וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם פיטי הודיע שייקח חופש לטובת מנוחה נפשית וספג אש

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 10:38

מדליסט הזהב הבריטי כעס: "יש סטיגמה סביב העניין המנטלי בספורט. זו לא עבודה רגילה, הלחץ עצום. העסק הזה מתיש"

התגובות לפרישתה של סימון ביילס מתחרות הקרב רב הקבוצתית/רויטרס

בכיר השחיינים הבריטים, אדם פיטי, הודיע אתמול שהוא מותש נפשית ומתכוון לקחת כמה שבועות של חופש, וספג אש מאנשים שלגלגו עליו.

"קראתי חלק מהתגובות וראיתי איזו סטיגמה יש סביב האלמנט המנטלי בספורט", צייץ פיטי בחשבון הטוויטר שלו, "זו לא עבודה רגילה, בספורט יש כמות עצומה של לחץ. כסף לא קונה אושר. אני לוקח הפסקה בגלל שאני מתמודד עם קשיים לאורך זמן מאוד ארוך. בשבע השנים האחרונות היו לי אולי שבועיים חופש בשנה. לצערי יש אנשים שחושבים שהם מכירים אותך יותר טוב ממה שאתה מכיר את עצמך".

השחיין הבריטי אדם פיטי. Petr David Josek, AP
"שלוש השנים הבאות הולכות להיות מלחמת התשה". פיטי/AP, Petr David Josek

פיטי הוא אחד הכוכבים הגדולים של השחייה הבריטית ובשש השנים האחרונות הפך לספרינטר הבכיר בעולם במשחי החזה. הוא זכה בזהב אולימפי בריו ב-100 מטר חזה ושחזר את ההישג גם בטוקיו, כשמ-2015 הוא גם אוסף 8 מדליות זהב באליפויות עולם. בטוקיו כמובן זכה גם במדליית זהב במשחה השליחים 4X100 מיקס.

אתמול הוא אמר: "זה קשה לכולם, לכל מי שעוסק בספורט תחרותי. זה מתיש. הדבר הבא מבחינתי הוא לעשות הפסקה. מל (מרשל, המאמן) ואני החלטנו שאני לא נכנס לבריכה במשך חודש. שלוש השנים הבאות הולכות להיות מלחמת התשה. יש כמה תחרויות גדולות והרבה אנשים הולכים ליפול בדרך".

הדברים של פיטי הגיעו ברקע הפרישה של סימון ביילס במהלך תחרויות ההתעמלות וההודעה של שחקן נבחרת אנגליה בקריקט, בן סטוקס, על הפסקה בלתי מוגבלת מהענף. "רואים איך הלחץ משפיע יותר ויותר. ראיתם את סימון ביילס, ראיתם את בן סטוקס. לבריאות הנפשית יש חשיבות עליונה. צריך לדעת למצוא איזונים כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully