וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה צ'מטאי סלפטר פרצה בבכי בסיום: "מצטערת שלא זכיתי במדליה"

הרצה הישראלית לא הצליחה לעצור את הדמעות אחרי המרתון: "ידעתי שאם לא אסיים אהיה לוזרית; אני מרגישה בסדר עכשיו". טיורי: "היה קשה לראות אותה, אבל הייתי חייבת לשחרר את זה"

מתן רודיטי במסע"ת אחרי שסיים רביעי בשחייה ל-10 ק"מ בטוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

זה היה יכול להיות ערב עצום לספורט הישראלי, אבל 4 ק"מ לסיום מרוץ המרתון באולימפיאדת טוקיו, בקילומטר ה-38, כשהיא נמצאת בין המובילות, הרצה הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר עצרה בשל התכווצויות בשרירי הבטן. על אף הכאבים היא לא ויתרה, ולאחר התאוששות קצרה המשיכה לרוץ וסיימה במקום ה-66. בניגוד למשחקי ריו ב-2016 ואליפות העולם בדוחא ב-2019, הפעם היא סיימה את המירוץ, אבל 4 ק"מ חסרו לה כדי לקצור מדליה אולימפית ראשונה אי פעם לישראל באתלטיקה.

"היה לי כבוד לייצג את ישראל, אני מצטערת שלא זכיתי במדליה", אמרה לונה לתקשורת הישראלית בסיום ומיד פרצה בבכי. "אני מרגישה בסדר עכשיו, מזג האוויר לא היווה בעיה עבורי. סבלתי מבעיה שגרמה לי להפסיק. הגעתי מוכנה, גם למזג האוויר. ידעתי שאני צריכה לסיים, שאם לא אסיים אהיה לוזרית. זה לא היה קל, אבל ווינרים לעולם לא פורשים".

"כאבי הבטן של לונה החלו ב-33 ק"מ", אמר איתי מגידי. "הם הוחמרו בקילומטר ה-36, וגרמו לעצירה בקילומטר ה-38".

לונה צ'מטאי סלפטר במרתון טוקיו. רויטרס
כל כך קרוב. צ'מטאי סלפטר/רויטרס

במשלחת הישראלית הצטערו מאוד בשביל לונה. רופא הנבחרת, פרופסור דני נמט שנמצא בספורו עם המרתוניסטים בגלל הקושי של הריצה והחשש מהתייבשות ליווה אותה ברגעים אלו כדי לוודא שהיא חשה בטוב.

מי שסיימה את המרוץ לפני צ'מטאי סלפטר הייתה מאור טיורי, שהגיעה לקו הסיום במקום ה-48. "היה קשה לראות את לונה, זה לא היה מחזה נעים", אמרה לערוץ הספורט לאחר מכן, "אבל אתה חייב לשחרר את זה. הייתי צריכה להתמקד בעצמי. היה נחמד אם זה היה בתנאים יותר טובים. כל אחד מתמודד עם זה בדרך שלו. זה צבט לי בלב אבל אני שמחה שהיא סיימה".

"עשיתי מה שיכולתי, סיימתי", אמרה טיורי, "זו לא הייתה המטרה, אבל השרירים נתפסו וזה היה plan b. החזקתי לעצמי אצבעות שאוכל להמשיך בקצב נורמלי ואני חושבת שעשיתי תוצאה יחסית סבבה. במרוץ שהוא אליפות עולם או אולימפיאדה זו הריצה הכי טובה שלי עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully