וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב כהן: "עוד שנייה וזה היה נגמר בצורה הכי שמחה בעולם"

יניב טוכמן, שליחנו לטוקיו

עודכן לאחרונה: 31.7.2021 / 11:34

השייט הישראלי היה רחוק נקודה אחת בלבד ממדליית ארד אולימפית: "שמחה ועצב ביחד". שטיינברג: "בקרוב אחליט האם להמשיך לפריז 2024"

ריאיון עם פיטר קורץ נשיא איגוד הבייסבול הישראלי/יניב טוכמן

דרמה גדולה נרשמה היום (שבת) בסוף תחרות השייט בטוקיו 2020. יואב כהן, שהתייצב לשיוט המדליות בלי סיכוי ריאלי להגיע לפודיום, כמעט עשה זאת: השייט הישראלי חצה ראשון את קו הסיום, במקביל שלושה שייטים נוספים נפסלו, ובסופו של דבר זה הוכרע על נקודה אחת בלבד. כהן סיים בסופו של דבר עם 76 נקודות - אחת בלבד מקון בי הסיני שהשיג את מדליית הארד, ושתיים מתומא גויאר הצרפתי שזכה בכסף.

"זה כואב", סיכם כהן בן ה-21, שהועדף בסופו של דבר על פני שחר צוברי כנציג הישראלי בטוקיו. "עשיתי המון טעויות השבוע, התנאים היו קשים, עשיתי כל מה שיכולתי. חבל, עוד קצת. מהר מאוד הבנתי שהצרפתי נפסל, לא היה לי איך לשלוט בזה אלא רק לקוות שיקרה משהו. זה היה ממש קרוב בסוף, ככה זה בספורט הזה".

כהן הוסיף ואמר: "הגעתי מוכן מאוד, אני שמח שהצלחתי להראות יכולות כאלה, אני חי בשביל המאני טיים, ועוד שנייה זה היה נגמר בצורה הכי שמחה בעולם. שמחה ועצב ביחד. השארתי את הכול במים, אני בכושר מדהים, חמש שנים שאנחנו עובדים כקבוצה ורואים את זה. אני רוצה להגיד תודה לכולם בארץ וסליחה שזה היה כל כך קרוב ולא מספיק. החלום שלי הוא מדליה אולימפית ואעשה הכול כדי להשיג אותו".

יואב כהן גולש ישראלי. רויטרס
רק כמעט. יואב כהן/רויטרס

בסיום היום הדרמטי אמר גור שטיינברג מאמנו של יואב כהן: "אני זוכר ויודע מה זה להצליח באולימפיאדות, יודע גם מה זה להיכשל. הפעם הצלחנו להגיע רק לתחום הסביר. לא הצלחנו להפתיע, מקווה שלכולם ברור שלא הסכמנו לתסריט של כישלון. יואב נלחם, תפקד, והראה היום מה הוא שווה בתנאים שלו. זה שייט, לא מזמינים את התנאים. ידענו שהטייפון שעבר יקשה. כהן השלים הכנה אופטימאלית עם הנבחרת, הגיע בשיא היכולות, תפקד טוב ועמד בציפיות. התחלנו את קמפיין טוקיו בגברים לאחר כישלון מתמשך של קמפיין ריו (צוברי סיים 17). התחלנו מנבחרת ללא יכולות בבוגרים, אבל עם הרבה כישרון ומוטיבציה. יחד עם צוות מקצועי מעולה הגענו לאזור למדליות, אבל ללא אחיזה איתנה שתבטיח מועמדות למדליה וזכיה של ממש.

"כנבחרת זכינו לתנאיי הכנה מיטביים ובהיקף נרחב. רוצה להודות ליו"ר האיגוד הקודם- (אמיר) והנוכחי (בובר) על ההזדמנות, ולמנכ"ל הועד האולימפי (לוסטיג) על מעורבות ותמיכה אישית ברגעי משבר. תודה לשותפיי אנשיי המקצוע בנבחרת - אריה ריינר כושר, יורם גובר פסיכולוגיה, מורן טפירו טכנולוגיה, אייל פרקש כושר אישי, תמר אמירי תזונה ואנשיי התמיכה הרפואית. תודה מיוחדת לחברי הנבחרת שתמכו בכהן באימונים עד הרגע האחרון - אופק אלימלך (ארד אליפות אירופה 2021), תום ראובני (6 אליפות עולם 2021), יואב עומר (10 אליפות עולם 2021), שחר צוברי (כסף אליפות אירופה 2020). בשבועות הקרובים אבחן אם יש לי היכולת להוביל קמפיין הישגי לפריז 2024".

שטיינברג הוסיף ואמר: "היום ראיתם מה הוא יכול לעשות. זה היה שיוט מפואר, מזכיר אתה שיוט של פרידמן באתונה, מפואר, מדויק, כמו לוחם".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully