וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי שריר: "לא רציתי לחשוב שכל הנבחרת על הגב שלי"

הג'ודוקא בת ה-21 הכריעה את המותחן נגד איטליה וסימנה את הדרך למדליית הארד. "ידענו שיש לנו עוד הזדמנות אחת להתעלות", סיפרה אחרי שבוע מלא ביקורות על נבחרת הג'ודו. ולחשוב שאילולא התפרצות הקורונה, היא כנראה כלל לא הייתה מגיעה לטוקיו

ג'ודאי נבחרת ישראל חוגגים זכייה במדליה/עמית שיסל, הוועד האולימפי

זה גם יכול היה להיגמר אחרת. כמה קרוב זה היה ליום מאכזב נוסף בניפון בודוקאן. נבחרת הג'ודו של ישראל פתחה מול איטליה ובתום שישה קרבות נקלעה לשוויון 3:3. על פי שיטת התחרות, קרב אחד מכריע והוא נקבע על פי הגרלה. למזרן נשלחה גילי שריר. דקות קודם היא ניצחה את יריבתה מריה צ'נטראקיו באותו משקל והיה חשש שהפעם מדליסטית הארד מלפני כמה ימים תשיג נקמה ספורטיבית.

אבל שריר היתה שם וניצחה כשכל הנבחרת על הכתפיים שלה. היא עלתה לקרב חייה כשכל הכבוד של הג'ודו הישראלי מנוח על הכף והניצחון שלה סימן את הדרך ליום שהסתיים לבסוף עם מדליית הארד המשמחת.

מאוחר בלילה (שעון טוקיו), שריר כבר בחדרה בכפר מנסה לעכל את מה שהיא והחברים שלה עשו. "זה היה קרב טקטי מאוד ארוך, אבל לי היה חשוב לא לחשוב שכל הנבחרת על הגב שלי", תיארה שריר את ההתמודדות שבסיומה כל הנבחרת היתה יכולה ללכת הביתה בלי כלום. "ניצחתי אותה קודם וידעתי שאני יכולה לגבור עליה שוב ולשמחתי כך היה".

גילי שריר ג'ודוקא ישראלית. רויטרס
ניצחון כפול על מדליסטית הארד וסימון הדרך ליום המוצלח של ישראל. שריר (ימין) מול צ'נטראקיו/רויטרס

שריר (21) המתחרה בקטגורית משקל עד 63 ק"ג בדומה למדליסטית מריו דה ז'נרו, ירדן ג'רבי, גדלה במושב מזור שבחבל מודיעין. לחוג ג'ודו נרשמה בעקבות אחיה הגדול כשהייתה בת 4. לא רבים יודעים, אבל אילו האולימפיאדה היתה נערכת כמתוכנן בקיץ 2020, ספק רב אם הייתה יכולה להשתתף בה.

שריר קרעה את הרצועה הצולבת בברכה בתחרות באוזבקיסטן 9 חודשים לפני טוקיו 2020 ונאמר לה כי אם תנותח, היא לא תוכל לחזור בזמן למשחקים. היא החלה בתהליך שיקום שמרני עם הפיזיותרפיסט ברנרדו ברקן - בלי התערבות כירורגית - ועבדה בלוח זמנים מאיים ולוחץ. אלא שאז פרץ נגיף הקורונה וכשנודע כי האולימפיאדה מבוטלת, מיהר מאמן הנבחרת שני הרשקו להכניס אותה לניתוח בברך שהשבית אותה לתשעה חודשים, אבל לא מנע ממנה לחזור בזמן כדי לנצח בקרבות רבים ולהשיג את הקריטריון לטוקיו.

"מה שקרה לנו היום זה טירוף. זה היה יום מאוד ארוך", סיפרה הלילה שריר כאן בטוקיו. "הצלחנו להביא מדליה אחרי שבוע מאוד קשה. כולנו בג'ודו היינו מאוד מאוכזבים. ידענו שיש לנו עוד הזדמנות אחת להתעלות על עצמנו ולהביא את המדליה לישראל ולענף שלנו".

זו המדליה הכי משמעותית של שריר כמובן, אבל גם לפניה אין לה עדיין הישגים גדולים ברזומה. "אני עדיין מאוד צעירה, רק בת 21", היא מזכירה. "יש לי עוד הרבה מה להשיג. המדליה הזו היא לא הסוף. אני רק התחלתי".

עם הזכייה במדליית הארד הקבוצתית בג'ודו, נמסר מחברת סייברארק (CyberArk), נותנת החסות הרשמית לשריר: "אין מילים לתאר את תחושת הגאווה האדירה שסיפקה לנו הנבחרת עם הזכייה במדליה באולימפיאדה, יחד עם גילי שריר, שהפגינה את הנחישות האופיינית לה והשיגה ניצחונות גורליים בשלב מוקדם יותר. אנו גאים להיות נותני החסות של גילי ומאמינים עוד יותר שהערכים האישיים שלה, של צניעות ומצוינות, עולים בקנה אחד עם ערכיה של סייברארק. תודה לגילי ולכל חברי נבחרת ישראל על הגאווה, ההשראה והנחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully