וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ' תקף את פיב"א, צרפת מפנטזת על זהב: "שום דבר אינו בלתי אפשרי"

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 16:59

הכוכב הסלובני היה מתוסכל בסיום ההפסד בחצי הגמר וניסה להסביר מדוע לא זרק בעצמו בהתקפה המכרעת: "לא תמיד אפשר לקבל החלטה חכמה, אני חושב שזה היה טוב". הטריקולור היללו את באטום ("מהלך באטמן") ומתכוננים לפייט נוסף מול ארה"ב

מתן רודיטי במסע"ת אחרי שסיים רביעי בשחייה ל-10 ק"מ בטוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

חלום מדליית הזהב של לוקה דונצ'יץ' ונבחרת סלובניה נגוז היום (חמישי) בעקבות הפסד דרמטי 90:89 לצרפת בתום משחק אפי בחצי הגמר, ששלח את הטריקולור למפגש עם ארה"ב ואת כוכב דאלאס מאבריקס לקרב על הארד מול אוסטרליה. זהו ההפסד הראשון של דונצ'יץ' במדים הלאומיים, אחרי שעד כה ניצח בכל 17 ההופעות שלו ובדרך, כמובן - זכה באליפות אירופה ב-2017.

זה בוודאי לא ינחם את הסופרסטאר בן ה-22, שסבל מערב קליעה חלש וסיים עם 16 נקודות לאחר שדייק רק בחמש זריקות מתוך 18 שלקח בסך הכל, אבל דונצ'יץ' רשם היום את הטריפל-דאבל השלישי בלבד בתולדות המשחקים האולימפיים והראשון מאז לברון ג'יימס ב-2012, כשהשלישי שעשה זאת היה אלכסנדר בלוב ב-1976. לוקה חילק לא פחות מ-18 אסיסטים וגם הוריד 10 ריבאונדים, אלא שהוא גם סיפק למבקרים סיבה טובה לייחס לו את האחריות להפסד.

דונצ'יץ', אולי בשל האחוזים הרעים מהשדה שמהם סבל, ויתר על האפשרות לזרוק בכל ארבע ההתקפות האחרונות במשחק, כולל זו שהכריעה לטובת צרפת ובה ניקולה באטום חסם בצורה אדירה את קלמן פרפליץ'. על פי הדיווחים, כשחברו לנבחרת זיגה דימץ' נתבקש בסיום המשחק לנתח מה קרה במהלך האחרון, דונצ'יץ' התפרץ וצעק "פיב"א קרתה", כשהוא חוזר מספר פעמים על כך שפיב"א שמחה על התוצאה במשחק.

בעיתון הסלובני "Delo" כמובן גיבו את הנבחרת בכותרת "חבר'ה, אתם מזהב". בנוסף, העיתונאי האמריקאי קית' סמית צייץ: "לאנשים שמבקרים את לוקה דונצ'יץ' אין מושג. הוא שיחק פצוע, שלט בכל זאת וקיבל את ההחלטה הנכונה. אם הסל היה נקלע, היו מהללים את דונצ'יץ' על חוכמת המשחק שלו. מה שהוא עשה בנבחרת סלובניה זה מדהים".

כשסיכם בעצמו את ההפסד, דונצ'יץ' אמר: "אני מאוד גאה בנבחרת הזו. כולם נתנו 100%. עבדנו קשה במשך חודשיים כדי להיות כאן. אולי הפתענו הרבה אנשים, אבל אני גאה בכולם ויש לנו עוד גמר אחד. אנחנו עדיין לא מוותרים". על המהלך המכריע הוסיף: "באטום בא לעזור אז הייתי צריך למסור. אני חושב שהוא היה פנוי וחדר מצוין, אבל באטום חסם נהדר. לא תמיד אפשר לקבל החלטה חכמה, אבל זה מה שאני החלטתי ואני חושב שזה היה טוב".

באטום התברר כ"כבשה שחורה" של ממש עבור העילוי הסלובני, שכן לפני חודשים ספורים הוא גם הדיח אותו בפלייאוף ה-NBA כשהקליפרס עברו את דאלאס. בסיום, הצרפתי הגיע לנחם את דונצ'יץ' והשניים התחבקו במשך שניות ארוכות: "ניקולה הוא קלאסה. הוא אמר לי שהוא שונא לשחק נגדי, אבל במובן חיובי. זה היה נחמד מצדו", סיפר לוקה.

באטום עצמו אמר: "הייתי חייב לעשות מהלך כזה. הייתי פעמיים באולימפיאדה ונפגעתי פעמיים. כל חיי חלמתי להופיע בגמר. צפיתי ב'דרים טים', בגלל זה התחלתי לעקוב אחרי ה-NBA ותמיד חלמתי לשחק במשחק כזה. ידעתי שלא היה לי משחק טוב בהתקפה, אבל הייתי חייב לעשות מהלך כזה כדי לקחת את הנבחרת לגמר ועשיתי את זה".

אוון פורנייה החמיא לגיבור של צרפת: "ניקו עשה את מהלכי ה'באטמן' שלו בסיום. ברור שאנחנו שמחים, אבל אנחנו צריכים להתרכז כי באנו לכאן כדי לזכות בזהב". רודי גובר הוסיף: "זו הגשמה של חלום ילדות, אני לא יודע אם אנחנו מעכלים את זה. אנחנו צריכים להתכונן לאתגר גדול נגד ארצות הברית. שום דבר לא בלתי אפשר בחיים".

ה"טריקולור", שנאלצו להסתפק במדליית הכסף ב-1948 וב-2000, יקוו הפעם ללכת עד הסוף ולנוכח התוצאות שלהם נגד ארצות הברית בשנתיים האחרונות, קשה לומר שהאמריקאים פייבוריטים. כזכור, צרפת הדיחה את גרג פופוביץ' ושחקניו מאליפות העולם ב-2019 וגם ניצחה אותם ממש במשחק הפתיחה של הטורניר הנוכחי, אך ברור כי כל זה לא ישפיע על המפגש שייערך בשבת לפנות בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully