וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים לדאבל: ג'מייקה חגגה פודיום סוויפ, תומפסון "אסירת תודה"

המנצחת הגדולה ב-100 מטר תנסה להשלים דאבל ב-200, כמו ב-2016. בולט פרגן, פרייזר התנחמה בכסף: "כאמא זה כבוד לעלות לפודיום"

ג'ודאי נבחרת ישראל חוגגים זכייה במדליה/עמית שיסל, הוועד האולימפי

מישהו שכח את איליין תומפסון? עד לפני כמה שבועות, כשדיברו על הריצה ל-100 מטר נשים באולימפיאדת טוקיו, ההערכה הייתה שהקרב הגדול יהיה בין שקארי ריצ'רדסון האמריקאית לשלי אן פרייזר הג'מייקנית. כשריצ'רדסון הושעתה, ההימור היה על פרייזר, שלפני כחודש וחצי בלבד קבעה 10.63 שניות.

בחצי הגמר פרייזר - אלופת העולם ופעמיים מדליסטית זהב אולימפית בעבר למי ששכח - עצרה את השעון על הזמן הטוב ביותר (10.73 שניות) ונראה היה שהיא בדרך להשיב לעצמה את הזהב האולימפי בו זכתה ב-2012, אבל אחרי כ-60 מטר תומפסון פתחה מבערים והשאירה לכל המתחרות שלה אבק. האלופה האולימפית מ-2016 עשתה זאת שוב, ועוד איך עשתה זאת: 10.61 שניות, שיא אולימפי והתוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים.

בג'מייקה חגגו סוויפ גדול, כשכל העמדות על הפודיום נתפסו על ידי הרצות שלהם. יוסאין בולט צייץ: Clean Sweep עם תמונה של האצניות. זה הפודיום סוויפ השני במשחקים בטוקיו אחרי שלוש השוויצריות באופני הרים והשלישי בהיסטוריה של ג'מייקה:

בלונדון 2012 בולט, יוהאן בלייק ו-וורן וייר זכו בכל המדליות בריצה ל-200 מטר. בבייג'ינג 2008 פרייזר זכתה בזהב ב-100 מטר, כשקרון סטיוארט ושרון סימפסון חולקות את מדליית הכסף ואילו הארד לא מחולקת.

איליין תומפסון, אצנית ג'מייקנית. רויטרס
"ידעתי שזה קיים בתוכי". תומפסון/רויטרס

"סחבתי מכל כך הרבה פציעות", אמרה תומפסון, שבאליפות העולם באתלטיקה לפני שנתיים הסתפקה במקום הרביעי בלבד, "אני אסירת תודה על כך שיכולתי לחזור למסלול ובסופו של דבר לשמור על התואר האולימפי. ידעתי שזה קיים בתוכי, למרות שהיו לי הרבה עליות ומורדות בגלל הפציעות".

תומפסון בת ה-29 תתייצב שוב על המסלול בניסיון להשלים דאבל עם ניצחון ב-200 מטר - בדיוק כפי שעשתה בריו לפני חמש שנים. המוקדמות וחצאי הגמר יתקיימו ביום שני והגמר ביום שלישי. גם שם היא צפויה להתעמת עם פרייזר האגדית, שמבוגרת ממנה ב-5 שנים וכנראה משתתפת במשחקים האולימפיים בפעם האחרונה.

"מעדתי בהתחלה ולא הצלחתי להתאושש בהמשך", הסבירה פרייזר, "כאמא, כשאני משתתפת באולימפיאדה הרביעית שלי, עצם העלייה לפודיום פעם נוספת היא כבוד עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully