וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראנט סגר חשבון: "פקפקו בנו בבית". פופוביץ': "שמחים שזה נגמר"

KD סחט שבחים גדולים בארצות הברית אחרי ששוב נצץ בגמר, אבל נזכר בסיום בביקורות: "סיימנו את זה בצורה מושלמת". פופוביץ' סגר מעגל בנבחרת: "ייצגנו את ארה"ב בכבוד". גרין בנאום תקיף נגד הפרשנים. מספרים והתגובות

מתן רודיטי במסע"ת אחרי שסיים רביעי בשחייה ל-10 ק"מ בטוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

קווין דוראנט שוב הוכיח מי השחקן הגדול אי פעם בתולדות נבחרת ארצות הברית. אחרי שסחף הבוקר (שבת) את האמריקאים לזהב רביעי ברציפות עם 29 נקודות בניצחון 82:87 על צרפת בגמר בסאיטאמה, כבר לא נותר צל של ספק, כפי שממחישים המספרים: זו הייתה מדליית הזהב האולימפית השלישית של דוראנט, הישג שרק כרמלו אנתוני הגיע לפניו; בשלושת משחקי הגמר שלו, הוא העמיד ממוצע של 30 נקודות; במהלך הטורניר הוא הפך לשיאן הנקודות של ארצות הברית באולימפיאדות; הוא חתום על שלושת הטורנירים עם ממוצעי הנקודות הגבוהים ביותר של שחקן אמריקאי; ומוביל את טבלאות כל הזמנים של ארה"ב בעוד שורה של קטגוריות סטטיסטיות (שלשות וקליעות עונשין, בין היתר).

ההצגה שלו הבוקר גררה תגובות נלהבות בארצות הברית, שמבינה שמעבר לדומיננטיות המרשימה של הכדורסל האמריקאי (מאז שארה"ב התחילה לשלוח שחקני NBA לטורניר האולימפי ב-1992, היא זכתה ב-7 מתוך 8 מדליות הזהב), בשלוש האולימפיאדות האחרונות זו בעיקר דומיננטיות של איש אחד, אולי גדול שחקני הנבחרות בכל הזמנים.

לברון מברך

בסטורי שהעלה מחדר ההלבשה בסיום, נראה דוראנט חוגג את הזכייה בזהב ומסנן: "הם באמת חשבו שהם מסוגלים לאתגר אותנו. אתם רציניים? אי אפשר לגשר על הבדלי הרמות".

לעיתונאים סיפר דוראנט על רגע המפנה של הנבחרת בטורניר: פגישת החירום של השחקנים אחרי ההפסד לצרפת במשחק הפתיחה, שהגיע אחרי יכולת לא משכנעת גם במשחקי ההכנה. "אם יש צורך באסיפת קבוצתית של שחקנים בלבד, סימן שאתה נמצא בתחתית. אבל החל מאותו רגע, טיפסנו למעלה", הסביר דוראנט. "הרבה אנשים בארצות הברית פקפקו בנו, אבל התחברנו ככל שהזמן עבר, וסיימנו את זה בצורה מושלמת".

גרג פופוביץ' החמיא לדוראנט ואמר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק ש"KD לא מיוחד בגלל שהוא כל כך מוכשר. מה שיותר מקשים אצלו, זה האופן שבו הוא עובד על המשחק שלו, ההנאה שהוא משחק בה. הוא מצליח להחדיר את הגישה הזאת גם אצל שחקנים אחרים".

ג'רי קולאנג'לו, האיש שבישר את המהפכה בנבחרת ארצות הברית אחרי הכישלונות בתחילת המילניום, שיבח אף הוא את דוראנט בסיום ואמר בגרון חנוק: "אני חייב לו המון. הוא שחקן נפלא ואיש נפלא". קולאנג'לו יסיים את תפקידו כמנהל המקצועי של הנבחרת כעת, אחרי שהחזיר אותה לשלוט בכדורסל הנבחרות בצורה אבסולוטית. "מדליית הזהב האחרונה היא תמיד הכי טובה. עכשיו אני רוצה כוס שמפניה", הוסיף.

דוראנט זכה למחמאות גם מרודי גובר, שניסה לקלקל לו את המאזן המושלם במדי הנבחרת, אבל סיים את המשחק בדמעות על הספסל. "ניסינו לעצור אותו עד כמה שיכולנו, אבל זה קווין דוראנט. הוא קולע זריקות שרק הוא יודע לקלוע. אין עוד סקורר כזה בעולם כולו", הסביר. "אני בטוח שהוא הסקורר הטוב בעולם. הוא עושה את מה שהוא עושה, במיוחד על הבמה הגדולה".

דריימונד גרין נשא נאום תקיף נגד הפרשנים. "זה הרבה יותר מספק מאשר הזהב ב-2016, בגלל ההקרבות שעשינו. אחרי העונה המקוצרת והקשה שעברנו השארנו את המשפחות בבית, לא יכולנו לצאת מהמלון, שלושה שחקנים הצטרפו לסגל היישר מגמר ה-NBA. אז כן, זה מרגיש יותר טוב. אני לא לוקח אף אחת מהמדליות האלה כמובנות מאליהן, אבל זה מרגיש מתוק במיוחד. היו לנו הרבה מבקרים. אתה מדליק את הטלווזיה בערוצים האמריקאיים, ורואה אנשים כמו קנדריק פרקינס מפקפקים בנו. מישהו צריך ללמד את האנשים האלה נאמנות", הסביר. "מה לגבי לעודד את המדינה שלך? כשמישהו לא מתייצב לנבחרת, הם אומרים, 'אבל הוא צריך ללכת לייצג את המדינה'. אבל כשאתה מפסיד, כשאתה נתקל במהמורה קלה בדרך, הם אומרים, 'העולם דולק בעקבות אמריקה'. אתה גם אמריקאי, אז תתחיל להתנהג ככה".

"יש מי שמכנה את KD 'קפטן אמריקה', ונראה שזה מוצדק אחרי ההצגה שלו היום", צייץ סטיבן איי סמית'. "הסקורר הטוב בעולם. כבר ידענו את זה, לא? מדהים לראות את האיש הזה מחזיר את מדליית הזהב הביתה!", כתב קנדריק פרקינס.

ב"וושינגטון פוסט" היללו את דוראנט וציינו ש"האולימפיאדה תמיד הייתה הדרך של KD להתנקות. הוא הפסיד ללברון בפלייאוף, וגנב את ההצגה בלונדון. נכנע לסטף ועזב את OKC, והוביל לזהב בריו. השנה הוא הפסיד ליאניס, והציל את כולם בטוקיו. מה שהופך את הזהב הזה למדהים עוד יותר, זו העובדה שאם המשחקים היו מתקיימים ב-2020 כמתוכנן, הוא לא היה יכול לשחק כי עדיין התאושש מהקרע ברצועה. תחשבו על זה: לפני שנתיים כולנו תהינו אם הוא יחזור להיות אותו שחקן, ועכשיו הוא מציל את הכבוד של האומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully