וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגוז חלום המדליה: פיטר פלצ'יק הפסיד בבית הניחומים, ענבר לניר הודחה בשמינית

התקווה הגדולה למדליה, המתחרה בקטגוריית משקל של עד 100 ק"ג, נכנע לשאדי אלנחאס אחרי שהפסיד ברבע הגמר. לניר (עד 78 ק"ג), פתחה ברגל ימין, אבל הודחה עם איפון תוך 40 שניות בקרב השני שלה מול ברזילאית עדיפה

פיטר פלצ'יק מגיב אחרי הדחתו מטוקיו/צילום וידאו: יניב טוכמן, עריכת וידאו: ניר חן

חלום המדליה בג'ודו הולך ומתרחק: אחרי שענבר לניר המתחרה בקטגוריית משקל של עד 78 ק"ג, הודחה הבוקר (חמישי) בשמינית הגמר. פיטר פלצ'יק שנחשב למועמד לזכייה במדליה במשקל עד 100 ק"ג, הצליח להגיע לרבע הגמר אך הפסיד ואיבד סיכוי למדליה אחרי שנכנע ליריב קנדי ממוצא מצרי בקרב הראשון בבית הניחומים.

פיטר פלצ'יק ג'ודו מפסיד בבית הניחומים. ShutterStock
אבד הסיכוי למדליה. פלצ'יק במהלך הקרב מול הקנדי/ShutterStock

פלצ'יק (עד 100 ק"ג), מי שהיה התקווה הגדולה של ישראל לפודיום, המדורג 4 בטוקיו, איבד גם הוא סיכוי למדליה אחרי הפסד מתסכל מאוד לשאדי אלנחאס, מצרי שהיגר לקנדה, בבית הניחומים. אחרי שהפסיד ברבע הגמר, פלצ'יק פגש את שאדי אלנחאס שדורג שמיני בעולם. פלצ'יק שלט בקרב הזה מפתיחתו וגרם לקנדי לקבל עונש אחד, אך לא הצליח להשיג ניקוד. הקרב הזה הגיע לניקוד זהב אחרי חמש דקות עקרות ואז שאדי אלנחאס הפתיע את פלצ'יק עם איפון מרשים והדיח את הישראלי.

פלצ'יק עבד קשה בקרב הראשון שלו מול אוטגונבטאר לחאגווסורן המונגולי. הוא הצליח להוציא מיריבו שני עונשים, אבל ניצח בעזרת ווזארי בניקוד הזהב.

ברבע הגמר חיכה לו מבחן קשה מול ארון וולף היפני-אמריקאי שמקווה להמשיך את השליטה האדירה של היפנים על המזרן, וגילה עליונות בקרב, שהיה השני שלו בקריירה מול פלצ'יק. וולף ניצח עם ווזארי בדקת הסיום ושלח את פלצ'יק לבית הניחומים, שם כאמור פלצ'יק לא הצליח "להתנחם" עם מדליית ארד.

פיטר פלצ'יק מפסיד ג'ודו. GettyImages
הרגע הכואב של פלצ'יק/GettyImages

רצף האכזבות על מזרון הג'ודו בניפון בודוקאן נמשך - אחרי ההחמצות של שירה ראשוני וברוך שמאילוב בקרבות על הארד, ההפסדים של טוהר בוטבול ותמנע נלסון לוי בבית הניחומים והמעידה של שגיא מוקי כבר בשמינית הגמר, הגיע תורו של פלצ'יק להגיע קרוב ולהישאר ללא כלום. בנוסף מצאו את עצמם גילי כהן, גילי שריר, לי קוכמן וענבר לניר מודחים בשלב מוקדם.

מחר יעלו שני הנציגים האחרונים של המשלחת - אורי ששון במשקל מעל 100 ק"ג ורז הרשקו במשקל מעל 78 ק"ג, לקרבות שלהם, ובשבת תתחרה נבחרת הג'ודו בתחרות הקבוצתית, שתיערך בפעם הראשונה במשחקים האולימפיים בהשתתפות 12 נבחרות, ובה תפתח ישראל בסיבוב הראשון מול איטליה.

ענבר לניר ג'ודוקא ישראלית. עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
נגמר בדמעות. לניר/הוועד האולימפי בישראל, עמית שיסל

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) פתחה את דרכה עם קרב מצוין, אבל הודחה בצורה כואבת בהמשך. היא הרשימה נגד המונגולית הוותיקה אטוגוני מונחטסטסג עם ניצחון באיפון תוך 18 שניות בלבד, אבל ספגה את אותו דבר מיריבתה בשמינית הגמר, מיירה אגיאר הברזילאית, שמלכתחילה נחשבה לפייבוריטית בקרב. אלופת העולם לשעבר הכניעה את לניר באיפון תוך 40 שניות, וגרמה לה לסיים מוקדם את דרכה בטוקיו. יחד עם זאת, בהתחשב בגילה הצעיר יחסית (21), לניר תוכל לפנטז על סגירת מעגל עם זכייה במדליה בפריז 2024.

לניר סיכמה את הופעתה עם ריאיון נרגש לערוץ הספורט בו אמרה: "הרגשתי הבוקר הכי טוב שהרגשתי כל החיים, ובגלל זה אני כל כך מאוכזבת. אני יודעת שאני לא קרובה לממש את כל הפוטנציאל שלי, זה נותן לי כוח להמשיך גם כשמפסידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully