וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מירוץ מופלא: רוכבת האופניים עומר שפירא סיימה במקום ה-24 - "תחושת החמצה"

הישראלית דורגה בשלוש הראשונות למשך חלקים ארוכים במירוץ הכביש (137 ק"מ), אך איבדה את הפודיום 4.4 ק"מ לסיום: "לא מובן מאליו שכל כך הרבה ישראלים צפו בי". בדמינטון: קסניה פוליקארפובה הפסידה במשחקה הראשון, גולשת הגלים ענת ליליאור סיימה את דרכה בסיבוב השני

גיא שגיב ועומר שפירא מתנשקים אחרי אליפות ישראל ב-2019/צילום: איגוד האופניים

רוכבת האופניים עומר שפירא סיפקה הבוקר (ראשון) רכיבה מעוררת כבוד באולימפאדת טוקיו 2020, וסיימה בסופו של דבר את מירוץ הכביש (137 ק"מ) במקום ה-24, לאחר שדורגה בין שלוש הראשונות למשך חלקים ארוכים שלו.

שפירא בת ה-26 - אלופת ישראל בחמש השנים האחרונות - התברגה בצמרת כבר בפתיחה ובהמשך ברחה לשאר המתחרות ביחד עם צמד המובילות האחרות. את 96.6 הק"מ הראשונים סיימה במקום השני בזמן של 2:53:29, 21 שניות מאחורי המוליכה אנה קייזנהופר האוסטרית ו-20 שניות לפני אנה פליכטה הפולניה.

בהמשך נחלשה הישראלית והמרחק שלה מהפלוטון הצטמק בשתי העליות האחרונות. 4.4 ק"מ לסיום איבדה שפירא העייפה את המקום השני, כשהדבוקה הגדולה השיגה אותה. הישראלית סיימה מירוץ מופלא מבחינתה במקום ה-24 בזמן של 3:55:23 שעות, בעוד קייזנהופר זכתה בזהב עם 3:52:45 שעות. אנמיק ואן ולוטן ההולנדית השיגה את הכסף ואליסה לונגו בורגיני האיטלקיה את הארד.

רוכבת האופניים הישראלית עומר שפירא. רויטרס
רכיבה מעוררת כבוד. עומר שפירא/רויטרס

"הרגשתי שאני נוגעת במדליה, בגלל זה אני יוצאת בתחושת החמצה וקצת מאוכזבת", אמרה שפירא במסיבת העיתונאים לאחר המירוץ המפרך. "כשהבנתי שהפער מספיק גדול הרגשתי שיש סיכוי שזה יכול לקרות. חלק מהתגובות שקיבלתי היה שזה מאכזב שיצאתי לבריחה מוקדמת רק כדי להראות את הדגל, אבל זה ממש לא מה שעשיתי. חשבתי שזה מה שיעזור לי להיות במירוץ. בדרך כלל אנחנו מזנקים עם טקטיקה ופה פשוט קפצתי, בלי תכנית. בנות יצאו וקפצתי איתן. זה עבד די טוב. זה לא נגמר עם מדליה, אבל עשיתי מה שיכולתי. המשימה לא הייתה רק לצאת לבריחה, לגמרי הייתי מרוכזת בתחרות ובמה שנדרש לעשות. לצערי היה לי פספוס קטן בתזמון התזונה ושילמתי על זה בסוף, אבל מבחינתי זו הייתה עוד תחרות".

עוד הוסיפה: "אולי יכולתי לרכוב בצורה קצת יותר שמרנית ולשמור קצת יותר אנרגיה. נפלו לי שני ג'לים של תזונה ולא לקחתי ג'לים נוספים, אז הגעתי ללא כוח פיזי להילחם בקילומטרים האחרונים. אם הייתי מנהלת את הדברים אחרת, אז אולי זה גם היה נגמר אחרת. לכן אני יוצאת בתחושת החמצה".

על הענף: "זו אחת המטרות שלשמה אני פה. אני רוצה לקדם את ענף האופניים הישראלי באופן כללי ושל הבנות בפרט. יש עוד הרבה מקום לשיפור ואני בטוחה שהרמה יכולה להיות הרבה יותר גבוהה. אם ילדה אחת ראתה אותי היום והסתכלה על הספורט הזה באור אחר וחושבת לבחור בו, אז עשיתי את שלי. תודה על התמיכה ועל כל התגובות, לא מובן מאליו שכל כך הרבה ישראלים יישבו ויצפו בזה. תודה על האנרגיות של כולם".

שחקנית הבדמינטון הישראלית קסניה פוליקארפובה. רויטרס
מתרחקת מהשלב הבא. פוליקארפובה/רויטרס

קסניה פוליקארפובה פתחה הבוקר (ראשון) את הופעותיה בטורניר הבדמינטון בטוקיו ברגל שמאל. פוליקארפובה, שרושמת הופעת בכורה בטורניר האולימפי כנציגת ישראל אחרי שעלתה ארצה מרוסיה לפני ארבע שנים, נוצחה 21:7, 21:10 על ידי פוסארלה סינדו ההודית החזקה.

פוליקארפובה קיוותה להפתיע כמו מישה זילברמן, שאף הוא פגש יריב הודי במשחקו הראשון בטורניר, אבל לא הצליחה לעמוד בקצב של סינדו העדיפה. היא עדיין יכולה לעלות לשלב הבא, אבל בהתחשב בכך שרק אחת תעלה מהבית שלה, זו תהיה משימה לא פשוטה.

ענת ליליאור גולשת גלים ישראלית. Ryan Pierse, GettyImages
לצד סטפני גילמור האגדית, ענת ליליאור/GettyImages, Ryan Pierse

גולשת הגלים ענת ליליאור המייצגת את ישראל בענף החדש שמופיע באולימפיאדה לראשונה פתחה את דרכה כשסיימה במקום האחרון בבית שלה, הכולל ארבע משתתפות.

ליליאור בת ה-21 צברה ניקוד של 7.77 - מתחת סטפני גילמור האוסטרלית, שזכתה שבע פעמים באליפות העולם, הברזילאית סילבנה לימה והצרפתייה פולין אדו. הישראלית בכל זאת עלתה לסיבוב השני (שתי הראשונות העפילו לסיבוב השלישי), ושם סיימה רביעית עם 8.93 - מעט מתחת המקום השלישי שהעפילה לשלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully