וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבריה של אמו של דולגופיאט ב-103 עוררו סערה: "הלב נשבר, העצבים בוערים"

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 22:34

אמו של המדליסט האולימפי הטרי חשפה שהוא לא יכול להתחתן בארץ כי היא אינה יהודייה, יואל רזבוזוב: "אזרחי ישראל לא צריכים לעבור תהליך מייגע ומשפיל"

מערכת וואלה!

ארטיום דולגופיאט ריגש מדינה שלמה היום עם זכייתו במדליית הזהב בהתעמלות. אלא שאמו של ארטיום, אנג'לה, עוררה הדים רבים וכעס רב אחרי שחשפה שארטיום רוצה להתחתן אך המדינה לא נותנת לו משום שהיא לא יהודיה ולכן הוא לא זכאי לחתונה כדין ברבנות.

יואל רזבוזוב, שר התיירות מטעם יש עתיד, מחה נגד ההחלטה שלא לאפשר לדולגופיאט להתחתן וצייץ: "לא הגיוני שהרבנות של אותה מדינה שארטיום דולגופיאט ייצג היום בכבוד לא מאפשרת לו זכויות אזרחיות בסיסיות כמו להתחתן בארץ. אזרחי ישראל, ולא משנה היכן נולדו, לא צריכים לעבור תהליך מייגע ומשפיל ולקבל אישור או דחייה מהרבנות כדי להתחתן".

ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי, אחרי גמר תרגיל קרקע טוקיו 2020. רויטרס
מדליסט אולימפי, אבל לא יכול להתחתן בארץ. דולגופיאט/רויטרס

יואל רזבוזוב במאבק על מתן אזרחות לדולגופיאט

דבריה של אמו של דולגופיאט

אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשיה, התבטא גם הוא נגד ההחלטה הזו וכתב: ""הלב נשבר והעצבים בוערים כששומעים את אמו של ארטיום דולגופיאט שמספרת על כך שבנה לא יכול להתחתן בארץ, וצריך לנסוע לחו"ל כדי לקבל זכות בסיסית כל כך מהמדינה שלו. ארטיום, כמו מאות אלפים רבים אחרים, זכאי לזכויות לא בגלל ההישג הספורטיבי הגדול בתולדות המדינה שהוא השיג היום, אלא כי הוא אזרח במדינה דמוקרטית, שלא צריך לקבל פה אישור או דחייה מהרבנות הראשית כדי לממש זכות יסוד של כל אזרח".

"הממשלה הנוכחית חייבת לשים קץ לעוול המטורף הזה ולאפשר לכל ישראלית וישראלי להתחתן פה, בלי שיצטרכו לעבור בירורים משפילים או להתחנן לרב כזה או אחר. אסור להמשיך לתת לרבנות לקבוע את הזכויות שלנו, ולממשלה הנוכחית אסור להמשיך לטמון את הראש בחול כמו שעשו כל קודמותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully