וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ליטבינוב סיים את דרכו בטוקיו עם ניקוד סופי של 381 ק"ג

הישראלי האחרון שנכנס למשלחת לאולימפיאדת טוקיו הניף 176 ק"ג, דחק 205 ק"ג וסיים את דרכו במשחקים האולימפיים

קבלת הפנים לארטיום דולגופיאט בנתב"ג אחרי הזכייה בזהב בטוקיו/צילום: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

מרים המשקולות הישראלי דוד ליטבינוב, השתתף היום (רביעי) בתחרות בקטגוריית המשקל מעל 109 ק"ג. ליטבינוב בן ה-27 היה הספורטאי האחרון של ישראל שהבטיח את מקומו באולימפיאדת טוקיו וזה קרה פחות משבוע לפני טקס הפתיחה, אחרי שמרים המשקולות פרננדו רייס נפסל בגלל שנכשל בבדיקת חומרים אסורים.

את התחרות החל ליטבינוב ברגל ימין, כשהצליח להניף 176 ק"ג כבר בניסיון הראשון שלו, אך בהמשך לא הצליח להניף 181 ק"ג בניסיון השני והשלישי. הוא סיים את שלב ההנפה עם 176 ק"ג.

בהמשך פתח גם את שלב הדחיקה בהצלחה, כשדחק 205 ק"ג בניסיון הראשון. בניסיון השני הוא ניסה לדחוק 210 ק"ג אך כשל, וכך גם בניסיון השלישי וסיים עם ניקוד סופי של 381.

מרים המשקולות דוד ליטבינוב. עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
יצליח להפתיע? ליטבינוב בטוקיו/אתר רשמי, עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

התחרויות נערכות בסיבוב אחד, הכולל שני חלקים. החלק הראשון כולל הרמת משקולות בשיטת הנפה, והחלק השני בשיטת דחיקה. בכל שיטה נערכים שלושה סיבובים, והתוצאה הטובה ביותר שהשיג מרים משקולות בכל שיטה היא זו שנחשבת עבורו. מרים משקולות שנפסל בכל שלושת הניסיונות שלו בשיטת הנפה, לא מתחרה בשיטת דחיקה. סכום התוצאות הטובות ביותר של כל מתחרה בשתי השיטות מהווה את התוצאה הסופית שלו.

ליטבינוב הוא שיאן ישראל בהנפה (188 ק"ג) ובדחיקה (217 ק"ג), אבל מולו יתייצבו כמה מתחרים חזקים מאוד. בראשם עומד שיאן העולם והאלוף האולימפי מ-2016, לאשה טלחדזה הגאורגי. גם עלי דאבודי האיראני, וואליד בידאני האלג'יראי וחוג'מאחמט טויצ'ייב הטורקמני, מועמדים למדליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully