיכה 1:45 דקות לפני שרשם איפון מול היריב המדורג נמוך ממנו, בדרך לניצחון חלק. בשמינית הגמר הוא פגש את ניית'ן כץ היהודי-אוסטרלי, וגבר גם עליו, הפעם עם ווזארי שהעניק לו ניקוד עליו שמר עד סוף הקרב.

ברבע הגמר המשוכה כבר הייתה גבוהה מדי: ואז'ה מרגוולשווילי הגאורגי, שמדורג רביעי בעולם. סגן אלוף אירופה קיבל ניקוד בצורה מהירה וכשנותרו על השעון 1:01 דקות, גבר על הישראלי באיפון (והמשיך עד הגמר).

בבית הניחומים שמאילוב גבר על אדריאן גומבוץ אחרי קרב עיקש שהגיע לניקוד זהב. קצת יותר מחצי דקה בתוך תוספת הזמן, הישראלי הצליח להטיל את יריבו על הגב והשיג איפון. הסלובני שמדורג 26 בעולם הוליך 3:5 במאזן בין השניים, אבל בקרב החשוב ביותר ביניהם הייתה ידו של שמאילוב על העליונה.

בקרב על מדליית הארד שמאילוב התעמת על דניאל קארנין. הברזילאי כבר גבר על הישראלי בגרנד פרי תל אביב ב-2020 והיום השיג ווזארי אחרי 1:49 דקות. שמאילוב ניסה לחזור, אבל לא הצליח להתקרב והסתפק במקום החמישי.

הג'ודוקא הישראלית גילי כהן. עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
אכזבה. גילי כהן/אתר רשמי, עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

גילי כהן הודחה בצורה מאכזבת בשמינית הגמר. כהן בת ה-30 פתחה את הבוקר עם ניצחון ראשון אי פעם באולימפיאדה, לאחר שגברה על גולבדאם בבאמוראטובה מטורקמניסטן. היא ניצחה בעזרת ריתוק מוצלח ועלתה למאזן 1:4 במפגשים מול היריבה בת ה-29.

בשמינית הגמר היא נעצרה על ידי הבלגית המנוסה שרלין ואן סניק, מדליסטית הארד מלונדון 2012 ולשעבר אלופת אירופה, שגברה עליה עם איפון. בכך כהן מסיימת את דרכה בטוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully