וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה הבריקה, דרסל שלט: סיכום תחרויות השחייה בטוקיו

הדומיננטיות האמריקאית התערערה, רילוב החזיר לרוסיה מעט מהכבוד האבוד וגם: היורש של פלפס, מקאון ובובי פינק המפתיע

פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה אחרי הזכייה של נבחרת הג'ודו במדליית ארד בטוקיו/יניב טוכמן

שבוע עמוס באירועים בבריכה האולימפית בטוקיו, הגיע הבוקר (ראשון) לסיום. חמש מדליות הזהב האחרונות חולקו וההמנונים של ארה"ב ואוסטרליה שוב הושמעו וזה זמן טוב לסכם את מה שהיה כאן.

קיילב דרסל, שחיין אמריקאי. Gregory Bull, AP
אי אפשר כבר לחכות לפריז 2024. דרסל/AP, Gregory Bull

מלך הבריכה: קיילב דרסל התייצב למשחקים בטוקיו עם שתי מדליות זהב מריו, שתיהן במקצי שליחים. הפעם - כצפוי יש לומר - הוא עלה לראש הפודיום גם במקצועות היחידניים ובסך הכול השווה שיא: 5 מדליות זהב באותה אולימפיאדה. נכון שעדין מוקדם להשוות אותו למייקל פלפס, אבל בגיל 24 המאזן של הספרינטר אמריקאי פשוט נפלא: 7 מדליות זהב אולימפיות, 13 מדליות זהב באליפויות עולם, 6 מדליות זהב באליפויות עולם בבריכות קצרות. בטוקיו הוא שבר גם שני שיאי עולם, ב-100 מטר פרפר וכשותף לנבחרת השליחים 4X100 מטר מעורב.

מלכת הבריכה: אמה מקאון זכתה בלא פחות מ-7 מדליות בטוקיו והייתה חלק מתחרות בלתי נשכחת של נבחרת השחייה האוסטרלית. בגיל 27 היא השתלטה לחלוטין על הספרינטים עם מדליות זהב ב-50 ו-100 מטר חופשי ועלתה לראש הפודיום גם בשני משחי שליחים. בסך הכול 4 מדליות זהב ו-3 ארד.

עוד בוואלה!

זהב חמישי לדרסל, מקאון סיימה את האולימפיאדה עם 7 מדליות

לכתבה המלאה
אמה מקאון, שחיינית אוסטרלית. רויטרס
השתלטה על הספריטנים. מקאון/רויטרס

הפסים והכוכבים: המשלחת האמריקאית לבריכה בטוקיו זכתה ב-11 מתוך 35 מדליות הזהב שחולקו ובסך הכול רשמה 30 עליות לפודיום. השליטה של הפסים והכוכבים בבריכה היא דבר שבשגרה, אבל הפעם הדומיננטיות הוטלה בספק בגלל נבחרת אחרת, אוסטרליה.

אוסטרליה: 20 מדליות, 9 מזהב, שיא עולם במירוץ השליחות 4X100 חופשי, שיאים אולימפיים, אריאן טיטמוס, אמה מקאון, קיילי מקיאון. איזו תחרות נפלאה זו הייתה לשחיינים האוסטרלים, בעיקר לנשים. בריו זה הסתיים עם 10 מדליות (3 זהב) וגם בלונדון עם 10 (1 זהב), אבל כעת אוסטרליה חזרה לימים היפים שלה.

טבלת כל הזמנים: כדי להבין את השליטה ביד רמה של האמריקאים בבריכה האולימפית, אפשר להיעזר בהיסטוריה. ככה זה נראה:

1. ארה"ב: 579 מדליות, 257 זהב
2. אוסטרליה: 212 מדליות, 69 זהב
3. מזרח גרמניה: 92 מדליות, 38 זהב

* ברית המועצות זכתה ב-69 מדליות, מהן 18 מזהב (כולל 1992) לפני התפרקותה. מאז רוסיה, אוקראינה, בלארוס, קזחסטן וליטא זכו ב-35 מדליות נוספות.

יבגני רילוב שחיין רוסי. GettyImages
החזיר את רוסיה לראש הפודיום בבריכה לראשונה מאז בייג'ינג 2008. רילוב/GettyImages

יבגני רילוב: אחרי שתי אולימפיאדות רצופות בלי מדליית זהב בבריכה, שחיין הגב בן ה-24 החזיר מעט מהכבוד שאבד מזמן לשחייה הרוסית. רילוב ניצח ב-100 ו-200 מטר גב וגם היה חלק מנבחרת השליחים 4X200 מטר חופשי שזכתה במדליית כסף.

רוברט פינק: האמריקאי בן ה-21 סומן בגיל צעיר, אבל עד ההגעה לטוקיו לא הצליח לפרוץ. גרגוריו פלטריניירי (איטליה), מיכאילו רומנצ'וק (אוקראינה) ופלוריאן ולברוק (גרמניה) שלטו במרחקים הארוכים בשנים האחרונות, אבל בטוקיו בובי השאיר להם רק את המאבק על הפירורים. ב-1,500 מטר הפך לאמריקאי הראשון שזוכה מאז מייק אובריאן ב-1984 וב-800 מטר - משחה שחזר אצל הגברים לראשונה מאז 1904 - שבר שיא אמריקאי.

קייטי לדקי: אחרי שהפסידה את התואר העולמי ב-400 מטר חופשי ב-2019, האמריקאית האגדית התקשתה להתאושש, הכריזה שהיא חולה ונעדרה כמה ימים. בטוקיו לדקי שוב ראתה את אריאן טיטמוס גוברת עליה ב-400, אבל הפעם התעשתה במהירות וניצחה כצפוי ב-800 וב-1,500. בגיל 24 לדקי סופרת 7 מדליות זהב ובעוד שלוש שנים היא תנסה להגדיל בפריז.

שיאי עולם: 6 כאלו נשברו וקיילב דרסל היה אחראי (לפחות חלקית) לשניים: ב-100 מטר פרפר ו-4X100 מעורב. טטיאנה סחונמייקר הדרום אפריקאית ניפצה את השיא ב-200 מטר חזה ו-4 מתוך 6 השיאים היו במשחי שליחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully