וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיטמוס נישלה את לדקי, שהתאוששה עם שיא אולימפי. פיטי הגן על הזהב, ארה"ב זכתה בשליחים

אחד מרגעי השיא של אולימפיאדת טוקיו: האוסטרלית הסנסציונית זכתה בזהב ב-400 מטר חופשי אחרי דו קרב אדיר עם השחיינית האמריקאית האגדית. לדקי שברה לאחר מכן שיא אולימפי במוקדמות 1,500 מטר חופשי. פיטי המשיך את השליטה שלו כשגבר על קאמינגה ב-100 מטר חזה

הדיווח של יניב טוכמן/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

אחד מרגעי השיא באולימפיאדת טוקיו 2020 נרשם הבוקר (שני), עם הגמר הגדול במשחה ה-400 מטר חופשי נשים שהפגיש בין שתי כוכבות הענף, בו אריארן טיטמוס נישלה את קייטי לדקי האגדית מתארה. אדם פיטי גבר על ארנו קאמינגה בדו קרב הגדול השני של הבוקר, ושרה שיוסטרום נותרה מחוץ לפודיום במפתיע. קיילב דרסל הנפלא הוליך את נבחרת השליחים האמריקאית לזכייה בזהב ב-400 מטר חופשי.

4X100 חופשי גברים

כצפוי, קיילב דרסל, השחיין הכי מדובר במשחקים האולימפיים ומי שהוכתר כיורש של מייקל פלפס, הוליך את נבחרת השליחים האמריקאית לזכייה במדליית זהב במשחה הפופולרי, עם זמן מרשים של 3:08.97 דקות. נבחרת השליחים האיטלקית סיימה שלישית אחרי סיום דרמטי, בעוד שהאוסטרלים סיימו במקום השלישי ויסתפקו בארד.

האמריקאים שלטו במשחה כבר מהפתיחה אחרי פתיחה חזקה של דרסל, כשגם ז'אק. אפל, בליק פיירוני ובו בקר תרמו למאמץ הקבוצתי, שנגמר עם מדליית זהב.

השחיינית האוסטרלית אריארן טיטמוס. רויטרס
ההשתלטות הושלמה. טיטמוס/רויטרס

400 מטר חופשי נשים

אחד מרגעי השיא של אולימפיאדת טוקיו עמד בציפיות, והסתיים בחילופי שלטון: אריארן טיטמוס IN, קייטי לדקי OUT. לדקי, אגדה בחייה, הגיעה למשחקים במטרה להשוות את השיא של בת ארצה ג'ני תומפסון, שזכתה ב-8 מדליות זהב אולימפיות. אבל לדקי נותרה על 5 מדליות זהב "בלבד" בינתיים, משום שהיורשת שלה הצליחה להתעלות עליה בפעם השנייה ברציפות, כמו באליפות העולם האחרונה.

טיטמוס ראתה את לדקי פותחת את המשחה טוב יותר ומובילה ברוב שלביו, אבל נותרה במרחק שניתן לסגירה, ושמרה כוחות לקראת פיניש מהסרטים שסידר לה את מדליית הזהב בקרב היוקרתי, עם תוצאה של 3:56.69 דקות. לדקי סיים עם 3:57.36 ותנסה להשיג זהב במשחים אחרים, בינגייה לי הסינית זכתה בארד.

זהב: אריארן טיטמוס (אוסטרליה) - 3:56.99 דקות
כסף: קייטי לדקי (ארצות הברית) - 3:57.36
ארד: בינגייה לי (סין) - 4:01.08

השחיין הבריטי אדם פיטי. Petr David Josek, AP
עדיין המלך של משחי החזה. אדם פיטי/AP, Petr David Josek

100 מטר חזה גברים

אדם פיטי עשה זאת שוב: השליט הבלעדי של המשחה מאז 2015 זכה בזהב פעם נוספת, הפך לשחיין הבריטי הראשון אי פעם שמגן על תואר באולימפיאדה, וגבר על ארנו קאמינגה ההולנדי, הטוען לכתר והפייבוריט לנשל אותו מכס המלכות. פיטי הוביל על קאמינגה לאורך כל הדרך, והצליח לנצח למרות שההולנדי התקרב אליו בשניות האחרונות. ניקולו מרטיננגי האיטלקי זכה בארד.

זהב: אדם פיטי (בריטניה) - 57.37 שניות
כסף: ארנו קאמינגה (הולנד) - 58.00
ארד: ניקולו מרטיננגי (איטליה) - 58.33

השחיינית הקנדית מרגרט מקניל עם השחיינית הסינית יופיי ז'אנג. David J. Phillip, AP
הפתעה ראשונה. מקניל וז'אנג חוגגות/AP, David J. Phillip

100 מטר פרפר נשים

הפתעה גדולה עם פתיחת הבריכה בטוקיו הבוקר: שרה שיוסטרום השבדית, הפייבוריטית הברורה לזהב שקיוותה להגן על התואר בו זכתה בריו, נותרה מחוץ לפודיום בעקבות זינוק חלש שגרם לה לסיים במקום השביעי בלבד, עם זמן של 56.91 שניות. מי שזכתה בזהב בסופו של דבר הייתה מגי מקניל שנגעה בקיר אחרי 55.59 שניות, יופיי ז'אנג הסינית שהגיעה חמש מאיות אחריה קיבלה את מדליית הכסף, ואמה מקיאון האוסטרלית הסתפקה בארד.

זהב: מגי מקניל (קנדה) - 55.59
כסף: יופיי ז'אנג (סין) - 55.64
ארד: אמה מקיאון (אוסטרליה) - 55.72

1,500 מטר חופשי, מוקדמות, נשים

לדקי התאוששה מהאכזבה שחוותה 10 שעות קודם לכן כשסיימה ראשונה במוקדמות וקבעה שיא אולימפי חדש - 15:35.35 דקות - שש שניות לפני ז'יאנז'יאה וואנג הסינית, שקבעה שיא אסיה חדש של 15:41.49 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully