וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק גאסול פרש מנבחרת ספרד, פאו וסקולה רומזים על פרישה מכדורסל

האחים שהובילו את דור הזהב של לה רוחה מסכמים פרק מפואר: "אלו היו 15 שנים יפהפיות". הכוכב הארגנטינאי סיים את דרכו בנבחרת בגיל 41 וככל הנראה יתלה את הנעליים: "זה הזמן לפנים חדשות, סביר שלא אשחק יותר". דוראנט לא מסתנוור: "צריך לסיים את העבודה"

קבלת הפנים של נבחרת הג'ודו הישראלית אחרי טוקיו 2020/צילום: ניר אהרונסון

סוף עידן בכדורסל העולמי: דור הזהב של נבחרת ספרד ככל הנראה סיים הבוקר (שלישי) את תפקידו ההיסטורי, אחרי ההדחה של נבחרת ספרד מהטורניר האולימפי עם הפסד 95:81 לארצות הברית ברבע הגמר. מארק ופאו גאסול, עמודי התווך של לה רוחה בשני העשורים האחרונים במהלכם זכו בשלוש מדליות אולימפיות ובחמש מדליות באליפויות אירופה, ככל הנראה ערכו את הופעתם האחרונה במדים הלאומיים.

מארק, האח הצעיר מבין השניים, הודיע בסיום על פרישה מהנבחרת, אם כי הבהיר כי הוא מתכוון להמשיך לעונה מספר 13 ב-NBA ולהשלים את חוזהו בלייקרס. לעומתו, עתידו של אחיו הגדול פאו לא לחלוטין ברור, אם כי נראה שהפרק שלו בנבחרת תם גם כן. גאסול שסיים את העונה החולפת במדי ברצלונה, עדיין לא החליט אם לתלות את הנעליים סופית בגיל 41.

שחקני נבחרת ספרד פאו, מארק גאסול. רויטרס
נפרדנו כך? פאו ומארק גאסול/רויטרס

סרחיו רודריגס, סרחיו יוי ורודי פרננדס, שאף הם היו מהשחקנים החשובים של דור הזהב, עדיין לא החליטו אם להמשיך במדים הלאומיים, וייתכן שהחל מהשנה הבאה יפנו את מקומם לדור הבא ולכוכב דור הביניים ריקי רוביו.

"אלו היו 15 שנים מופלאות. בכל קיץ, נהנינו מחדש. שברנו שיאים יחד, זכינו במדליות והגענו להישגים נהדרים. אבל עכשיו הגיע הזמן שלי לסיים את הפרק הזה בקריירה", אמר מארק גאסול.

אחיו פאו הוסיף: "אנחנו ברי מזל, אבל זה הזמן לתת לדור החדש לעלות, להינות ולצבור ניסיון. זה היה המשחק האחרון בנבחרת, וחבל שלא הצלחנו לנצח. כעת זה הזמן להתנתק, לדבר עם המשפחה ולחשוב אם שווה להמשיך לשחק כדורסל או לפנות לאתרגים אחרים".

מנגד, קווין דוראנט הצטיין וסחף את ארצות הברית לניצחון, עם תצוגה מרשימה. הוא סיים עם 29 נקודות ודאג שגם הפעם - בטורניר הגדול החמישי ברציפות - ארצות הברית תדיח את ספרד. יחד עם זאת, הוא רחוק מלהסתפק בכך. "אנחנו חייבים לסיים את העבודה. לא צריך לחגוג, כי הגענו למקום שהיינו אמורים להגיע אליו. מבחינתנו, כל מה שחשוב הוא מדליית הזהב".

גם בנבחרת ארגנטינה דור הזהב הגיע לסיומו, כשהנציג האחרון - לואיס סקולה בן ה-41, סיים את דרכו בנבחרת אחרי התבוסה מול אוסטרליה ברבע הגמר. "זה היה כיף, הגיע הזמן לקבל קצת פנים חדשות. הזמן שלנו ללכת הגיע. אני בן 41 וסביר להניח שלא אשחק יותר, אני לא חושב שיש לי את האנרגיות לשחק ברמות בהן אני רוצה לשחק. זה פשוט עניין של זמן, אבל סביר להניח שלא אשחק יותר".

שחקן הפנים האגדי החל את הקריירה הבינלאומית שלו אי שם ב-1995, בנבחרות הצעירות של ארגנטינה, והגיע לשיא עם מדליית הזהב המופלאה ב-2004. את משחקו האחרון בנבחרת סיים עם 7 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-25 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully