וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הרביעית ברציפות: ארצות הברית זכתה בזהב האולימפי

עודכן לאחרונה: 7.8.2021 / 7:43

גם אחרי שקרטעה בהכנה ולא הרשימה לאורך הטורניר, ארצות הברית שוב על ראש הפודיום אחרי ניצחון 82:87 על צרפת בגמר. קווין דוראנט חתם טורניר מופלא עם 29 נקודות וזכה בזהב שלישי, גרג פופוביץ' אלוף אולימפי

סדרי עולם לא משתנים כל כך מהר: גם אחרי קיץ לא משכנע, תקופת הכנה בעייתית וטורניר פושר, ארצות הברית שוב זכתה בזהב האולימפי. האמריקאים גברו הבוקר (שבת) 82:87 על צרפת בגמר בסאיטאמה, והבטיחו זכייה רביעית ברציפות ושביעית בשמונת טורנירי הכדורסל האחרונים באולימפיאדה, כשהם מנחילים לטריקולור הפסד בכורה במשחק האחרון.

קווין דוראנט, ה-MVP של הטורניר, עשה עוד צעד גדול בדרך להיזכר כגדול שחקני נבחרת ארצות הברית בכל הזמנים, כשזכה בזהב האולימפי השלישי שלו בקריירה ונשאר על מאזן 4 מ-4 בטורנירים גדולים במדים הלאומיים, אחרי שסחף את האמריקאים לזהב גם באליפות העולם ב-2010. כמו בשני הגמרים האולימפיים שלו בהן קלע 30 נקודות בכל אחד מהמשחקים, גם הפעם KD הגיע בשיאו לרגע האמת. הוא סיים עם 29 נקודות (9 מ-18 מהשדה, 8 מ-9 מהעונשין), 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, שוב חילץ את האמריקאים ממחצית ראשונה לא מספיק טובה, ושוב ניצל את של ההגנה עליו במחצית השנייה כדי לשחרר גם שחקנים אחרים בהתקפה.

שחקן נבחרת ארצות הברית קווין דוראנט. GettyImages
אקורד הסיום של קריירה מופלאה במדים הלאומיים? דוראנט/GettyImages

בגילו המתקדם יחסית, ייתכן שהיה זה אקורד הסיום של KD בנבחרת, אבל את החותר שלו הוא כבר הותיר ובגדול. מלבד KD, הייתה זו גם סגירת מעגל לגרג פופוביץ' שבגיל 72 זכה במדליית אולימפית ראשונה כמאמן ראשי, והוסיף עוד תואר לאחת הקריירות המעוטרות והמרשימות של מאמן אי פעם. ג'ייסון טייטום הוסיף 19 ו-7 ריבאונדים למנצחת, שנהנתה גם מ-11 נקודות של דמיאן לילארד וג'רו הולידיי כל אחד.

מנגד, צרפת שחלמה להפתיע את האמריקאים ולגבור עליהם בפעם השנייה בטורניר אחרי שעשו זאת במשחק הפתיחה של שלב הבתים, יסתפקו במדליית כסף שלישית. אוון פורנייה ורודי גובר עם 16 כל אחד (לגובר היו גם 8 ריבאונדים), גרשון יאבוסלה ונאנדו דה קולו עם 12 ו-7 אסיסטים, עשו כמיטב יכולתם מול סוללת הכוכבים האמריקאית, אבל מול האיכות של דוראנט, זה פשוט לא הספיק הפעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני נבחרת ארצות הברית קווין דוראנט באם אדבאיו. GettyImages
הדומיננטיות נמשכת. ארצות הברית חוגגת/GettyImages

מהלך המשחק

הלחץ ניכר על שתי הנבחרות בדקות הראשונות: ארצות הברית פתחה עם 0 מ-8 מחוץ לקשת, ומנגד רודי גובר ואוון פורנייה נראו קצת יותר מפוקסים והעלו את צרפת ליתרון 4:10. פופוביץ' הזעיק פסק זמן, ממנו האמריקאים חזרו עם ריצת 1:8 שסידרה להם יתרון ראשון, 15:18. דוראנט כבר הגיע ל-12 נקודות אישיות, ויחד עם שלשה של ג'ייסון טייטום הרבע הראשון נחתם ביתרון 18:22 לארה"ב.

הרבע השני גם כן היה בסימן הדומיננטיות של קווין דוראנט. עם עוד שלשה ודאנק גדול, הגיע KD ל-19 נקודות והיתרון של ארצות הברית צמח לדו ספרתי, 27:39, חמש דקות לירידה להפסקה. רודי גובר ואוון פורנייה נגסו לאט לאט בהפרש של האמריקאים למרות עוד פעולות טובות של ג'ייסון טייטום, וירדו למחצית בפיגור מינימלי של חמש נקודות, 44:39.

דוראנט שובר את כל השיאים האפשריים

היתרון הקטן של ארצות הברית נשמר בפתיחת הרבע השלישי, כשדמיאן לילארד קולע סל שדה ראשון במשחק וקובע 44:48 לארצות הברית כשנותרו שמונה דקות על השעון. דוראנט לחץ שוב על הגז והשלים ריצת 1:10 אמריקאית שהחזיר את היתרון לדו ספרתי, והביאה אותו ל-26 נקודות. אחרי דאנק של טייטום במתפרצת נקבע יתרון שיא של 14 נקודות לאמריקאים, אבל צרפת סירבה להרים ידיים, ושלשה של ניקולא באטום צמצמה את ההפרש לחד ספרתי - 63:71 לארצות הברית עם הכניסה לרבע האחרון.

דמיאן לילארד המשיך את ההתעוררות שלו גם ברבע האחרון, עם שני סלים חשובים שהורידו את הלחץ של ארצות הברית אחרי שההפרש שוב קוזז לשתי נקודות בלבד. שלוש דקות לסיום, טייטום החזיר את ההפרש של ארצות הברית לדו ספרתי, עם 72:82. הניצחון כבר נראה בכיס של האמריקאים עם יתרון 8 בדקה האחרונה, אבל אז החלה שרשרת טעויות כולל שתי החטאות עונשין לא אופייניות של דמיאן לילארד, שאיפשרו לצרפתים לצמק ל-85:82 כשנותרו 10 שניות לסיום. קווין דוראנט נשלח לקו, לא איכזב ודייק פעמיים כדי להבטיח את הניצחון. 82:87 לארצות הברית, שזוכה בזהב בפעם הרביעית ברציפות.

רודי גובר, נבחרת צרפת. רויטרס
צרפת שוב תסתפק בכסף. גובר/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לארצות הברית: קווין דוראנט 29 (9 מ-18 מהשדה, 8 מ-9 מהעונשין) ו-6 ריבאונדים, ג'ייסון טייטום 19 ו-7 ריבאונדים, דמיאן לילארד וג'רו הולידיי 11 כל אחד, באם אדבאיו 6, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חסימות, זאק לאבין 5, כריס מידלטון 4, דווין בוקר 2 (0 מ-4 מהשדה). דריימוד גרין שותף ולא קלע.

קלעו לצרפת: אוון פורנייה ורודי גובר (8 ריבאונדים) 16 כל אחד, גרשון יאבוסלה 13, נאנדו דה קולו 12, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, טימותי לוואו קבארו 11, ניקולא באטום (6 ריבאונדים) ופרנק ניליקינה 5 כל אחד, מוסטפה פאל 4. תומא הרטל ו-ונסן פוארייה שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully