וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצגת ענק: 48 נקודות ללוקה דונצ'יץ' בניצחון סלובניה, ספרד הסתדרה עם יפן

מדהים: הכוכב הצעיר פלירטט עם שיא כל הזמנים בנקודות, הוסיף 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים והצעיד את סלובניה ל-100:118 ענק על ארגנטינה. רוביו (20 נקודות ו-9 אסיסטים) הצטיין ב-77:88

הדיווח של יניב טוכמן/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

אחרי ארבעת המשחקים שפתחו אמש (ראשון) את טורניר הכדורסל בטוקיו, כולל המעידה של ארצות הברית מול צרפת והניצחון של ננו גינזבורג וצ'כיה על איראן, הגיע תורו של לוקה דונצ'יץ': הכוכב הצעיר הצעיד את סלובניה לניצחון ראשון אי פעם באולימפיאדה, עם הצגה חד פעמית מול ארגנטינה. במשחק נוסף שייערך בהמשך, המארחת יפן תנסה להפתיע את ספרד.

שחקני נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ', יאקה בלאז'יץ'. Gregory Shamus, GettyImages
כובש גם את טוקיו. דונצ'יץ'/GettyImages, Gregory Shamus

מאמן ארגנטינה: "הוא השחקן הטוב בעולם. אם היה ספק בזה, עכשיו כבר אין"

מאנו ג'ינובילי: "הצגה אדירה של דונצ'יץ'. הוא חיה"

ארגנטינה - סלובניה 118:100

ביורוליג, ב-NBA, ועכשיו גם באולימפיאדה, לוקה דונצ'יץ' מצליח להדהים את חובבי הענף בכל פעם מחדש. הבוקר רשם הכוכב הסלובני את אחת ההצגות האישיות הגדולות בתולדות האולימפיאדה, אם לא הגדולה שבהן - בהופעת הבכורה שלו במעמד. הוא סיים עם 48 נקודות (18 מ-29 מהשדה, 6 מ-7 מהעונשין), הוסיף 11 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חסימות וגם 6 איבודים, והצעיד את סלובניה לניצחון מרגש בהופעתה הראשונה אי פעם בטורניר הכדורסל האולימפי, כשהוא שומר על מאזן מושלם של 0:14 במשחקיו עם הנבחרת הבוגרת.

עם עוד קצת מאמץ, דונצ'יץ' היה יכול לסיים עם שיא הנקודות בכל הזמנים למשחק בודד באולימפיאדה - 55 - בו מחזיק אוסקר שמידט מאז סיאול 1988. כך או כך, 48 הנקודות שלו שוות לתצוגת הקליעה השנייה בטיבה בתולדות האולימפיאדה, כמו אדי פלובינסקאס האוסטרלי שקלע מספר זהה של נקודות נגד מקסיקו ב-1976.

אחרי שסחב את סלובניה על הגב מהמוקדמות, דונצ'יץ' המשיך מהמקום בו הפסיק, והיה בלתי עציר מהרגע הראשון. הוא ירד למחצית עם 31 נקודות ו-8 ריבאונדים ב-16 דקות בלבד, כשהוא מצעיד את סלובניה ליתרון של 22 הפרש. בשלב זה, גם נבחרת מנוסה ועקשנית כמו האלביסלסטה הבינה שעדיף להיכנע, ודונצ'יץ' המשיך בשלו גם ברבע השלישי, כשהוא שומר את סלובניה על הפרש גבוה ודואג לגארבג' טיים ברבע האחרון.

קלמן פרפליץ' הוסיף 2 למנצחת, ולאטקו צ'נצ'אר תרם 12 והמתאזרח מייק טובי הוסיף 11, כשמנגד לואיס סקולה בן ה-41 עושה את מיטב מאמציו ומסיים עם 23 נקודות ופקונדו קמפאסו מגיע ל-21, אבל שניהם לא יכולים לתופעת הטבע שעומדת מנגד.

שחקן נבחרת ספרד ריקי רוביו. רויטרס
הצטיין. רוביו/רויטרס

ספרד - יפן 77:88

אחרי רבע ראשון צמוד, ברחו הספרדים עם ריצת 0:19 ולמעשה סגרו עניין. יוטה ווטאנבה ניסה להחזיר את חבריו לעניינים והאנדרדוגית צימקה ל-69:59, אך לא יותר. ריקי רוביו הצטיין עם 20 נקודות ו-9 אסיסטים ב-20 דקות, ויקטור קלאבר הוסיף 13 ו-9 ריבאונדים, מארק גאסול 12 בעוד אחיו פאו בן ה-41 תרם 9 נקודות. רוי האצ'ימורה הגיע ל-20 נקודות בצד השני אך עשה זאת באחוזים רעים (8 מ-21 מהשדה, 4 מ-11 ל-3), ווטאנבה הוסיף 19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully