וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מטר גברים: למונט מרסל ג'ייקובס זכה בזהב עם 9.80 שניות

האיטלקי קבע את תוצאת השיא של יבשת אירופה אי פעם וזכה במדליית זהב מדהימה כשהוא מקדים את פרד קרלי ואנדרה דה גראס. זהב לאיטליה גם בקפיצה לגובה עם ג'אנמרקו טאמברי שחלק מדליה עם מועתז בארשים

ג'ודאי נבחרת ישראל חוגגים זכייה במדליה/עמית שיסל, הוועד האולימפי

ארבעה גמרים יתקיימו היום (ראשון) בתחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים בטוקיו. גמר הדיפת כדור ברזל נשים הוציא את היום לדרך מוקדם מאוד וכעת נקבל מנה מכובדת מאוד של אתלטיקה איכותית שכוללת גמר קפיצה לגובה גברים וכמובן 100 מטר גברים, אחרי הדרמה בחצי הגמר.

למונט מרסל ג'ייקובס אצן איטלקי, מנצח ריצת 100 מטר, טוקיו 2020. רויטרס
איזה יום חלומי לאיטליה באתלטיקה! ג'ייקובס/רויטרס

גמר 100 מטר, גברים

מדליית זהב: למונט מרסל ג'ייקובס (איטליה), 9.80 שניות
מדליית כסף: פרד קרלי (ארה"ב) - 9.84
מדליית ארד: אנדרה דה גראס (קנדה) - 9.89

איזו תחרות חלומית ללמונט מרסל ג'ייקובס האיטלקי, שקבע את שלוש התוצאות הטובות בקריירה שלו במוקדמות, בחצי הגמר ואז בגמר של ה-100 מטר. פשוט מדהים. הפעם ג'ייקובס קבע גם שיא אירופאי חדש והפך לגבר האיטלקי הראשון אי פעם שבכלל זוכה במדליה כלשהי בריצת 100 מטר באולימפיאדה. הייתה רק אישה אחת שזכתה בארד וזו הייתה ג'וזפינה לאון, שעשתה את זה אי שם ברומא 1960.

בסך הכול קיבלנו מקצה חזק מאוד כשכל השישה שסיימו (ז'ארנל יוז הבריטי נפסל בזינוק, אנוק אדגוקה הניגרי לא סיים את הריצה) ירדו מ-10 שניות. פרד קרלי גם קבע שיא אישי עם 9.84 שניות וזכה במדליית כסף. אנדרה דה גראס, שהיה מועמד חזק לזהב אחרי שטרייבון ברומל לא עבר את חצי הגמר, נאלץ להסתפק במדליית הארד אחרי 9.89.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ג'אנמרקו טאמברי קופץ לגובה איטלקי עם למונט מרסל ג'ייקובס. רויטרס
שני המדליסטים מזהב של איטליה חוגגים ביחד/רויטרס

חצי גמר 100 מטר, גברים

המקצה הראשון התעכב בכמה דקות אחרי שהבריטי ריס פרסקוד נפסל. האמריקאי פרד קרלי ניצח עם 9.96 שניות ועלה לגמר יחד עם אנדרה דה גראס הקנדי, מדליסט הארד מריו שקבע הפעם 9.98. שלישי הגיע הקנייתי פרדיננד אומורווה שקבע שיא לאומי עם 10.00 ויחכה לתוצאות האחרות. הוא הקדים בין היתר את יוהאן בלייק הוותיק שסיים רק שישי.

בחצי הגמר השני המנצח היה זארנל יוז הבריטי, שקבע שיא עונתי של 9.98 וניצח את טרייבון ברומל האמריקאי, שקבע בדיוק 10 שניות ופספס בפוטו פיניש את המקום השני לאנוק אדגוקה הניגרי. ברומל, שהיה הפייבוריט לזהב ועלה מהמוקדמות רק כאחד המפסידים הטובים, נותר מחוץ לגמר.

חצי הגמר השלישי היה הטוב ביותר, אותו הוביל בינגטיאן סו הסיני שניצח עם 9.83 שניות וקבע שיא אסייתי מדהים. רוני בייקר הצטרף אליו עם תוצאה זהה ושיא אישי, כשגם מרסל למונט ג'ייקובס האיטלקי (שיא אירופי של 9.84) ואקאני סימבינה הדרום אפריקאי (9.90) עלו כמפסידים הכי טובים.

טרייבון ברומל, אצן אמריקאי באולימפיאדת טוקיו 2020. Matthias Hangst, GettyImages
נשאר בחוץ. טרייבון ברומל/GettyImages, Matthias Hangst

גמר קפיצה לגובה גברים

מדליית זהב: מועתז בארשים (קטאר) - 2.37 מטר
מדליית זהב: ג'אנמרקו טאמברי (איטליה) - 2.37
מדליית ארד: מקסים נדאסקאו (בלארוס) - 2.37

אחרי מדליית ארד בלונדון ומדליית כסף בריו, מועתז בארשים הוא סוף סוף גם אלוף אולימפי. הקטארי לא הבריק השנה בתחרויות הלא רבות בהן השתתף, תוצאות השנה שלו עמדה על 2.30 מטר, אבל היום הוא התעלה ברגע הנכון ועבר את כל הגבהים בדרך ל-2.37 מטר. במקביל אליו, ג'אנמרקו טאמברי האיטלקי הגיע ל-2.37 מטר בלי לפסול וכך קרה ששניהם זכו במדליית הזהב במשותף. מקסים נדסקאו הבלארוסי עבר בעצמו 2.37 מטר, אבל הסתפק בארד בגלל שפסל לפני כן.

מועתז בארשים קופץ לגובה קטארי. רויטרס
זהב משותף עם טאמברי. בארשים/רויטרס

חצי גמר 100 מטר משוכות, נשים

יסמין קמאצ'ו-קווין הפורטו ריקנית השאירה אבק לכל המתחרות שלה במקצה חצי הגמר השלישי ועצרה את השעון על תוצאה מדהימה: 12.26 שניות, שיא אולימפי ורק 6 מאיות משיא עולם. האצנית ילידת ארה"ב, השוותה את התוצאה הרביעית הכי מהירה בכל הזמנים. שיאנית העולם קנדרה הריסון, לא שכנעה, אבל עלתה לגמר עם 12.51 שניות. כריסטינה קלמונס נשארה בחוץ, מה שאומר שארה"ב בכל מקרה לא תוכל לשחזר את הפודיום סוויפ מריו 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully