וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזר כנגדה: התרומה של אלה סמופלוב למדליה של אשרם

אלה סמופלוב ליוותה את נטע ריבקין בשלוש אולימפיאדות. אלא שברגע המשבר של לינוי אשרם, המאמנת של ניקול זליקמן הייתה זו שסייעה והחזירה אותה למסלול: "השתמשתי בהרבה אינטואציות כדי לסייע. לינוי היא יהלום שליטשו אותו מצוין"

חגיגות המדליה בבית משפחתה של לינוי אשרם/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

נדיר שיש כזה פרגון בעולם ההתעמלות, כל שכן כשמדובר בהתעמלות אמנותית. אבל החיבור שיש בין לינוי אשרם והמאמנת שלה איילת זוסמן לבין ניקול זליקמן והמאמנת שלה אלה סמופלוב, הוא פשוט מופלא. דקות אחרי שאשרם זכתה במדליית הזהב, יצאה זוסמן לתקשורת באולם ההתעמלות וסיפרה בפתיחות עד כמה סמופלוב, שהייתה צריכה להכין את המתעמלת שלה זליקמן, סייעה לה עם אשרם שהיתה המועמדת למדליה ומטבע הדברים היתה הרבה יותר לחוצה ביום תחרויות הגמר וגם במוקדמות.

סמופלוב מלאה בניסיון וחוכמת חיים. היא ליוותה את המתעמלת נטע ריבקין בשלוש אולימפיאדות, כך שאם אתה רוצה מישהי שתהיה שם בשבילך לסייע זו היא. עולם ההתעמלות האמנותית שמסוקר על ידי התקשורת בעיקר דרך הפריזמה של אירה ויגדורצ'יק לימד כאן בטוקיו שיש עוד מאמנות ומאמנות טובות מאוד.

לינוי אשרם, ניקול זליקמן, אלה סמופלוב, איילת זוסמן. איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
חיבור מושלם עם לינוי ואיילת זוסמן. אלה סמופלוב/אתר רשמי, איגוד ההתעמלות

אלה, היית בתמונה כשלינוי פתחה עם תרגיל חישוק רע במוקדמות. סייעת לאיילת זוסמן לאפס את לינוי ולהחזיר אותה למסלול.

"אולימפיאדה זה עולם אחר. היא לא דומה לשום תחרות אחרת. הייתי עם נטע ריבקין בשלוש אולימפיאדות ועכשיו עם ניקול ואמרתי לאיילת שזו תחרות אחרת לגמרי. השתמשתי בהרבה אינטואיציה כדי לעזור לאיילת עם לינוי. כמו שאיילת עוזרת לי, סייעתי לה ברגע הזה שפתח את המוקדמות. עשינו הרבה דברים שם יחד והרמנו את לינוי. היא לא היתה שבורה, אבל היתה מאוכזבת. לשמחתי היא חזרה מצוין".

מה ההסבר לזה שיש לנו כאלה מתעמלות נהדרות כבר שנים בענף הזה?

"קודם, כי יש לנו מאמנות שבאו מברית המועצות. ובנוסף יש לנו את הרוח הישראלית. אני אישית מבלארוס וביחד עם מה שהבאנו משם יש את הכוח של ישראל. ללינוי יש אבא מצבא ישראלי וזה הגנים שהיא קיבלה. אני מתה על הישראליות. על זה שמדברים עם ידיים, עם כוח".

המדינה בטירוף.

"בדיוק. המדינה בטירוף וזה מה שעושה את הענף הזה לענף מצליח".

עוד בוואלה!

זוסמן: "לא חלמתי על אלופה אולימפית". זליקמן: "אנחנו מעצמה"

לכתבה המלאה
לינוי אשרם עם המאמנת שלה איילת זוסמן. Laurence Griffiths, GettyImages
יהלום מלוטש. לינוי אשרם עם איילת זוסמן/GettyImages, Laurence Griffiths

מה לינוי מביאה?

"היא ילדה זהב. היא בן אדם. ולכן מגיע לה כל כך. לינוי וניקול היו המון יחד. הן היו בבידוד יחד. עשינו פיקניקים יחד בוינגייט. בישלנו יחד. יש ללינוי חן. יש לה סטייל שנולדים איתו. לינוי היא יהלום. ליטשו אותה מצוין".

ניקול זליקמן שלך מאוד התקדמה. היא יכולה להביא מדליה מפריז 2024?

"אני לא מדברת על מדליה, אבל לניקול יש עתיד. גם אם היא תגיד היום שהיא רוצה לחשוב על זה, אני משוכנעת שהיא תמשיך ב-2024. גם נטע היתה אומרת אחרי אולימפיאדה שהיא עייפה ואולי היא תפרוש, אבל היא היתה חוזרת ואני מאמינה שגם ניקול תנוח, תצבור כוחות ותחזור למסע שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully