וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלנית הקנדית קווין הפכה לספורטאית הטרנסג'נדרית הראשונה שזוכה במדליה

עודכן לאחרונה: 7.8.2021 / 10:44

השחקנית, שהודיעה על היותה טרנסג'נדרית ומדברת על עצמה רק בלשון רבים, זכתה עם נבחרתה במדליית הזהב אחרי ניצחון על שבדיה

מתן רודיטי במסע"ת אחרי שסיים רביעי בשחייה ל-10 ק"מ בטוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

כדורגלנית נבחרת קנדה קווין עשתה היסטוריה אתמול (שישי) כשהפכה לטרנסג'נדרית הראשונה ולספורטאית הא-בינארית מינית הראשונה שזוכה במדליה. קנדה ניצחה את שבדיה בדו קרב פנדלים אחרי שג'וליה גרוסו כבשה את הפנדל המכריע.

קווין, שמכונה רק בשמה הפרטי שלה, משתמשת רק בלשון רבים ואמרה אחרי חצי הגמר מול ארצות הברית: "אנחנו קיבלנו הרבה הודעות מאנשים צעירים שאמרו שהם אף פעם לא ראו טרנסג'נדר בספורט לפני כן. הספורט הוא החלק המרגש ביותר בחיי ומסב לי אושר. אם אני יכולה לאפשר לילדים לשחק את הספורט שהם עושים, זו המורשת שלי ובשביל זה אני כאן".

קווין שחקנית נבחרת קנדה. Andre Penner, AP
"ילדות טרנסג'נדריות מושעות מספורט ומתמודדות עם אפליה". קווין/AP, Andre Penner

אמה של קווין, לינדה, שיחקה כדורגל בעוד אביה שיחק רוגבי. קווין עצמה "ערכו" את הבכורה שלהם בנבחרת קנדה ב-2014. לכדורגלנית בת ה-25 יש 68 הופעות בנבחרת, כולל מדליית ארד בריו 2016, אבל באותו זמן היא לא נודעה כטרנסג'נדרית.

ב-21 ביולי הפכה קווין לספורטאית הטרנסג'נדרית הראשונה במשחקים האולימפיים וכתבה אז: "אני הטרנסג'נדרית הראשונה המוצהרת שמשתתפת באולימפיאדה. אני לא יודע איך להרגיש. אני מרגישה גאה לראות את השם 'קווין' בהרכב הפותח ובאשרת הכניסה שלי. אני מרגישה עצובה כשאני יודעת שהיו ספורטאים אולימפיים לפניי שלא היו יכולים לחיות לפי האמת שלהם. אני מרגישה אופטימית לגבי שינוי, שינוי בחקיקה, במבנה ובעיקר בדעות של האנשים. ילדות טרנסג'נדריות מושעות מספורט, נשים טרנסג'נדריות מתמודדות עם אפליה כשהן מנסות להגשים את החלום האולימפי שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully