וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להפוך לאוסטרלית הגדולה בהיסטוריה? אריארן טיטמוס רק התחילה

הוריה של השחיינית "כמעט חטפו התקף לב" ב-200 חופשי, אבל "המחסלת" כבר מסתערת על זהב שלישי בטוקיו: "לא אתן לחגיגות להרוס"

יניב טוכמן מסכם את היום הרביעי באולימפיאדה/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

"המחסלת" עשתה זאת שוב. אוסטרליה חגגה הבוקר (רביעי) עם אריארן טיטמוס את מדליית הזהב השנייה שלה בבריכה האולימפית בטוקיו ובת ה-20 מטזמניה כבר הפכה לאחת השחייניות המצליחות ביותר של המדינה בתולדות המשחקים האולימפיים.

בניגוד לגמר ב-400 מטר חופשי, שם הקרב בין טיטמוס לקייטי לדקי היה אמור להיות צמוד ואכן היה כזה, ב-200 מטר חופשי "המחסלת" נחשבה לפייבוריטית ברורה והיא לא אכזבה עם ניצחון ושיא אולימפי: 1:53.50 דקות. האוסטרלית אמנם נזקקה לקאמבק גדול ה-30 המטרים האחרונים, אבל הספיקה לחלוף על פני סיובאן הוהי מהונג קונג שהסתפקה במדליית כסף סנסציונית.

"אני לא רוצה לחגוג יותר מדי ולהרוס לעצמי את התחרויות הבאות, אבל אני מאוד גאה במה שהשגתי", אמרה טיטמוס הבוקר, "אני בסך הכול בחורה מעיירה קטנה בטזמניה וזה מוכיח שאם אתה אוהב משהו ומאמין בעצמך, אתה יכול להשיג אותו".

אריארן טיטמוס, שחיינית אוסטרלית. רויטרס
"איזה מירוץ, איזה אומץ, איזו נחישות". טיטמוס/רויטרס

"כמעט היה לי התקף לב", סיכם אביה של המנצחת, סטיב, "הקאמבק של אריארן היה מדהים. 25 המטרים האחרונים... איזה מירוץ, איזה אומץ, איזו נחישות". אמה, רובין, הוסיפה: "אנחנו האוסטרלים, אוהבים להשאיר את הכול למטרים האחרונים לפני שאנחנו נוגעים בקיר ראשונים. באמת היינו קרובים להתקף לב".

טיטמוס היא האוסטרלית ה-12 שזוכה לפחות בשתי מדליות זהב אולימפיות בבריכה - לא כולל משחי שליחים. נותר לה עוד משחה אחד: 800 מטר חופשי (הגמר ביום שבת), אבל שם דווקא לדקי פייבוריטית וניצחון של "המחסלת" יהווה הפתעה. אם היא תעשה זאת בכל זאת, היא תשווה את המאזן של איאן ת'ורפ, שיין גולד, דון פרייזר ומורי רוז: 3 מדליות זהב אולימפיות בשחייה.

לטיטמוס יש כבר שתי מדליות זהב באליפות העולם ב-2019 ואם היא תשמור על אותה רמה בשנים הבאות, אולי היא עוד תהפוך לספורטאית הגדולה ביותר בהיסטוריה של השחייה האוסטרלית. ההיסטוריה תשפוט אותה בסופו של דבר על פי התוצאות בטוקיו, ביחד עם אלו במשחקים האולימפיים בפריז בעוד שלוש שנים.

מעבר לכך, רק הפתעה תמנע מטיטמוס לעלות מחר לראש הפודיום בפעם השלישית בתוך כ-96 שעות. אוסטרליה היא המועמדת המובילה לניצחון במירוץ השליחות 4X200 חופשי וגם שיא עולם עומד על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully