וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה משולשת: חנה קנייזבה-מיננקו סיימה במקום השישי, שיא עולם לרוחאס

אחרי שסיימה במקום הרביעי בלונדון 2012 ובמקום החמישי בריו 2016, הצליחה הקופצת הישראלית לקבוע את התוצאה הכי טובה שלה מאז 2016 וסיימה במקום השישי

אביו של ארטיום דולגופיאט אחרי הזכייה של בנו בזהב בטוקיו/צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

הישג יפה מאוד לחנה קנייזבה-מיננקו. קופצת המשולשת הישראלית סיימה היום (ראשון) במקום השישי בגמר המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. קנייזבה-מיננקו קבעה את התוצאה הטובה ביותר שלה מאז 2016 עם 14.60 בניסיון השני (אחרי 14.52 בראשון), לאחר מכן התעייפה ודעכה ואפילו פסלה את שתי הקפיצות האחרונות, ובסופו של דבר השיגה את המקום השישי אחרי שבלונדון 2012 סיימה רביעית ובריו 2016 במקום החמישי. האם זה אומר שבפריז 2024 היא תהיה במקום השביעי? כך או אחרת, תחרות נהדרת עבור קנייזבה-מיננקו ששוב הראתה שהיא שייכת לטופ העולמי.

תוצאות הסיום:
מדליית זהב: יולימאר רוחאס (ונצואלה) - 15.67 מטר
מדליית כסף: פטריסיה ממונה (פורטוגל) - 15.01
מדליית ארד: אנה פלטיירו (ספרד) - 14.87
מקום רביעי: שאניקה ריקטס (ג'מייקה) - 14.84
מקום חמישי: ליאדגמיס פובאה (קובה) - 14.70
מקום שישי: חנה קנייזבה-מיננקו (ישראל) - 14.60

חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
תחרות נהדרת ומקום שישי. קנייזבה-מיננקו/רויטרס

גמר הקפיצה המשולשת התקיים כך שלכל קופצת יש שלושה ניסיונות, בשלב הזה הודחו ארבע הקופצות עם התוצאות הכי פחות טובות ונשארו רק השמונה עם התוצאות הטובות ביותר לשלושה ניסיונות נוספים. בשלב הזה סדר הקופצות הוא כזה שהקופצת עם התוצאה השמינית בטיבה קופצת ראשונה וזו בעלת התוצאה הטובה ביותר קופצת אחרונה בסבב.

מי שנחשבה כמובן לפייבוריטית מוחלטת וברורה למדליית הזהב היא יולימאר רוחאס הוונצואלנית, שגם עשתה את זה ובענק עם שיא עולם מטורף של 15.67 מטר! אחריה יש את שאניקה ריקטס הג'מייקנית, שקבעה השנה תוצאה מעולה של 14.98 מטר. קתרין איברגואן הקולומביאנית האגדית, שזכתה בזהב אולימפי בריו ובכסף בלונדון, כבר מעבר לשיא שלה בגיל 35, אבל תנסה בכל זאת להפתיע ולהשיג מדליה.

יולימאר רוחאס קופצת משולשת ונצואלנית. רויטרס
וואוו אי אפשר להתמודד מולה. רוחאס/רויטרס

ניסיון ראשון - 14.52, תוצאת השנה

הקפיצה הראשונה של קנייזבה-מיננקו הייתה טובה מאוד והיא עברה 14.52 מטר, תוצאת השנה שלה שמעניקה לה את המקום החמישי נכון לעכשיו. זו התוצאה הכי טובה של קנייזבה-מיננקו מאז 2016. בריו היא קבעה 14.68, מה שהספיק לה למקום החמישי.

כבר בניסיון הראשון הצליחה רוחאס לקבוע שיא אולימפי עם קפיצה מטורפת לחלוטין של 15.41 ואפשר לומר שהיא כבר קרובה מאוד להבטחת מדליית הזהב, אלא אם יקרה משהו מטורף ומדהים לחלוטין. גם פטריסיה ממונה הפורטוגלית עם תוצאה נהדרת של 14.91, שהוא שיא לאומי. שאניקה ריקטס, שגם נחשבת לפייבוריטית למדליה, פסלה בניסיון הראשון. לעומתה, ליאדגמיס פובאה הקובנית קפצה 14.70 וטיפסה עד המקום השלישי.

ניסיון שני: 14.60, תוצאת השנה

חנה קנייזבה-מיננקו שיפרה את התוצאה שלה בשמונה סנטימטרים וקבעה 14.60 נהדר בניסיון השני, מה שהקפיץ אותה אל המקום החמישי והיא כמעט בוודאות תשרוד את החיתוך.

בניסיון השני הצליחה אנה פלטיירו הספרדייה לקבוע שיא לאומי עם 14.77 מטר וטיפסה אל המקום השני. שאניקה ריקטס הג'מייקנית, שנחשבה לאחת הפייבוריטיות לזכייה, פסלה גם בניסיון השני וקרובה מאוד להדחה אלא אם תבריק בניסיון השלישי.

ניסיון שלישי: 14.27

הקפיצה השלישית של קנייזבה-מיננקו הייתה הפחות טובה שלה, אבל גם כך היא שומרת על המקום החמישי ושורדת את החיתוך.

בקפיצה השלישית רוחאס קפצה למרחק אדיר, אבל פסלה והתוצאה לא נחשבה. זה היה קרוב מאוד לשיא עולם. תאה לפורד פסלה גם בניסיון השלישי והיא לא שורדת את החיתוך והולכת הביתה. אכזבה גדולה. שאניקה ריקטס, שהייתה בסכנת הדחה, לקחה מרחק גדול מהקרש כדי לא לפסול שוב וקפצה 14.47. וויליאמס הג'מייקנית, שהשיגה רק 13.77 עד כה, גם שרדה את הקפיצה השלישית ושרדה בתחרות עם 14.51 כשהיא דוחקת את רוגי דיאלו החוצה.

חנה קנייזבה-מיננקו קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
שתי הקפיצות הראשונות היו מצוינות. קנייזבה-מיננקו/רויטרס

ניסיון רביעי - 14.29 מטר

הקפיצה הרביעית של קנייזבה-מיננקו הייתה 14.29 מטר והיא נראית כבר די מותשת ונשארת במקום השישי.

ריקטס, שניצלה בעור שיניה מהדחה בזכות קפיצה זהירה מאוד בניסיון השלישי, הצליחה לקבוע 14.84 בניסיון הרביעי וקפצה עד המקום הרביעי כשהיא דוחקת את קנייזבה-מיננקו אל המקום השישי כרגע. ממונה שיפרה את התוצאה שלה עם 15.01 מטר והיא מבססת את מעמדה במקום השני. רוחאס קבעה בניסיון הרביעי 15.25 מדהים, שכמובן לא שווה לתוצאה הכי טובה שלה היום.

ניסיון חמישי ושישי: שתי פסילות של קנייזבה-מיננקו, שמסיימת במקום השישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully