וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריאתלון: שחר שגיב סיים במקום ה-20, אחיו רן במקום ה-35: "אבא חיכה לזה כל השנים"

37 שנה אחרי שאביהם השתתף בתחרות המרתון באולימפיאדת 1984, האחים שגיב סגרו מעגל. שחר הרשים, אחיו סיים במקום ה-35: "שמח שהצלחנו לשמח לא מעט אנשים בארץ"

הדיווח של יניב טוכמן/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

הישג שיא לספורטאי ישראלי באחת התחרויות המתישות והמפרכות באולימפיאדה: שחר שגיב סיים הלילה (בין ראשון לשני) את תחרות הטריאתלון בטוקיו במקום ה-20 לאחר שהשיג תוצאה מרשימה למדי כשעצר את השעון על 1:47.10 שעות. אחיו הצעיר רן שגיב הגיע למקום ה-35 עם זמן של 1:49.04 שעות והשניים סגרו מעגל 37 שנה אחרי שאביהם שמי שגיב (שם טוב סבג) סיים את ריצת המרתון באולימפיאדת לוס אנג'לס 1984 במקום ה-60.

התחרות כללה 1.5 ק"מ של שחייה, 40 ק"מ של רכיבה אופניים וריצה בת 10 ק"מ. כצפוי, חלק הרכיבה היה המוצלח מבין השלושה עבור האחים שגיב: שחר הגיע לחלק הזה אחרי שדורג 34 בלבד בחלק השחייה, אבל הדביק את הפער בחלק הרכיבה, במהלכו אף הגיע למקום השני. בסופו של דבר הוא הותש במהלך חלק הריצה, אבל בכל זאת הצליח לעמוד במטרה והתברג בין 20 המקומות הראשונים.

מדליית הזהב הוענקה באופן מפתיע לכריסטיאן בלומנפלט הנורבגי שקבע זמן של 1:45.04. אלכס יי הבריטי קטף את מדליית הכסף ובארד זכה היידן וויילד הניו זילנדי.

שחר שגיב, טריאתלון. צילום: עמית שיסל,
עמד במשימה. שחר שגיב/צילום: עמית שיסל

אחרי התחרות אמר שחר שגיב: "ידענו לאיזה תנאי מזג אוויר אנחנו הולכים להגיע, זה לא משהו שהיה לנו חדש. התכוננו לזה, גם בתחרות הקדם אולימפית לפני שנתיים התנאים היו דומים. זה לא השפיע עליי במידה אחרת מהאחרים. לא היה חם מדי. לכולם היה חם ולח. מי שהצליח לסבול את זה הכי טוב הצליח. אני מאוד שמח על ההישג, היסטוריה, שני אחים, שיא גם. אנחנו מאוד גאים ומתרגשים מהתחרות הזאת. אבא ואמא מתרגשים, כולם גאים בתוצאה ובדרך שעשינו. היעד הבא הגדול הוא פריז, כבר ממאי הבא קובעים את הקריטריון לשם".

אחיו רן הוסיף: "זה היה פעם ראשונה לי ולשחר על הבמה האולימפית, שמח שהצלחנו לעשות הרבה אנשים שמחים בארץ. כל ההכנה מבחינת המזג אוויר שיהיו בטוקיו ליוו אותנו כל התקופה האחרונה. זה היה נושא מרכזי, נפלנו על יום טוב מבחינת החום, לא היה חם מדי על המסלול, זה לא משהו שאנחנו לא רגילים אליו מהארץ. לצערנו אבא לא יכל להגיע לפה בגלל הקורונה, כי גם בשבילו זה היה רגע מרגש בטירוף, הוא חיכה לזה כל השנים. הרגשנו את כל המשפחה איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully