וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעיד מולאי זכה בכסף בטוקיו: "מודה לכל הישראלים שתמכו בדרך שלי"

הג'ודוקא האיראני שמייצג את מונגוליה, ניצח שלושה יריבים בדרך לגמר, אך הפסיד שם לטקנורי נגאסה היפני. נשים: מדליית זהב לקלריס אגבניינו

שגיא מוקי אחרי ההדחה המוקדמות בטוקיו 2020/יניב טוכמן

שגיא מוקי נחל אכזבה גדולה היום (שלישי) כשהפסיד כבר בשמינית הגמר ולא הצליח לאיים על אחת המדליות בג'ודו. אלא שסעיד מולאי, חברו הטוב שייצג את איראן וכעת מייצג את מונגוליה, נחל הצלחה גדולה בקטגוריית המשקל הזה (עד 81 ק"ג) כאשר הוא העפיל עד לגמר וזכה במדליית הכסף.

סעיד מולאי אחרי שהפסיד בגמר טוקיו 2020. Vincent Thian, AP
קיבל כבוד מיריבו. סעיד מולאי/AP, Vincent Thian
סעיד מולאי. רויטרס
מולאי ומדליית הכסף/רויטרס

מולאי פתח את דרכו עם ניצחון על יריב אזרי. לאחר מכן הוא ניצח יריב גיאורגי באיפון והשיג איפון גם על יריב אוסטרי שניצח מוקדם יותר את שגיא מוקי. בגמר הגדול מולאי פגש את טקנורי נגאסה היפני, שניצח בחצי הגמר השני את מתיאס קסייה הבלגי. מולאי החזיק מעמד עד לניקוד הזהב שבו היפני הצליח להשיג את האיפון שלו וחגג מדליית זהב יפנית חמישית בג'ודו.

אחרי טקס הענקת המדליות אמר מולאי לתקשורת הישראלית: "אני מודה לכל הישראלים שתמכו בי ובדרך שלי". על שגיא מוקי אמר: "אני מצטער שהוא לא הצליח, אשמח לפגוש אותו בעתיד. מקווה לחזור לישראל גם בשנה הבאה".

כזכור, מולאי החליט לנטוש את איראן עקב כמה מקרים בהם נאלץ לפרוש מתחרויות בהוראת הממשל במולדתו כדי שלא יתחרה מול שגיא מוקי, איתו הוא חולק את אותה קטגורית משקל עד 81 ק"ג. השיא היה באליפות העולם בטוקיו ב-2019, אז הופעל לחץ כבד על מולאי ועל משפחתו באיראן כדי שיפרוש מהתחרות ויפסיד במכוון. בעקבות זאת העניש איגוד הג'ודו העולמי את איראן ומנע ממנה להשתתף בתחרויות, בעוד הספורטאי עצמו עבר לחיות בגרמניה ולהתחרות תחת דגל מונגוליה.

קלריס אגבניינו ג'ודוקא. רויטרס
חיכתה חמש שנים לרגע הזה. קלריס אגבניינו/רויטרס

מדליית זהב אולימפית לקלריס אגבניינו

קלריס אגבניינו, הג'ודוקא הצרפתייה הנפלאה וחברתה הטובה של ירדן ג'רבי, זכתה במדליית הזהב במשקל של עד 63 ק"ג אחרי ניצחון על טינה טרסטינאק, האלופה האולימפית מריו. אגבניינו, שהפסידה לסלובנית בגמר בריו, חיכתה חמש שנים למפגש החוזר מולה ואחרי חמש דקות שבהן לא הושג ניקוד, הצרפתייה עשתה את המהלך המנצח בתוספת הזמן וחגגה בדמעות מדליית זהב אולימפית ראשונה בקריירה המופלאה שלה. זו מדליית הזהב האולימפית ה-15 של הצרפתים בג'ודו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully