וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאס נכנסה להיסטוריה: "ידעתי שאקפוץ רחוק, הרגשתי את זה ברגליים"

שיאנית העולם הטרייה הפכה לאשה הראשונה מוונצואלה שזוכה בזהב, ולקופצת המשולשת הראשונה ששוברת את שיא העולם באולימפיאדה

ארטיום דולגופיאט אחרי זכייתו במדליית זהב בטוקיו 2020/צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

בטוקיו עדיין לא נרגעו מאחד מרגעי השיא של המשחקים האולימפיים עד כה. קופצת המשולשת מוונצואלה, יולימאר רוחאס ניפצה את שיא העולם שעמד על 15.50 מטר והעמידה אותו על 15.67. בכך מחקה רוחאס שיא שהחזיק כמעט 26 שנה, ונקבע על ידי אינסה קראבץ ב-10 באוגוסט 1995 - חודשיים לפני שנולדה האלופה האולימפית הטרייה.

בדומה לתקשורת המקומית, גם בוונצואלה שלחו הרבה צלמים ואנשי תקשורת לבית משפחתה של האתלטית ותיעדו את רגעי הטירוף של בני משפחתה ברגע הקסום. כזכור, בקפיצתה הראשונה כבר הספיקה רוחאס לנפץ את השיא האולימפי כשקבעה 15.41 מטר. היא גם האישה הראשונה שזוכה במדליית הזהב, והאישה הראשונה ששוברת שיא עולמי במשחקים האולימפיים. גבר לא עשה את זה מאז 1968 (ויקטור סנייב, ועוד שניים שעשו את זה לפניו).

"ציפיתי לזה", אמרה האלופה האולימפית ושיאנית העולם הטרייה. "ידעתי שיש את היכולת לקפוץ רחוק, הרגשתי את זה ברגליים היום. קצת לא דייקתי במה שקשור לאספקטים הטכניים בחלק מהזמן, אבל בקפיצה האחרונה נתתי הכול". רוחאס המשיכה: "התרכזתי כדי להשיג את התוצאה הכי טובה שאני יכולה, וגם בלהנות - ואז זה קרה".

רוחאס אכן הייתה הפייבוריטית הברורה לזכות בזהב, ואכן עשתה זאת בצורה בלתי נשכחת. הקופצת בת ה-25 הגיעה כאלופת העולם, אלופת המשחקים הפן אמריקנים, אלופת דרום אמריקה ואלופת העולם באולמות. נראה שיהיה קשה מאוד לשאר הקופצות לאיים על ההגמוניה שלה בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully