וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב האמיתי של טוקיו: לוקה דונצ'יץ' שוב יעשה את הבלתי ייאמן?

המספרים שלו היסטוריים, החוקים משחקים לטובתו, ההגרלה קידמה אותו אל עבר המטרה. הכל מוכן למדליה של לוקה דונצ'יץ', ובארה"ב כבר מתכוננים לתרחיש שהיא תהיה מוזהבת - על חשבונם. גילברט ארינאס: "יש לו צ'אנס לעשות את זה, הוא מסוגל להכל"

מערכת וואלה!

כמה מהכוכבים הכי גדולים שהיו לאולימפיאדת טוקיו להציע לא עמדו בציפיות - נובאק דג'וקוביץ' כשל בניסיון להשלים גולדן סלאם נדיר, נאומי אוסקה וקוהיי אוצ'ימורה קרסו תחת הלחץ במשחקים הביתיים וכמובן שגם סימון ביילס לא הגיעה להישגים. אבל מי שבינתיים מצליח אפילו להתעלות מעל הציפיות, הוא לוקה דונצ'יץ'.

כוכב דאלאס סוחף את נבחרת סלובניה לטורניר היסטורי יוצא דופן, ושומר על מאזן בלתי נתפס ללא הפסד במדים הלאומיים. נכון לעכשיו הוא עומד על מאזן 0:16 בהופעותיו בנבחרת הבוגרת, ולאור היכולת המרשימה שלו ושל חבריו, נראה שהרצף יתארך בימים הקרובים.

אחרי הגרלת רבעי הגמר אמש (ראשון) בטוקיו, נראה שהכל מוכן למדליה של לוקה בסאיטאמה: ההגרלה הנוחה סידרה לו ולסלובניה מפגש עם גרמניה האנדרדוג ברבע הגמר שייערך מחר לפנות בוקר (4:00), והצטלבות עם המנצחת בין צרפת לאיטליה בחצי הגמר. הטריקולור אמנם נראים מצוין בטורניר, אבל דונצ'יץ' כבר הוכיח בעבר שאין מכשול שהוא לא מסוגל לעבור. בסופו של דבר, גם במצבה הנוכחי ארצות הברית היא המשוכה הגבוהה ביותר בטורניר, ואיתה הוא יוכל להיפגש אך ורק בגמר.

לוקה דונצ'יץ', נבחרת סלובניה. Gregory Shamus, GettyImages
הקסם נמשך. לוקה דונצ'יץ'/GettyImages, Gregory Shamus

יש מי שמוכן להמר שגם בתרחיש כזה, דונצ'יץ' ייצא עם ידו על העליונה. "ברור שהוא מסוגל, אין ספק לגבי זה", הצהיר גילברט ארינאס כשנשאל על סיכוייו של דונצ'יץ' לסחוף את סלובניה למדליית זהב סנסציונית, בהופעתה הראשונה אי פעם במשחקי האולימפיים. "הוא לקח קבוצה של נערי מקהלה בדאלאס עד הפלייאוף, אז ברור שהוא יכול לקחת את סלובניה לזהב. אני רציני לגמרי, זו בהייתה קבוצה של נערי מקהלה. והוא לקח אותם לפלייאוף, וכמעט הביא אותם רחוק גם שם. הוא פאקינג מסוגל להכל".

את שלב הבתים סיים דונצ'יץ' עם ממוצע של 28.3 נקודות למשחק (ראשון בטורניר), 10.7 ריבאונדים (שני בטורניר), 7 אסיסטים (שלישי בטורניר), ועם 75 אחוז מגוחכים משתי נקודות. לשמחתו, גם השחקנים שסביבו מספקים את הסחורה, ובניצחון האחרון על ספרד שתי קליעות בלבד שלו מהשדה לא מנעו את הניצחון. סלובניה התחברה היטב הקיץ ונראית כמו מכונה משומנת. היא ניצחה בכל שבעת משחקיה כולל הטורניר הקדם האולימפי, בהפרש ממוצע של 26.4 נקודות.

ואם הסגל האמריקאי מעוטר בכוכבים ובשמות שאמורים לאיים על דונצ'יץ', או לכל הפחות לתת לו פייט בכל מה שקשור לאיכות וכישרון, נראה שבחוקי פיב"א מאזן הכוחות משתנה. "ב-NBA, לוקה דונצ'יץ' אחד מחמשת השחקנים הכי טובים. אבל בפיב"א, אין טוב ממנו. הוא מרגיש מאוד נוח בכדורסל הזה, בניגוד לכוכבים אחרים שמגיעים מה-NBA", הסביר השבוע מאמן יפן חוליו למאס. "הוא פורח בחוקים הללו, וכבר פיתח שיטה ייחודית לנצח בה משחקים. כשזה נוגע לחוקים של הכדורסל האירופי, הוא טוב מכולם בשתי רמות. הוא פשוט מצטיין בזה".

קווין דוראנט ושחקני נבחרת ארה"ב בכדורסל. Charlie Neibergall, AP
הכוכבים האמריקאים נמצאים בעמדת נחיתות מול לוקה? דוראנט ולילארד/AP, Charlie Neibergall

בכל מקרה, ניצחון על גרמניה יציב את דונצ'יץ' במרחק של עוד ניצחון אחד בלבד ממדליה בצבע כסף או ארד. זה תסריט שאף אחד בסלובניה לא העז לחלום עליו, אפילו עם דונצ'יץ', אחד שמותח את הגבולות של עצמו שוב ושוב.

"לשחק איתו זה פשוט דבר מדהים", אומר מייק טובי, המתאזרח של סלובניה, שפורח לצד דונצ'יץ' כמו רבים לפניו. "הוא כל כך מוכשר, ובסגנון הכדורסל הזה שיש בפיב"א - אולי בכל סגנון כדורסל - הוא הכי טוב בעולם. אני לא יודע איך הוא עושה את זה, אבל אני משתדל לא להיות בהלם ממנו לעיתים קרובות מדי. זאת משימה קשה מאוד".

עכשיו רק נותר לו ולחבריו לא להרוס את ההייפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully