וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועד האולימפי: "היה חשש שנבחרת ההתעמלות לא תיסע לריו"

אחרי שלוש שנות הכנה, יגאל כרמי מוכן למשחקים האולימפיים: "רוצה משלחת שעם ישראל יהיה גאה בה", "מדליה היא לא חזות הכל", "יצרנו שקט בשנה האחרונה", "הניהול מודרני ומקצועי"

אבי כהן

יושב ראש הוועד האולימפי יגאל כרמי לא הצליח לישון לרגע במהלך הטיסה המפרכת לריו: "בכל זאת, אלה שלוש שנים של הכנות שמגיעות לשיא השבוע. בהחלט יש התרגשות", הסביר את חוסר המנוחה, "בנינו ובנינו והנה, ברגע אחד, זה מגיע והראש בזה".

עם אילו תחושות יצאת לנסיעה הזו?

"יש בי התרגשות חיובית. בסופו של דבר, אנחנו עוסקים בספורט, שהוא דבר חיובי וצריך להתייחס אליו כך, כי כולם רוצים ומנסים לעשות הכי טוב. נכון שיש גם אכזבות, אבל צריך לשמור הכול בפרופורציות. אני בהחלט מתרגש ויש אצלי ציפייה ודריכות, אבל אני אופטימי. אין בי חרדות".

התחושה שלי היא שהציבור דווקא די אדיש. אולי אחרי לונדון, שם לא זכינו במדליה, אף אחד לא רוצה לטפח ציפיות

"אני ממש לא מרגיש שהציבור אדיש. במקומות בהם אני מסתובב, אנשים מחכים לראות את הספורטאים שלנו. אני מרגיש שהתקשורת מטפחת ציפיות מאוד גבוהות. כולם חושבים שניסע להביא מדליות, אבל זה קשה. אנשים בטוחים שנעשה את זה בקלות. בשנה האחרונה יצרנו שקט מאוד מקצועי בענפים השונים. אין יותר מדי ימים בהם אתה שומע על מריבות פנימיות. אני מרגיש שיש היום אחווה סביב הספורט ואנשים בתוך האיגודים מאוד מפרגנים. הפכנו להיות הרבה יותר מקצועיים ולכן אתה לא מרגיש את האופוזיציה".

עוד בנושא:

בדירה קטנטנה, עם שני איראנים: דיווח ראשון מריו

יגאל כרמי יושב ראש הוועד האולימפי. מגד גוזני
ההתרגשות בשיאה. כרמי/מגד גוזני

אבל ברור שיחתכו אתכם אם שוב לא תהיה מדליה

"כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה. שמנו לעצמנו מטרות מאוד ברורות להגיע באולימפיאדה הזו לשמונה עד עשרה גמרים ואנחנו ניבחן על כך. רצינו כמה ענפים חדשים ובזה עמדנו ואמרנו גם מדליה אחת. אם נשיג את זה, נעמוד ביעדים. המדליה מבחינתי איננה חזות הכול. זה מטופש לחשוב כך, אבל בחיים המהירים של היום, כולם רוצים לשמוע אם לקחנו מדליה או לא".

מדליה זה לא חזות הכול, אבל מאיזה ספורטאי או באיזה ענף אתה מצפה ליותר?

"אני מצפה שכל הספורטאים יתנהגו כספורטאים ויעשו את המקסימום. אין לי שום ציפייה אישית ממישהו. אני רוצה שזו תהיה משלחת שעם ישראל יהיה גאה בה. אני רוצה שההתנהלות שלהם תהיה בסדר. שאם יש ספורטאי פצוע נדע לתת לו את הטיפול המיטבי".

מה הדבר שאתה הכי גאה לגביו בשלוש שנות כהונתך?

"אני מרגיש שהוועד האולימפי הפך להיות מנוהל בצורה מודרנית ומקצועית. פחות או יותר, הצלחנו לעשות את הדברים הכי נכון מבחינה תקציבית. טיפחנו את המאמנים ואת הצוותים הרפואיים".

איפה יכולת לשפר ולא הצלחת?

"אלה תהליכים שלוקחים זמן. בתחום התמיכה הכספית אפשר היה לעשות יותר. בתחום המתקנים אפשר היה לעשות יותר. אנחנו, כצרכני המתקנים, צריכים אולי לדחוף ליותר. בסופו של דבר אני מרוצה ואין בי אכזבה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית, אחרי הזכייה במדליית הזהב בתחרות בבאקו. הפייסבוק הוועד האולימפי, אתר רשמי
חשש מביטול ההשתתפות אחרי הבלגן. נבחרת ההתעמלות/אתר רשמי, הפייסבוק הוועד האולימפי

בתוך המשבר הגדול בהתעמלות האמנותית, היה בך חשש שהנבחרת לא תיסע לריו?

"חד משמעית כן. חששתי שנצטרך לוותר על נבחרת ההתעמלות הנהדרת הזו, כי המשבר היה גדול מאוד. הדבר היחיד שהיה טוב במשבר הזה, היה שהוא קרה שבועיים לפני ריו. היה ברור לנו שזה שבר. ניסינו לפתור את הבעיה עוד כשהן היו בקאזאן, אבל כשהן הגיעו לארץ הכול התפוצץ בגדול, עם ההורים והמתעמלות והתקשורת. הייתה מהומת ענק. אני חייב לומר שלדעתי אופיר פינס והאיגוד בחרו בדרך מאוד נכונה והשיגו לבסוף את הפשרה. הרוחות נרגעו, יש להן עוד שבועיים לתחרות ואני מאוד מקווה שזה יסתיים בצורה מתוקה".

כל הפארסה סביב מרגריטה דורוז'ון לא פגעה בכם?

"היא פצועה. מה אפשר היה לעשות? היא הראשונה שקבעה קריטריון, לפני שנה, אבל לצערי היא נפצעה ולא הצליחה להטיל ולהוכיח יכולת ב-2016. היא ספורטאית מדהימה. כולם יכולים לבדוק מה היה לא בסדר, אבל הייתה לה פציעה ואני מצטער על כך. היה לה ביש מזל".

יש מישהו שחסר לך באופן אישי במשלחת?

"אני מרגיש שיש לנו נבחרת טובה וחזקה. הג'ודו הגיע כמו שצריך, עם שבעה נציגים. בשחייה הגיעה כמות יפה. הספורטאים הבוגרים והמוכנים נמצאים איתנו. יש לנו ספורטאים ממש טובים. בנימה אישית, אולי הייתי שמח אם היה מתאפשר לנו להכניס יותר מגולש אחד ואל שחר צוברי היינו מצרפים גם את נמרוד משיח, שלצערו לא מצליח להגיע לאולימפיאדה. בשורה התחתונה, זו נבחרת מאוד מקצועית ואיכותית. מספרים לי הוותיקים שפעם, בשנות ה-50', היו שולחים לאולימפיאדה ארבעה נציגים ממכבי וארבעה מהפועל. הימים האלה היו ואינם. יש היום קריטריון וצריך לעמוד בו".

נמרוד משיח, שחר צוברי. ברני ארדוב
אחד נסע, אחד שוב נשאר בבית. צוברי ומשיח/ברני ארדוב

היום ייערך הטקס לציון נפגעי הטרור באולימפיאדות ובראשם י"א הספורטאים הישראלים. אני מניח שזה הניצחון הגדול שלכם, עוד בטרם החלו המשחקים בריו

"אני לא יודע אם אני יכול לקרוא לזה ניצחון. מדובר בתהליך מאוד ארוך, של 44 שנים. זו הפעם ראשונה שהוועד האולימפי העולמי מכיר באופן רשמי במה שקרה במינכן. יהיה טקס מאוד מכובד, בראשות נשיא הוועד האולימפי. זה רגע היסטורי מבחינת ישראל. אני מאוד שמח שזה קרה במשמרת שלי".

עד כמה אתה חושש מהביטחון באולימפיאדה הזו?

"זו תהיה אולימפיאדה מאוד מאובטחת. הברזילאים יוצאים מדעתם ואני סמוך ובטוח שיהיה בסדר".

ריו ראוייה לארח את המשחקים האלה?

"אני בטוח שיהיו משחקים מדהימים, בזכות העם הברזילאי ופחות בגלל המתקנים. יש בעיר הזו כל כך הרבה דברים טובים וגם אם יהיו תקלות פה ושם, לצופים תהיה חוויה מאוד חיובית בריו".

איך תחזור בעוד שלושה שבועות?

"בעזרת השם שמח, מחייך ומנצח".

  • עוד באותו נושא:
  • יגאל כרמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully