וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקן הטוב בעולם, כולל את ה-NBA": המופע ההיסטורי של לוקה דונצ'יץ'

מאמן נבחרת ארגנטינה סרחיו הרננדס נותר המום לאחר ההצגה: "הוא לא נורמלי". הכוכב הסלובני סירב לחזור לפרקט כדי לשבור את השיא האולימפי: "לא אכפת לי משיאים. אני נהנה להיות אחד הכוכבים של האולימפיאדה"

הדיווח של יניב טוכמן/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

הצגה כפי שסיפק הבוקר (שני) לוקה דונצ'יץ' בהופעת הבכורה שלו באולימפיאדה, באמת שלא רואים כל יום. כוכב נבחרת סלובניה התפוצץ עם 48 נקודות (31 מהן במחצית הראשונה) והוליך את נבחרתו ל-100:118 ענק על ארגנטינה, תוך שהוא משווה את ההישג של אדי פלובינסקס האוסטרלי מ-1976. היחיד שקלע יותר מדונצ'יץ' באולימפיאדה היה אוסקר שמידט האגדי, שצלף 55 נקודות עבור ברזיל ב-1988.

ממש כמו בליגה הטובה בעולם, דונצ'יץ' עשה ככל העולה על רוחו, קלע בכל דרך אפשרית והוסיף גם 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. "הוא פשוט חיסל אותנו", הודה מאמן היריבה סרחיו הרננדס. "הוא השחקן הטוב בעולם, כולל את ה-NBA. אם היה לי איזשהו ספק, עכשיו כבר אין. ניסינו לעשות כל מה שאפשר מול שחקן נורמלי, אבל הוא לא שחקן נורמלי".

הרננדס הוסיף ואמר: "מעולם לא ראיתי שחקן שולט כך במשחק, לכל אורך הקריירה שלי, הוא אילץ אותנו לשנות את תכנית המשחק שלנו. קשה לנתח דברים, כששחקן שולט כך במשחק, היתה לנו הגנה מתוכננת אבל הוא רצח אותנו עם 15 נקודות תוך שתי דקות וחצי. אין פיתרון מולו".

פקונדו קמפאצו, ששיתף עם דונצ'יץ' פעולה בריאל מדריד, הוסיף: "המאמן שלנו אמר הכול - שיחקנו בקצב של לוקה. לא משנה מה ניסינו, היתה לו תשובה להכול. כשניסינו ללחוץ עליו יותר, הוא שיתף את החברים לקבוצה. אנחנו חייבים להשתפר".

חתן השמחה עצמו אמר בסיום: "אני אוהב להיות אחד הכוכבים של האולימפיאדה, זה מרגיש טוב. כן, מצטלמים איתי הרבה, אבל מי שמצטלמים איתו הכי הרבה זה נובאק דג'וקוביץ'". על המשחק עצמו אמר: "ארגנטינה נבחרת טובה מאוד, היה לנו קשה כי הם שומרים טוב. התכוננו היטב ושיחקנו יוצא מהכלל. המשחק הראשון שלנו באולימפיאדה מאחורינו והתחושות טובות מאוד. זה מיום מיוחד עבור סלובניה".

יאקה בלאז'יץ' סיפר שחבריו הציעו למאמן להחזיר את דונצ'יץ' לפרקט בגארבג' טיים כדי שיוכל לשבור את השיא של שמידט, אך הכוכב סירב: "הוא לא רוצה לחזור. המטרה שלו היא לנצח, לא לקלוע נקודות". דונצ'יץ' התייחס לכך גם הוא ואמר: "לא אכפת לי מהשיאים, הגעתי לכאן לנצח וזה מה שעשינו".

זוראן דראגיץ' הוסיף: "ידענו איפה הסכנות בנבחרת ארגנטינה. התחלנו מצוין ויש לנו את לוקה דונצ'יץ', כבר אין לי מילים כדי לתאר אותו. רק אפשר לשמוח שהוא סלובני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully