וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא הבייסבול, מכל הענפים, הרבה יותר חשוב לנו מספורט

ג'יי רודרמן

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 21:17

חיזוק הקשר בין הקהילה הישראלית לאמריקאית מתחיל בספורט שכבר מזה עשורים ידוע בקשר היהודי העמוק שניטע בו. למרות שרוב שחקני הנבחרת מתגוררים בארה"ב, הם כולם גאים לייצג את המולדת היהודית ההיסטורית, ועצם השתתפותם והיותם חלק מהנבחרת גורם להם להיות לגשר החשוב הזה

הסיפור של קבוצת הבייסבול הראשונה של ישראל ממחיש שיש הרבה יותר מפוליטיקה ביחסי ישראל ויהדות ארצות הברית.

בנבחרת הבייסבול הישראלית יש 25 שחקנים, 24 שחקנים רשמיים של הנבחרת ועוד שחקן 1 שהוא העם היהודי כולו. נבחרת הבייסבול משקפת כיצד הספורט יכול לשמש לפלטפורמה מרכזית וחשובה לחיזוק היחסים בין ישראל לקהילה היהודית בארה"ב. "אנו מאוחדים על ידי המטרה האחת והיחידה הזו, התשוקה הזו, וזו הזהות המשותפת הזו", אמר אריק ברודקוביץ', יליד מרילנד בסגל הישראלי.

ריאן לברנוואי שחקן נבחרת ישראל בבייסבול. רויטרס
גרים בארה"ב, תומכים בישראל. ריאן לווארנוויי אחרי אחד משני הומראנים נגד דרום קוריאה/רויטרס

למרות שרוב שחקני הנבחרת מתגוררים בארה"ב, הם כולם גאים לייצג את המולדת היהודית ההיסטורית, ועצם השתתפותם והיותם חלק מהנבחרת גורם להם להיות לגשר החשוב ביותר הזה שבין יהדות אמריקה וישראל, קשר שנשחק לאורך השנים. בהשתתפותם בנבחרת ובייצוג מדינת ישראל במשחקים האולימפיים לטוקיו 2020, הם מייצגים את המורשת היהודית שלהם, והם משמשים למעשה שגרירים של ישראל, ומכירים לעולם את האופי האמיתי של מדינת ישראל.

"אני מרגיש שזו חובתי האישית לדברר את המידע האמיתי על מה שישראל עושה", אומר חבר הצוות טל אראל. "אנחנו רק רוצים לאחד את כולם ולתת לכולם קצת יותר תקווה".

הנבחרת הישראלית מורכבת מקבוצת שחקנים מגוונת ואקלקטית ביותר, הכוללת בין היתר גם את השחקן לשעבר של ליגת העל, איאן קינסלר, זוכה 4 פעמים ב-All-Star. שחקני הנבחרת הם כמובן לא שחקני הבייסבול הראשונים שתורמים לתחושה הרחבה יותר של גאווה יהודית. כידוע, שחקני הבייסבול האגדיים סנדי קופקס והאנק גרינברג הקפידו בקריירה המקצועית שלהם על מורשתם היהודית וסירבו לשחק ביום כיפור, גם כשבמקרה של קופאקס הוא נפל על הוורלד סיריס.

סנדי קופאקס שחקן בייסבול לשעבר. AP
ויתר על משחק 1 בוורלד סיריס כדי לא לשחק ביום כיפור. סנדי קופאקס/AP

שלמה ליפץ, אחד השחקנים שבמקור מישראל, מתאר את בייסבול כ"מכנה משותף בין יהודים לישראל" ומביע תקווה שהנבחרת הישראלית, שהיא אחת החזקות בעולם, תיתן לאמריקאים רבים סיבה נוספת לבוא לישראל, שכן מדובר בענף הספורט האהוד ביותר ע"י האמריקאים. כמו כן הוא מקווה שהישראלים בתורם יפתחו "גאוות יחידה" לנבחרת הבייסבול הישראלית, ויבואו לעודד אותה. אין ספק שמדובר בהזדמנות הדדית לסולידריות אשר יכולה להועיל רבות ליחסי יהדות ישראל-אמריקה. לכן, ללא תלות בביצועי הנבחרת הישראלית על המגרש בטוקיו, העם היהודי כבר ניצח.

קרן משפחת רודרמן, שפועלת להעצים את המסע הייחודי ומעורר ההשראה של נבחרת הבייסבול הישראלית, עומדת מאחורי ההפקה והקידום של סדרת סרטונים קצרים המספרים את סיפור הנבחרת. הכותב הוא נשיא קרן משפחת רודרמן הפועלת לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully