וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שיא עולם מדהים: קרסטן ורהולם זכה בזהב ב-400 מטר משוכות

רגע השיא בטוקיו: הנורבגי עצר את השעון על 45.94 שניות ב-400 מטר משוכות, קיזז 76 מאיות מהשיא שהוא עצמו קבע והפך לראשון שיורד מ-46 שניות. גם ריי בנג'מין שבר שיא עולם אבל זכה רק בכסף, ארד ושיא דרום אמריקאי לדוס סנטוס. זהב למיהמבו בקפיצה לרוחק

אולג דולגופיאט מתקבל במקום עבודתו לאחר הזכייה של בנו ארטיום דולגופיאט במדליית זהב בטוקיו/צילום: יותם רונן. עריכת וידאו: ניר חן

תחרויות האתלטיקה באולימפיאדת טוקיו 2020 נמשכות, והבוקר (שלישי) הגיע רגע השיא, עם שיא עולם מדהים של קרסטן ורהולם ב-400 מטר משוכות. בנוסף, מלאיקה מיהמבו הגרמנייה זכתה בזהב בקפיצה לרוחק.

קרסטן ורהולם, רץ משוכות נורבגי. רויטרס
שיא בלתי נתפס. ורהולם/רויטרס

גמר 400 מטר משוכות, גברים

זהב: קרסטן ורהולם (נורבגיה) - 45.94 שניות (שיא עולם)
כסף: ריי בנג'מין (ארה"ב) - 46.17
ארד: אליסון דוס סנטוס (ברזיל) - 46.72


רגע השיא של אולימפיאדת טוקיו עד כה, עם אחת הריצות הגדולות בתולדות המשחקים האולימפיים: קרסטן ורהולם, הפייבוריט הברור לזכייה בזהב, לא רק עשה את המוטל עליו, אלא ניפץ כל שיא אפשרי בדרך. הפנומן הנורבגי עצר את השעון על 45.94 שניות, הוריד 76 מאיות משיא העולם הקודם שהוא עצמו קבע לפני חודש בליגת היהלום, ושבר את השיא האולימפי של קווין יאנג (46.78) מאולימפיאדת ברצלונה אחרי 29 שנים. ורהולם הותיר הרחק מאחור את יריבו העיקרי ריי בנג'מין האמריקאי, שאף הוא שבר את שיא העולם הישן עם 46.17 שניות, מה שהספיק לו למדליית כסף. אליסון דוס סנטוס זכה בארד עם 46.72 שניות, שתי מאיות מעל שיא העולם הקודם, וקבע שיא דרום אמריקאי חדש.

רק כדי לסבר את האוזן, אם ורהולם היה רץ 400 מטר ללא משוכות, הוא היה מתברג באחד המקומות הראשונים באולימפיאדה. הזמן הטוב ביותר במוקדמות ה-400 מטר ללא משוכות, עמד על 45.64 שניות. ורהולם שיפר את שיא העולם ב-76 מאיות, בזמן שבמשך 44 שנה, מאז שנת 1977, קוזזו ממנו 75 מאיות בסך הכל.

עוד בוואלה!

מרסל ג'ייקובס: "אני האלוף האולימפי אחרי בולט, זה לא ייאמן"

לכתבה המלאה
הקופצת לרוחק הגרמנייה מלאיקה מיהאמבו. רויטרס
דרמה בקפיצה האחרונה. מיהמבו/רויטרס

גמר קפיצה לרוחק, נשים

זהב: מלאיקה מיהאמבו (גרמניה) - 7,00 מטר
כסף: בריטני ריס (ארה"ב) - 6.97
ארד: אסה ברומה (ניגריה) - 6.97


איזו דרמה בבור הקפיצות. מלאיקה מיהמבו הגרמנייה, שלא סומנה כאחת הפייבוריטית לזהב, העלתה את גרמניה על ראש הפודיום בתחרות הזו לראשונה מאז שהייקה דרקסלר עשתה זאת בסידני 2000. מיהמבו קפצה 7.00 מטר בקפיצה האחרונה שלה בגמר, ובכך הותירה את בריטני ריס שקפצה 6.97 מטר בגמר, עם מדליית הכסף אולימפיאדה שנייה ברציפות - במה שקרוב לוודאי היה אקורד הסיום של הקריירה שלה. אסה ברומה, שקבעה רק לאחרונה שיא יבשתי של 7.17 מטר, סיימה את הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully