וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל בבייסבול פתחה את דרכה עם הפסד 6:5 לדרום קוריאה

הבכורה ההיסטורית של ישראל בטוקיו הבטיחה רבות, אבל אחרי משחק הפכפך הקוריאנים רשמו ניצחון דרמטי בתוספת הזמן. בשישי (13:00): ישראל מול ארצות הברית

פיטר פלצ'יק מגיב אחרי הדחתו מטוקיו/צילום וידאו: יניב טוכמן, עריכת וידאו: ניר חן

נבחרת הבייסבול של ישראל פתחה היום (חמישי) את דרכה בטורניר האולימפי בטוקיו עם הפסד כואב 6:5 לדרום קוריאה. ישראל, שזכתה להיות אחת משש הנבחרות הבודדות שהעפילו לטורניר שנערך לראשונה במשחקים האולימפיים, שמטה פעמיים יתרון כפול במשחק הפכפך בו הפסידה בסופו של דבר בתוספת זמן, ותשחק מחר ב-13:00 מול ארצות הברית, ובשבת ב-13:00 ייפגשו האמריקאים והקוריאנים.

הנבחרת מורכבת כמעט כולה משחקנים אמריקאים יהודים, והפכה לנבחרת הכדור הראשונה שמייצגת את ישראל באולימפיאדה מאז נבחרת הכדורגל ב-1976. בימים האחרונים היא עלתה לכותרות דווקא בגלל תקרית שבירת המיטה בכפר האולימפי, ובנבחרת מקווים שהצלחה על המגרש תשכיח את הביקורת על המעשה השטותי עליו נדרשו להתנצל.

אוהד נבחרת הבייסבול של ישראל. רויטרס
בייסבול בשילוב ציונות/רויטרס

שיטת המשחקים בטורניר מסובכת למדי, כשאחרי שלב הבתים הראשון יתקדמו כל שלוש הנבחרות בכל בית לעוד שלב, ואחרי ייערכו עוד שני סיבוב בית ניחומים עד שיעלו ארבע נבחרות לחצאי הגמר.

למרות חוסר הניסיון של רבים מהשחקנים, היכולת במשחקים הקודמים והעובדה שמספר הנבחרות בטורניר מצומצם מאוד גרמו לראשי הנבחרת להצהיר פעם אחרי פעם שהשאיפה שלהם היא מדליה אולימפית.

עוד בוואלה!

שחקן נבחרת הבייסבול מתנצל בעקבות הסרטון המביך: "לא התכוונו לזלזל"

לכתבה המלאה
ג'ון מוסקוט שחקן נבחרת ישראל בבייסבול. Sue Ogrocki, AP
נפצע אחרי תשע זריקות בלבד. ג'ון מוסקוט/AP, Sue Ogrocki

מהלך המשחק

אינינג ראשון

הפיצ'ר הפותח של הקוריאנים, טא אין וון, הבריק עם שלושה סטרייקאאוטים על שלושת החובטים הראשונים של ישראל.

לאחר מכן עלה הפיצ'ר הישראלי ג'ון מוסקוט, שאיפשר סינגל להא מין פארק, ולאחר מכן נפצע כבר אחרי הזריקה התשיעית שלו, והוחלף. המחליף שלו ג'ייק פישמן התחיל רע עם זריקה פראית, אבל המשיך היטב עם שתי פסילות והאינינג הסתיים ב-0:0.

אינינג שני

ה-DH ניר קירלס רשם את החבטה הראשונה של ישראל עם דאבל לצד שמאל, אבל סטרייקאאוט חמישי של הקוריאני חילץ אותו גם מזה.

בצד השני הקוריאנים שוב איימו עם שני סינגלים רצופים, אבל פסילה של הייסונג קים הותירה את שני הרצים על הבסיסים, וגם האינינג הזה הסתיים ב-0:0.

שחקני נבחרת דרום קוריאה בבייסבול. Sue Ogrocki, AP
שחקני נבחרת דרום קוריאה/AP, Sue Ogrocki

אינינג שלישי

מיטש גלסר פתח היטב עם סינגל, סקוטי בורצ'ם קידם אותו לבסיס השני עם חבטת הקרבה, ואז איאן קינסלר, כוכב נבחרת ישראל, הפגיז הום ראן נהדר שניקה את הבסיסים והעלה את הכחולים ל-0:2.

הקוריאנים ניסו להגיב במהירות עם סינגל פותח משלהם, אלא שאז הגיע דאבל פליי ישראלי, וסטרייקאאוט של פליישר סגר את האינינג בתוצאה 0:2.

אינינג רביעי

בלייק גיילן שוב נתן לישראל סינגל מיד בפתיחת הסיבוב, אך הקוריאנים הגיבו בהחלפת הפיצ'ר, כשהמחליף הטרי וונג'ון צ'וי רשם מיידית שלושה סטרייקאאוטים רצופים שהותירו את התוצאה בעיניה.

דרום קוריאה נראתה אובדת עצות אחרי שתי פסילות מהירות, אבל אז פתאום הגיע סינגל של מיניו קאנג ואחריו הום ראן של ג'י וואן או שהשווה את התוצאה ל-2:2. אחרי ששני קוריאנים נוספים עלו על הבסיסים הוחלף פליישר על ידי פיצ'ר מחליף נוסף - אלכס כץ, שעלה מצוין והשיג את הפסילה שסיימה את האיניניג ב-2:2.

איאן קינסלר שחקן נבחרת ישראל בבייסבול. רויטרס
הום ראן היסטורי. איאן קינסלר/רויטרס

איניניג חמישי

ישראל שוב לא הצליחה לחבר סדרת חבטות, וגלסר, בורצ'ם וקינסלר פסלו בזה אחרי זה מול הפיצ'ר הקוריאני המצוין.

בצד של הקוריאנים קיבלנו שתי פסילות מהירות, אך לאחר מכן שתי הולכות ששלחו גם את כץ החוצה והוא הוחלף על ידי זאק וייס, שהשיג את הפסילה השלישית כדי לסיים את האיניניג ב-2:2.

איניניג שישי

דני ולנסיה הפך לישראלי הראשון שמשיג חבטה מול המגיש הקוריאני עם סינגל למרכז המגרש, ואחרי שבלייק גיילן שלח פאול בול שנתפס באוויר, התופס ריאן לברנוואי התעלה עם הום ראן של שתי ריצות שקבע 2:4 לישראל.

דרום קוריאה היתה קרובה לצמק את התוצאה, כשג'י וואן או קיבל הליכה, גנב את הבסיס השני והתקדם לשלישי אחרי פסילת קרקע של אוג'י יאנג, אבל סטרייקאאוט של הא מין פארק הותיר את התוצאה על 2:4.

ג'י וואן או שחקן נבחרת קוריאה בבייסבול. רויטרס
קאמבק מרשים של הקוריאנים/רויטרס

איניניג שביעי

ישראל שוב לא השיגה אף חבטה לאורך כל האינינג, אך עלתה לבסיס הראשון בזכות הליכה של גלסר, שניסה לגנוב את הבסיס השני ונתפס.

הקוריאנים התעוררו במפתיע עם שני הום ראנים רצופים של יונג הו לי ויונסו קים, שבזה אחר זה התגברו על זאק וייס ושלחו את הכדור ליציע בדרך ל-4:4 חשוב. אלא שווייס נותר על התלולית, ורק אחרי שאיפשר סינגל נוסף ודאבל שהכניס רץ נוסף הביתה וקבע 4:5 לקוריאנים הוא הוחלף.

אינינג שמיני

ישראל לא הצליחה לייצר שום דבר מבחינה התקפית, ושלושת החובטים נפסלו בזה אחרי זה.

הקוריאנים הגיבו בחצי אינינג קצרצר משלהם, והכל היה מוכן לסיבוב האחרון במצב של 4:5 לדרום קוריאה.

ריאן לברנוואי שחקן נבחרת ישראל בבייסבול. רויטרס
חבטת קלאץ'. לברנאווי/רויטרס

איניניג תשיעי

בספסל הקוריאני כבר התכוננו לחגיגות אחרי סטרייקאאוט של גיילן, אלא שלברנוואי שוב התעלה עם הום ראן שני שלו בדיוק ברגע הנכון ואיזן ל-5:5.

דרום קוריאה היתה יכולה להכריע את המשחק בתחתית האינינג אבל ניסיון גניבת בסיס לא צלח גם לה, ושתי הנבחרות נכנסו לאקסטרה אינינגס עם 5:5 בסיום.

אינינג עשירי

על פי חוק חדש שנועד למנוע התארכות משחקים, ישראל החלה את האינינג עם רץ על הבסיס הראשון, אבל לא השכילה להכניס אותו הביתה עם שלושה סטרייקאאוטים רצופים.

הקוריאנים ניצלו את חוק הזירוז והשתמשו בבאנט כדי לקדם שחקן לבסיס השלישי, ולאחר מכן נהנו משתי טעויות של הפיצ'ר הישראלי ג'רמי בלייך, שפגע בשחקן קוריאני ומילא את הבסיסים, ולאחר מכן זרק כדור שפגע בחובט נוסף, מה שנתן ריצה יקרה לדרום קוריאה, שחגגה ניצחון דרמטי 5:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully