וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות רעות: מה עובר על השייטים הישראלים בטוקיו?

קטי ספיצ'קוב לא מצליחה לעמוד בציפיות, ליואב כהן יש עדיין סיכוי סביר למדליה, אבל הוא יצטרך לעשות הרבה יותר כדי שזה יקרה. יניב טוכמן עם סיכום ביניים על השייטים והתחושות במשלחת

יניב טוכמן מסכם את היום הרביעי באולימפיאדה/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

גור שטיינברג הוא אחד שעבר דבר או שניים בים. אם הוא מרגיש שהחניך שלו יואב כהן יכול לסיים כאן בטוקיו עם מדליה, מי אנחנו שנפקפק?

שטיינברג, שהוביל את גל פרידמן לשתי מדליות אולימפיות, כולל הזהב הישראלי היחיד בהיסטוריה, ישב אתמול במלון שליד המפרץ בהינושימה וחישב רוחות. הטייפון שאיים להשבית כאן את השייט חלף על פני החופים ולא הותיר הרס. גולשי הרוח קטי ספיצ'קוב ויואב כהן כבר אחרי תשעה שיוטים. לפחות לכהן עוד יש סיכוי סביר למדליה.

קטי ספיצ'קוב גולשת ישראלית. Bernat Armangue, AP
הנקודה הכאובה ביותר. קטי ספיצ'קוב/AP, Bernat Armangue

ספיצ'קוב היא, כרגע, הנקודה הכאובה יותר. הגולשת טסה לטוקיו להביא מדליה אחרי שתי סגנויות באליפויות העולם האחרונות ובמים בטוקיו, אבל היא לא מזכירה עד עכשיו את השדה מאילת שעקפה גולשות רוח מצוינות אחרות והשאירה אותן בישראל בדרך למשחקים האולימפיים. ספיצ'קוב סיימה שניים מבין שלושת השיוטים שלה אתמול במקומות 12 ו-13 ועוד אחד במקום 9.

אלה לא תוצאות שיכולות להביא מדליה. כרגע היא במקום השביעי אחרי 9 שיוטים עם 34 נקודות פער מהמקום השלישי. סיכוייה להיות בשבת בשיוט המדליות סבירים כי עשר הגולשות הראשונות ייכנסו, אבל אם לא תפציץ מחר עם שלושה שיוטים חלומיים ומיקומים גבוהים, היא תשייט בשבת להנאתה בלי שום סיכוי לפודיום.

כהן, שהגיע לטוקיו אחרי שנישל את שחר צוברי מהכרטיס בו החזיק הגולש הוותיק לו היו מתקיימים המשחקים האולימפיים לפני שנה, עשה עד עכשיו שיוטים סבירים - לא כאלה שממקמים אותו עם סיכוי גבוה למדליה, אבל הוא עדיין מפלרטט עם החלום. 13 נקודות מפרידות כרגע בין כהן לבין מדליית ארד, והכול תלוי במה שיעשה ביום השיוט האחרון שלפני שיוט המדליות.

עוד בוואלה!

גור שטיינברג: "הכל תלוי ביואב כהן לקראת היום האחרון"

לכתבה המלאה
יואב כהן גולש ישראלי. רויטרס
עדיין מפלרטט עם החלום. יואב כהן/רויטרס

לפני האולימפיאדה שטיינברג הגדיר בריאיון מיוחד בוואלה! ספורט מה הוא מייעד לחניך הצעיר שלו. מיקומו הנוכחי, 6 בדירוג אחרי 9 שיוטים, הוא מיקום סביר וגם המרחק ממדליה הוא לא משהו שאי אפשר לסגור, אבל כדי שזה יקרה כהן צריך לקום הבוקר לשיוטים של חייו ואז להגיע לשבת כשהוא בעמדה מצוינת לעשות מה שעשו בעבר גל פרידמן וצוברי.

האווירה במשלחת הישראלית כאן בטוקיו לא מדהימה. מצד אחד, יש מדליה אחת שהגיעה כבר לגדרה עם לוחמת הטאקוואנדו אבישג סמברג, אז אי אפשר לחשוש שהם ייצאו מכאן עם ידיים ריקות. מצד שני, הג'ודו לא עומד עד עכשיו בציפיות וגם שני הגולשים לא יכולים להרגיע את המצב ולספק אופטימיות יוצאת דופן.

ארטיום דולגופיאט עוד כאן וצריך לשרוף שבוע בין המוקדמות לגמר שמחכה לו ביום ראשון, בעוד הבנות בהתעמלות אמנותית עוד לא החלו את התחרויות שלהן עם לינוי אשרם כפייבוריטית. ישראל עלתה על המפה מהר כבר בשבת שעברה, אבל בינתיים חלה ירידה. יואב כהן, ואולי גם קטי ספיצ'קוב, יוכלו היום להציף מחדש את התקוות, אבל הם צריכים להיות במיטבם ברגע הכי דרמטי של התחרות עד עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully