וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורבנקו סיימה שמינית ב-100 גב, לא הצליחה לעלות לגמר ב-200 מעורב אישי

ילדת הפלא של השחייה הישראלית עצרה את השעון על 59.53 שניות, אבל סיימה במקום האחרון במקצה בו מקיאון זכתה בזהב עם שיא אולימפי. במקצוע החזק שלה, בו זכתה באליפות אירופה, סיימה במקום ה-10

שגיא מוקי אחרי ההדחה המוקדמות בטוקיו 2020/יניב טוכמן

ילדת הפלא של השחייה הישראלית, אנסטסיה גורבנקו, ממשיכה להותיר חותם בבריכה האולימפית בטוקיו. גורבנקו בת ה-17 הפכה היום לישראלית השלישית בלבד במקצים היחידנים שמשתתפת בגמר אולימפי אחרי איתן אורבך ב-2000 ויעקב טומרקין ב-2012 (נבחרת השליחים 4X100 השתתפה ב-1996). היא אמנם סיימה במקום השמיני ולאחר מכן לא הצליחה לעלות לגמר ב-200 מטר מעורב אישי, אבל עתידה הגדול עוד לפני.

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית. סימונה קסטרווילארי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל,
הישג מכובד. גורבנקו/סימונה קסטרווילארי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

גמר 100 מטר גב

אף אחד, אולי חוץ מגורבנקו עצמה, לא האמין שהיא יכולה להעפיל לגמר באחד המשחים הקשים בתחרות. אלא שהשחיינית בת ה-17 הדהימה כשהצליחה להגיע לגמר גם ב-100 מטר גב, שלא נחשב למקצה החזק שלה. היא קבע 59.53 שניות, אבל זה לא הספיק ליותר ממקום שמיני.

קיילי מקיאון האוסטרלית זכתה בזהב עם שיא אולימפי של 57.47 שניות, התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה ורחוקה רק שתי מאיות משיא עולם שהיא עצמה קבעה לפני כחודש. קיילי מאסה הקנדית זכתה בכסף עם 57.72 שניות ורייגן סמית' האמריקאית בארד עם 58.05 שניות.

עוד בוואלה!

"ראינו שהעיניים שלה נדלקו": הוריה של אנסטסיה גורבנקו בריאיון

לכתבה המלאה
אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. OLI SCARFF, GettyImages
קיוותה ליותר ב-200 מטר מעורב אישי. גורבנקו/GettyImages, OLI SCARFF

חצי גמר 200 מטר מעורב אישי

גורבנקו שזכתה באליפות אירופה במקצוע הזה - החזק ביותר שלה - לא הצליחה להעפיל לגמר, אולי בגלל העייפות אחרי הגמר ב-100 מטר גב. הישראלית פתחה באופן איטי ולא הצליחה להדביק את הפער מהיריבות שלה. היא עצרה את השעון על 2:10.70 דקות - זמן איטי יותר מזה שקבעה בחצי הגמר, וסיימה במקום ה-10, מרחק 11 מאיות מהעפלה לגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully